De ervaring van JeSko en Tees herken ik wel. Niet te ver doortrekken in snelheid bij het eerste stoplicht of vroegtijdig van het gas en bij het volgende stoplicht ben je dan zomaar als eerste de kruising over doordat je nog snelheid hebt.
35 jaar geleden benoemde mijn broer al de “drukl*l”. Dit was de auto die je inhaalde, bij het rode licht de “l*l” was omdat die moest stoppen om zgn. op het “knopje te drukken” en waar je vervolgens door het groen langs of achteraan reed.
Optrekken doe ik bijna altijd rustig en als de verkeersintensiteit zo toeneemt dat je elke keer moet remmen dan rijd ik wel wat langzamer. Collega’s hebben eens opgemerkt dat ik sloom optrek, maar snel door de bochten rijdt. Op de snelweg is het 102 km op de CC, ook in de meeste bochten.
Het valt me op dat in de steden waar meer stoplichten zijn men juist harder optrekt en bij het volgende licht weer flink remt. Hoe dat komt weet ik niet.
@Rosinfield Jouw keuze voor een Dacia ligt volgens mij wel in de lijn “Leef met vlag en wimpel, maar houdt het toch vooral simpel.” Daar zie ik ook wel wat in.
Maar het mag toch geen verassing zijn dat een auto afschrijft als een idioot en je er weinig voor terugkrijgt? Als een nieuwe op je naam wordt gezet, is die al meteen duizenden Euro’s minder waard. Nog altijd is het goedkoper om een ander de kop van een nieuwe auto te laten betalen en er een met ervaring te kopen. De meerkosten die je aan een gebruikte hebt in vorm van reparaties wegen totaal niet op tegen de hogere aanschafprijs.