Re: Hoe ver heb je gereden op een tank euro of die
Ben eens bezig geweest om
ultra zuinig te rijden (maar wel gewoon 120 km/u op de snelweg) en aan het begin van de poging "hoe ver kan ik komen op 1 tank" had ik 180 km gereden en volgens de boordcomputer nog 1010 km te gaan
(totaal dus 1190 !). 's avonds op de terugweg heb ik bij 250 km weer gekeken en kon toen volgends de boordcomputer nog 950 km
(totaal dus 1200 !). Uiteindelijk heb ik 1084 kilometer met de tank kunnen rijden en er moest toen 54.5 liter diesel tanken om de tank weer vol te krijgen (tot aan het randje).
Al met al vind ik dit geen slechte score (nèt geen 1 op 20) met een auto van 1325 kilo (kentekengewicht, in het echt zwaarder!). Bij normaal gebruik haal ik 1 op 18 en rij dan echt niet als een slak met m'n 2.0 TDI (heb niet voor niets 140 pk gekocht
).
Kom normaal gesproken ook ongeveer 950 km met 1 tank, ben dus dik tevreden!
Maar (natuurlijk moet er toch iets te zeuren overblijven) het valt me wel op dat aan het einde van de tank de meter sneller gaat dan aan het begin. (De totale afstand die ik nog kan rijden neemt sneller af als de gereden afstand).
Hebben jullie dit ook?
Ps. om e.e.a. te "bewijzen" heb ik een paar fotootjes van m'n boordcomputer bijgevoegd
Charlie