Ik heb een keer in spiegelbeeld in het gezichtsvlak op de voorruit van een aso geparkeerde auto met een marker geschreven dat die OP de hoek stond. Gaat waarschijnlijk ook niet een-twee wiswas weg.
Als tieners hebben we kerkgangers meermaals een poets gebakken..
Er was een man met een Taunus station met oude vrouwtjes in klederdracht die altijd de eerste was voor de dienst en die zijn sleutels in het contact liet zitten. Toen hebben we eerst gechecked of de achterklep te openen was en daarna bij alle deuren het knopje naar beneden gedrukt. Dan zou die dus via de achterklep naar de knopjes van de achterdeur moeten reiken. Wij bal spelend kijken wat er gebeurde toen de man terugkwam... tot onze verbazing pakte die gewoon de tweede sleutel uit zijn broekzak!
Ook een keer een rijtje auto’s bumper aan bumper gezet; middelste, eentje niet afgesloten dus even van de handrem, nog een autootje dat licht genoeg was om even te tillen aan de achterkant. Vers uit de kerk schold de een naar de ander dat die zijn auto te dicht op de zijne had gezet.
Muntjes met 2-componentenlijm op de stoep naar de ingang vastlijmen was ook leuk, vooral als iemand bukt en de munt niet kan pakken, een ander er achter het niet verwacht en er bijna opbotst.
Allemaal geheel gerechtvaardigd natuurlijk, de kerkgangers moesten kennelijk allemaal van uit de buurt met de auto laat komen en dichtbij in ons doodlopende straatje parkeren, soms zo dat b.v.een brandweerauto er niet bij kon mocht het nodig zijn. Als we familie op bezoek kregen die 100 km in de auto hadden gezeten, was er geen plaats meer terwijl het parkeerterrein aan de andere kant van de kerk nog volop plaats had. Maar ja, mensen die de kortste reistijd hebben, komen meestal laat en moeten dan dichtbij de auto on-christelijk parkeren. Ach, kerkgangers zijn ook maar gewoon mensen en geen haar beter dan een ander.
Bij Centraal Beheer krijg je vanaf een aantal schadevrije jaren een gratis no-claim beschermer die normaal iets van €70/jaar kost. Laatst heb ik om die rede een door mijn toedoen toegebrachte schade van €300 dus maar zelf betaald ondanks dat ik in premie niet meer zou gaan betalen.
Je zakt toch behoorlijk wat jaren naar beneden voor een schade en dat doe ik dan maar liever voor een dure schade, mocht die komen. Ik zou meer dan 4 jaar nodig hebben om weer een gratis no-claim beschermer hebben, dat is dan dus met 4x €70 al bijna het schadebedrag.