Als je online zoekt zijn de meest voorkomende problemen bij de I30N de brandstofpomp en de ECU die wel eens vlug stuk gaan. Voor de rest geen noemenswaardige problemen met de I30N.
Als je dat op voorhand weet, kan je dat meenemen in je zoektocht: zijn deze reeds vervangen? indien niet, ofwel heb je een goed exemplaar ofwel eentje waar het nog stuk gaan gaan en hou je rekeningen met een eventuele herstelkost ( en hopen dat het binnen de garantieperiode is).
Persoonlijk vind ik zo een i30N niet de mooiste wagen. Design is nog teveel het “budget”-Hyundai van vroeger. Dan zie ik persoonlijk , en die is mss zelfs nog wat beter van rijden, veel liever de ford focus ST. Die heeft (voor mij) eigenlijk alles: knappe bak, fantastisch rijden, betrouwbaar en een stuk betaalbaarder dan zijn concurrenten.
Menno, in het lijstje van funcars, al eens gezien naar een Mini JCW? Dat is toch ook wel een “once in a lifetime” wagen. Heeft bij mij ook al regelmatig op de shortlist gestaan maar nog nooit van gekomen. En dan in dat fantastische groen met wat leuke striping …