Hoe ouder hoe gekker

fanSkoda-VW

Forumguru
@leon-cupra SH$%^&*&^%TTT, dat wist ik niet. Ik ben er in m'n onschuld steeds vanuit gegaan dat dat hetzelfde was.
Op het verkeerde been gezet ook door de tests. Dat is helder.
En dan heb ik ook nog de duurste uitvoering.
Dan snap ik niet dat als ze die stoelen hebben dat ze die niet ook in de Bayon zetten.
Mss zien als alternatief: stoelen uit de I30 op de sloop scoren. eens kijken wat voor verschil er in zit.

Dank v h wegwijs maken.

grtsss

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Afblijven is mijn gedacht.

En dit is een veel voorkomend probleem, ik heb het van dichtbij gezien met maatje van me, die heeft het ook gehad met zen i30n, 39.000 km koppaking erdoor, laten maken en nadien direct verkocht.

Ohja en de automaat is ook drama.

Ook veel over te vinden jammer genoeg.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Tja Menno jij doet er uiteraard mee wat je wilt, maar het zijn gewoon geen goede betrouwbare blokken, de kans is reëel dat je koppaking sneuvelt, zeker als je graag sportief rijd. De gast die ik ken is ook nogal een doortrapper, maar nooit met koud blok. En als je dan voor tweedehands gaat heb je nog eens kans dat het een afgetrapte is, want vaak vallen ze in handen van boy racers.

Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Jesko, ik heb juist weer vele verhalen gelezen dat het beresterke motoren zijn, in ieder geval stukken beter dan de VAG producten.

Menno, ik vind de I30N erg gaaf! Het is dat iemand me een paar uur voor was, anders had ik een I30N in plaats van de Mini :) Super gave auto vind ik het.

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Die van mijn kennis had niets dan problemen, allemaal gerelateerd aan het blok. En ik heb het nogal gehoord van anderen die een N hebben, dat het blok erg gevoelig is voor defecte koppakingen. Golf mk6 GTI is ook best een sterk blok, maar kende ook problemen, en veel hangt dan ook af van onderhoud en gebruik, en dat schort er nogal eens aan bij zulke motoren. Ik zou zo'n N nooit tweedehands durven kopen.

Mijn vrouw vind het ook een mooie auto, maar ik vind er niks aan, platte kont, rechte kas, zit totaal geen flow of mooie lijn in, goed sturen zal ie echter vast doen, dat hebben ze bij Hyundai wel onder de knie, het blijven echter zielloze hokken zonder enige eigen identiteit.

leon-cupra

Forumguru
Als je online zoekt zijn de meest voorkomende problemen bij de I30N de brandstofpomp en de ECU die wel eens vlug stuk gaan. Voor de rest geen noemenswaardige problemen met de I30N.
Als je dat op voorhand weet, kan je dat meenemen in je zoektocht: zijn deze reeds vervangen? indien niet, ofwel heb je een goed exemplaar ofwel eentje waar het nog stuk gaan gaan en hou je rekeningen met een eventuele herstelkost ( en hopen dat het binnen de garantieperiode is).

Persoonlijk vind ik zo een i30N niet de mooiste wagen. Design is nog teveel het “budget”-Hyundai van vroeger. Dan zie ik persoonlijk , en die is mss zelfs nog wat beter van rijden, veel liever de ford focus ST. Die heeft (voor mij) eigenlijk alles: knappe bak, fantastisch rijden, betrouwbaar en een stuk betaalbaarder dan zijn concurrenten.

IMG_2926.jpeg

Menno, in het lijstje van funcars, al eens gezien naar een Mini JCW? Dat is toch ook wel een “once in a lifetime” wagen. Heeft bij mij ook al regelmatig op de shortlist gestaan maar nog nooit van gekomen. En dan in dat fantastische groen met wat leuke striping … :yeah:
IMG_2927.jpeg

Rosinfield

† In Memoriam
Ja alle genoemde auto's hebben mijn aandacht. Budget speelt natuurlijk ook een rol. I30n vind ik ook niet echt mooi, maar dat boeit me matig

Rosinfield

† In Memoriam
JCW vind ik ook te gek. Alleen wat erg weinig bagageruimte. Tov de Up ga ik er op achteruit, terwijl die al niet te ruim bemeten is

Rosinfield

† In Memoriam
Focus wordt te duur vrees ik. Als het een Ford wordt,dan Fiesta ST. Ook niet mooi, maar geweldige rij-eigenschappen

leon-cupra

Forumguru
Dakkoffer erop voor de vakanties.
En anders … er is ook nog de clubman (of de countryman).

Was daarnet een YouTube-filmpje aan het zien. Is nog wel iets voor jou als je toch aan alles even schijt wil hebben : BMW M140i in sunset orange … 340pk … achterwielaandrijving … enorm goede automaat (of handbak) … 6 cilinder … powercar …

IMG_2928.jpeg

leon-cupra

Forumguru
Van een wagen die je niet mooi vindt kan je moeilijk iets moois maken.
Ook lang gekeken naar een Fietst ST op het moment van de M2. Vind het ook niet de allermooiste maar een fiesta ST biedt gewoon enorm veel bang for bucks, zeker met het ongeëvenaard rijgedrag tov zijn rechtstreekse concurrenten.

Tegenover de Fiesta kan je ook de Clio RS zetten. Beetje een evenwaardig bommetje, enkel wel spijtig dat deze alleen verkrijgbaar is in automaat.

Rosinfield

† In Memoriam
Een mens kan van inzicht veranderen. Noodgedwongen merk ik aan de Up hoe leuk een handbak kan zijn in een sportieve auto

Dakkoffer erop voor de vakanties.
En anders … er is ook nog de clubman (of de countryman).

Was daarnet een YouTube-filmpje aan het zien. Is nog wel iets voor jou als je toch aan alles even schijt wil hebben : BMW M140i in sunset orange … 340pk … achterwielaandrijving … enorm goede automaat (of handbak) … 6 cilinder … powercar …

Bekijk bijlage 104876
Helaas is er geen directe correlatie tussen schijt hebben en geldpest ;)

Bovenaan Onderaan