Hoe ouder hoe gekker

Noord26

Forumguru
Mijn vader is aan het zien voor een Ioniq5. Gisteren eens samen gaan kijken(was al een hele middag te enthousiast aan het vertellen). Design vanbuiten is zo machtig maar dat interieur :nono::nono: zo typisch EV … saai in tegenstelling tot de buitenkant.
En wat een jukkel van een wagen. Op foto toont dat een Golf-type maar in het echt vééél groter.
Wielbasis van 3000mm. Daarom zijn ze ook zo praktisch en ruim en opteerde ik dit ook als praktischheid in dit topic. Puur op een foto zie je niet dat hij ruimer is als een Kodiaq.

Als je meer knopjes zoekt is de EV6 de betere optie.

Ps.

De EV6 met 325pk heb ik vorige week op 4.82 seconden van 0 - 100km/h met professionele apparatuur kunnen klokken (sneller als fabrieksopgave).

Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Is het niet de moeite waard om een interessepeiling te doen op de fora voor je Polo? Daar zitten vast meer liefhebbers, zeker met je aanpassingen, dan dat er gemiddeld bij de Daciadealer binnen komt wandelen :D. Als ik een tweede auto zou willen zou ik me zeker bij je melden.

Rosinfield

† In Memoriam
@eriktv liefhebbers genoeg, heb er al één die er voor in is. Kan altijd nog. Eerst maar even inruilvoorstel afwachten.
Iemand op Polo forum had de zijne te koop gezet, maar dat topic bloedde snel dood. Heb per pb geinformeerd en hij zei geen of nauwelijks reacties te hebben gehad en hem toen maar gewoon te hebben ingeruild.

Smeeuwis

Donateur
Bijzondere overstap inderdaad, van de GTI naar de Duster. Maar wel een heel begrijpelijke en uiteindelijk ben je alleen aan jezelf verantwoording schuldig... :jaja:

Ik heb de Duster altijd al leuk gevonden en zeker in de nieuwste verschijningsvorm is het een uitstekende auto met veel value for money. Rijdt goed, smoelt goed, kwaliteit is goed en de prijs is scherp.

Gefeliciteerd met je keuze, benieuwd naar het eindresultaat @Rosinfield !!!

SuperBeeb

Forumguru
Snap de keuze voor meer ruimte, was voor mij ook de reden om de GTI weg te doen, maar zou zelf niet op een Duster zijn gekomen :pieker:, en ging ook uit van een O3/4 of Leon.
Ben zelf wel heel blij met de ruimte in de Passat. Al meerdere keren gebruik gemaakt van de lengte van de laadruimte, ideaal!

• Leuk
Waarderingen: Tees

Smeeuwis

Donateur
Dat was de omschrijving van Skoda back in the good days. :)

Dat zal de overstap ook wel (deels) verklaren :yeehaa:

En hoewel Skoda inmiddels aardig aan de prijs is gaat het nog wel op hoor, vorige week een vervang auto A3 gereden en die was voor nauwelijks minder geld behoorlijk kaler dan mijn O3... En ook kleiner...

Captain Hook

Forumguru
Ik heb voor de grap eens op dacia.de eenzelfde configuratie van die Duster gedaan als hier via dacia.nl.
Wow; dat scheelt gewoon 7k! Zelfde auto, zelfde configuratie.

Toch altijd weer dankbaar als de Nederlandse consumenten zoveel BPM aan de staatskas willen bijdragen. :jaja:

VAG-man

Forumguru
Ik heb voor de grap eens op dacia.de eenzelfde configuratie van die Duster gedaan als hier via dacia.nl.
Wow; dat scheelt gewoon 7k! Zelfde auto, zelfde configuratie.

Toch altijd weer dankbaar als de Nederlandse consumenten zoveel BPM aan de staatskas willen bijdragen. :jaja:

De BPM zal niet veel meer dan €3000,- zijn, dus is er nog een gat van €4000,-

Leuk Menno @Rosinfield dat je overstapt naar Dacia. Goede en verstandige keuze. Voor software aanpassingen kan ik je niet meer helpen.:pieker:

JeSko

Forumguru
Hoe ben je uiteindelijk bij Dacia beland Menno? Had mijn stukje er wat met te maken? Of in de verste verte niet? Leuk om te weten, kan ik mijn commissie bij Dacia Nederland gaan opstrijken ;)

• Leuk
Waarderingen: Tees

Okki

Donateur
Mooie keuze @Rosinfield.

Ik wil nog een tijdje rondkarren met mijn Rapid, maar over een jaar of 2 à 3 ook kijken naar wat anders.

Als ik nu zou "moeten" kiezen zou het waarschijnlijk een Dacia Sandero Automaat worden. ca. € 21.000 nieuw met alles erop en aan. Alleen is dat wel een CVT.
Dus misschien kan ik over 2 à 3 jaar die van jou overnemen?
Wel een leuk kleurtje nemen dan graag, dat oranje of een rode.

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen, ik hoop dat je het topic hier blijft behouden.

Rosinfield

† In Memoriam
@Okki Ja hoor, ik blijf natuurlijk sowieso hier en houd dit topic aan. Ik begrijp dat de automaat in de Sandero zo'n gerobotiseerde handbak is. Niets mis mee, wij hebben er nu ook één in de Up, maar natuurlijk niet zo verfijnd als een meertraps met dubbele koppeling. @JeSko denk wel dat dat topic een zetje heeft gegeven en toen zag ik er in Frankrijk heel veel. En we hebben er al eerder aan gedacht en vonden het jammer dat er geen automaat was.

Fmoon

Forumguru
Ik snap de gedachte gang wel, ik had nog even gekeken naar een Corolla station, zo een 2.0 Hybride (180pk) ipv de O3RS. Je hebt er in Nederland echt geen hol/lol aan en de kleine stukjes die ik het hele jaar m’n vrouw ermee laat rijden kosten verhoudingsgewijs veel. Had nog heel graag de nieuwe RS gewild maar ben blij dat het afgeketst is na het lezen van alle berichten ook. Weet niet of u veel in Frankrijk komt? Met pech wel handig zo een Dacia

Bovenaan Onderaan