@Tees
Heb me ook een tijdje geïrriteerd aan de "trage" 1.6 TDI in mijn Sup, maar na een tijd ga je denken, waarom moet dat ding strepen trekken? Waarom moet hij van 0-100 in 6-7 seconden gaan? Ik mag nergens doorknallen, en terecht daar niet van, het blokje in de Superb kan zich vooral in tussensprints, om bv in te voegen, prima redden, gewoon wat hoger in toeren houden en rekening houden met de aanzet van de turbo, en je komt meer dan prima mee. Enkel in aanzet zou het wat meer mogen zijn, om bv ergens van 0 vlot weg te komen. Nu heb ik echter de auto inmiddels 100% onder de knie, en weet ik ook hoe dat weer moet, en ik mis er niks aan. Zoals gezegd, voor dagelijks verkeer is "traag" prima, en alles is relatief.
Grappig is trouwens de ring hier in BE, dat is een afwisselende 90-70 hoofdweg die door het ene na het andere stoplicht gekruisd word, en geen intelligente lichten zoals men die in NL heeft, deze passen zich niet aan aan de traffic flow. Word het groen ben ik eigenlijk altijd als één van de laatste weg, en dan rijden ze weg van me, zie ik het verderop al op rood springen, en zie je massaal die remlichten aan gaan, effe later kom ik aan gehobbeld, en kan ik door gewoon terug te schakelen weer aanpikken als het weer groen is
komt geen remactie aan te pas, timing is key, en ik ben feitelijk net zo snel als de rest aan het volgende verkeerslicht, ik verbruik er alleen minder brandstof en remblokjes voor.
Doe mij maar liever laag en traag, heel relaxed allemaal