Hoe ouder hoe gekker

leon-cupra

Forumguru
“Nieuwe” auto kopen. Absoluut niet aan te raden. :D

Zolang er geen schroef rond de zijkant zit, geeft dat geen problemen. Een hersteller zal op kritieke punten ook geen tap steken maar aanraden om een nieuwe band te monteren.

EdK

Forumguru
Een plug of heeft hij hem geplakt aan binnenzijde ?
Weet niet anders dat een plug van vloegel was en dat men heden ten dagen een vulcaniseer plakker aan binnenzijde van band plakt.
Persoonlijk heb ik bij laatste een beter gevoel...

JeSko

Forumguru
Zo'n plug/wiek word nog altijd gebruikt en werkt perfect. Ze werken al tientallen jaren perfect, heb er zo genoeg geïnstalleerd destijds en nooit klachten over gehoord.

EdK

Forumguru
@JeSko ik zeg nergens dat het niets is !
Maar mijn ervaring is bij lekke banden dat ze bij de lekke banden die ik heb gehad de laatste jaren ( zakelijk veel ) ze elke keer geplakt worden.
En ik ken de tijd ook nog van de plug, maar de bandenboer vertelde me dat de kans op lichte lekkage's mogelijk bleven en dat dit de reden is geweest dat zo voor klein tot groot ( heelllllll groot ) ze dus met die plakkers ( gevulcaniseerd ) de boel plakken.
100% blindelings luchtdicht waren zijn woorden..

Rosinfield

† In Memoriam
Laatste bescheiden modificatie. Oranje knipperlichtjes vervangen door "silver vision"
789f62962e8e90ad1ff3848531902715.jpg

Rosinfield

† In Memoriam
Vanochtend even grote schrik en oponthoud gehad. Vreselijk schrapen en schel piepend keihard geluid. Niets te zien. Meteen gestopt. ANWB gebeld. Dacht het al , steentje en remschijf. Na wat fors manoeuvreren was het weg. We kwamen idd van een kms lang stuk met grind

Tees

Donateur
Het bekende steentje tussen de remschijf idd! Dacht er al meteen aan toen je t beschreef. Tis wonderbaarlijk hoeveel herrie zoiets simpels kan maken.

leon-cupra

Forumguru
Dat is toch weer een serieuze ommezwaai :pieker:
Van een compacte wagen met een “beperkt” vermogen naar een hothatch met 280pk. Nu, snap het wel hoor. Machtig machine zo een I30N. Wordt enorm geroemd omwille van zijn rijkwaliteiten. Zou zelfs beter rijden dan een GTI. Maar “out of the box” vind ik zo een i30n nu wel niet. Maar als je dan toch “out of the box” wilt kijken, zie eens naar de Ford focus ST of budgetvriendelijker, de Fiesta ST. Beide wagens zijn absolute fijne sportievelingen die qua budget wat interessanter zijn dan de alternatieven bij VAG.

fanSkoda-VW

Forumguru
@Rosinfield Ik heb de modernere vergelijkbare gloednieuwe Hyunadai Bayon Premium 1/2 jaar gelden in gebruik genomen.
Leuke auto, technisch zeer goed.
Maar..... Het is géén VAG! De stoelen zijn meer model 'hangmat'. Geen steun in de lenden zoals in de Fabia / Citigo / Scala.
Op de korte rit oké, maar na bijna 400 km had ik meer dan gebruikelijk pijn in m'n rug. Hangt zeker ook van de rug af, da's zeker.
Ook valt mij het afrolgeluid van de (achter-)banden tegen. Extra laten isoleren heeft slecht minimaal geholpen, te weinig.
Ik ben na 4.000 km al een paar keer bij gebruikte VAG auto's gaan kijken én gaan proefrijden.
Nee, al eerder uitgesproken (ff stelen): voor mij geen Freude am Fahren.
Helaas, dat had ik bij de 2 proefritten niet ervaren. Als dat zo was had ik de auto zeker niet besteld én gekocht.

Gelukkig hoef ik voor anderen niet te beslissen, misschien ....... heel misschien gaat de Bayon deze week in de verkoop. Ik ben bezig met een VW T-Roc. Maar ik ben er mee bezig, nog niet beslist. Zo ver ben ik al.

Rosinfield

† In Memoriam
ja, kijk ik ook naar hoor. Vind die VAG hot hatches eigenlijk de naam niet waardig. Te saai, te all round. Deze heeft het wel allemaal.
En ik moet dit topic toch wel eer aan blijven doen he. Ik denk nu helemaal, scheit aan alles en ik ga er gewoon voor. Maar zoals gezegd, nog een tijdje wachten

Rosinfield

† In Memoriam
@fanSkoda : de i30N heeft zeer goed beoordeelde sportstoelen, elektrich ook nog met geheugenfunctie. Ja en geluid is wel een dingetje, moet je voor lief nemen voor een GTI killer voor dat geld
Is echt een totaal andere categorie

EdK

Forumguru
Zou eerder kiezen voor de Fabia 4 voorraad model
Is echt een stuk beter dan de 3 op nieuwe platform
Je hebt er genoeg aan voor met zijn tweeën...
Maak maar is in Heerenveen een proefrit in de Monte Carlo
Heb ook in de Bayon gereden en ik kreeg weer H100 rillingen er van en dus niet gekozen...
En als die UP er pas over 3 jaar uitgaat zullen er wat leuke Fab4 ook 2e hands op de markt zijn met weinig kilometers

Bovenaan Onderaan