Hoe ver heb je gereden op een tank euro of diesel

Hoi mede-forummers

Ik ben benieuwd hoe ver je hebt gereden op één tank
Benzine of Diesel. In theorie zou mijn auto volgens
de Maxidot: 1100km op een tank moeten kunnen rijden.

Tot dus ver ben ik nog niet verder gekomen dan 880km
Ik ben benieuwd.

P.S. Het kan goed zijn dat dit onderwerp al een keer
is langs gekomen ik heb hem alleen niet kunnen vinden
op het woord actieradius.

VEEJAY

Forumguru
Re: Hoe ver heb je gereden op een tank euro of die

ik gebruik 1 op 15 is dit goed/slecht voor een 2.0tdi?

___JC___

Forumguru

Ik haal ongeveer 1 op 15. Bij een 55 liter tank is dat dan 825km. Dat doen wij best aardig Veejay.

Edwin

Lid

Ik rijd de laatste tijd vaak binnendoor naar mijn werk (60 - 70 km). Haal dan tussen 1 op 19 /22 (en ik rijd niet truttig). Laatst dus pas na 950 km de tank volgegooid. Er ging wel 50 liter in. Volgens de boordcomputer zou ik nog 90 km kunnen rijden (klopt dus wel aardig).

850 km per tank is zo'n beetje het max wat ik gehaald heb. Minder is altijd mogelijk, vooral met een sleurhut is het al mooi als ik de 1 op 11 haal. 1 keer 56 liter getankt, dan sta je ook raar te kijken als je weet dat het een 55 liter tank is. De boordcomputer gaf aan dat ik nog 10km kon rijden.....

Dutch4x4

Senior Member

Net iets over de 600 km, op een tank van 63 liter. Toen zat er nog iets van 4 of 5 liter in.

Is echt heilig bij de krap 400 km die ik met de ST haal. En da's echt serieus een minpunt van een verder geweldig autootje. Ik blijf tanken...
frown.gif

Erwin_K

Nieuw lid

Laatste keer 879 km op één tank. Er ging toen 54,8 liter in. Gemiddeld 1 op 16,1. Niet slecht voor een 1.6 benzine! Volgens de BC kon ik nog 80 km rijden.
xyxthumbs.gif

smg

Lid

Standaard ca. 950 km en dan tank ik rond de 53 ltr. Dus 1:18, terwijl de BC 1:20 aangeeft! De 1.000 heb ik ook wel eens gehaald en 55 ltr tanken ook. Er zit overigens meer dan 55 ltr in de tank (ca. 57). Maar om dat nu echt uit te proberen...

Ralph

Lid

Volgens BC gemiddeld over 35.000km 1:15
Met een ei onder het gaspendaal heb ik wel eens 1050km gereden op 1 tank> 54 liter tanken

PS.: Erwin> ik heb je volgens mij al paar keer zien rijden! Misschien heb je mij ook wel een keer voorbij zien schuiven...

Volgens de boordcomp kon ik nog 20km rijden en ging er aan de pomp 54ltr in. Ga het niet uitproberen om te kijken of de BC ook negatief kan
wink.gif

Mijn gemiddeld verbruik op de dagelijkse ritten zit volgens de BC op 5,6l/100km, ff rekenen... 1:17,9 (met redelijk pittig rijden, top en accelereren)

Beker

Actief lid

Ik ga meestal tanken bij 900 km en gooi er dan 45 (1:20) tot max 50 (1:18) liter in. Maar nu ik hierboven zie dat je er zeker 54 liter uit kunt rijden moet 1000 km dus haalbaar zijn...Jammer dat de boordcomputer niet (als bijv. Renault) het resterend aantal liters aangeeft. Veel gebruik maken van de cruisecontrol scheelt overigens ENORM.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Knilliske</font><hr />

Volgens de boordcomp kon ik nog 20km rijden en ging er aan de pomp 54ltr in. Ga het niet uitproberen om te kijken of de BC ook negatief kan
wink.gif

[/ QUOTE ]

Ook een keer 55,7 liter getankt, vergeten naar de kilometerstand te kijken.
BC gaat niet negatief en stopt bij nul.
Ik wist exact de kilometers naar de benzinepomp, maar niet hoeveel prut er nog aanwezig was.
Was wel zweten in Duitsland waar de boetes aanzienlijk zijn als je zonder prut op de Autobahn stil komt te staan.
rockon.gif

VEEJAY

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Ik haal ongeveer 1 op 15. Bij een 55 liter tank is dat dan 825km. Dat doen wij best aardig Veejay.

[/ QUOTE ]

Ik weet waar jij op doelt (sssst).
smirk.gif

Onlangs naar Italie met gemiddeld 500 km met een tank Euro 98! Wel lekker doorgereden, pompidom..muziekje aan..
680.gif
...heerlijk!

Ciao!

Daniel

Lid

Wij,nou ja het vrouwtje eigenlijk,rijd ongeveer 600km met een volle tank v-power. En dat is meer stad verkeer als snelweg. De BC geeft altijd bij een volle tank aan dat we 580km kunnen rijden
crazy.gif
ik moet wel zeggen dat ie altijd tot en met de vulpijp word gevuld.

Wij hebben nog nooit een complete tank op de snelweg achter elkaar op gereden,dus ben bij deze wel benieuwd wat haalbaar is.

LenK

Forumguru

Dagteller staat op 720 boordcomputer geeft aan nog 80 km te gaan dus samen 800 km op 1 tank met de 1.6 MPI

Valt hierboven op dat de 2.0 dieselaars niet veel zuiniger rijden, maar
crazy.gif
dat zal ongetwijfeld doortrappen als oorzaak hebben
smirk.gif

Erikje

Actief lid

met m'n 2,0tdi rijd ik gemiddeld 1 op 15 en ik rijd geheel onbewust en zonder het nieuwe rijden... Niet slecht dus.

SmurfForLife

Actief lid

Met een volle tank V-Power benzine rij ik in de stad ongeveer 500 km. De snelweg doet wonderen en laat dan ongeveer 750 km toe..

Gisteren getankt met nog 190 te gaan volgens de BC en 900 op de de dagteller zou ik 990 kunnen halen...het gaat de goede kant op moet ik zeggen met 2.000 km op de teller
24.gif

edition100

Nieuw lid

Ik rij een 1.9TDI edtion100 gemiddeld rij ik 1:18 verder kom ik niet. De boordcomputer wijkt wel erg af deze geeft aan dat je dan 1:21 rijd.

Bovenaan Onderaan