Hoe ver heb je gereden op een tank euro of diesel

smg

Lid
Re: Hoe ver heb je gereden op een tank euro of die

Citaat: smg
--------------------------------------------------------------------------------

Bovendien ligt er bij mij een vouwfiets achterin.

--------------------------------------------------------------------------------

Daar heb je weinig aan als een tank over je kofferbak heen rijdt...

Waarom denk je dat het een vouwfiets is?
winkie.gif

En waarom zoveel risico nemen? Ach, niet omdat het moet, maar omdat het kan.
1761.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: smg</font><hr />

Waarom denk je dat het een vouwfiets is?
winkie.gif

[/ QUOTE ]

Met die tank over de achterkant kun je er beter een verfrommelde fiets van maken

Roli

Lid

OMG... Wat doe ik dan verkeerd??

Ik ben blij als ik de 750 KM haal. En dan rij ik meestal op de snelweg, en dan ook nog eens rustig aan.
Ligt het hoge verbruik dan aan de DSG bak ? Wat ik zeer raar zou vinden. Bij de 80 km/h zet ie hem in de 6de versnelling.
De auto heeft er nu 6800KM opzitten. En het verbruik is eigenlijk niet veranderd ten opzichte van de eerste 2000Km's

De boord computer geeft aan dat ik gemiddeld 7.0 Liter op 100KM gebruik.

confused.gif

In de stad gemiddeld 1 op 9/10. Op de snelweg haal ik dat ook als ik af en toe trap. Ik heb eens een rit gemaakt van 327km met 48 liter. Maar dat was dan wel meer vliegen dan rijden moet ik zeggen.

btw... wat tanken jullie?

Ik heb nu een tankje Texaco, V-Power en Ultimate gehad. Hierna probeer ik Total denk ik en dan vergelijken. In mijn VR6 tankte ik zonder twijfel het liefst Texaco. Dat reed het lekkerst.

Ik tank momenteel Shell V-Power Diesel, het verbruik ga ik wel bij houden, laat ik nog weten.

SKODACHAUFFEUR

Actief lid

Als je echt verschillede merken benzine/diesel wilt opmeten dan moet je wel 3 x het zelfde merk tanken om de "oude" benzine/diesel eruit te rijden.

En je moet dan ook ongeveer de zelfde route rijden.

Maar ik ben benieuwd.
Zelf tank ik regelmatig BP. Maar wat mij juist is opgevallen dat als ik gewone diesel tank en geen Ultimate dat ik dan zuiniger rijdt.
Dit geldt ook voor de diesel van de Shell. Met de gewone diesel van Shell rij ik zuiniger dan met V-Power.

Maar toen ik nog Subaru reed was het beter om met Ultimate te rijden dan met gewone Ron 98. Het was merkbaar beter en zuiniger.
Ik ging van 1 op 7.8 naar 1 op 8.6 gemiddeld.

Bovenaan Onderaan