Hoe ver heb je gereden op een tank euro of diesel

Ronald_k

Nieuw lid
Re: Hoe ver heb je gereden op een tank euro of die

met mn DSG 1.9TDI 105pk, en goed doorrijden 140 op de CC
haal ik ruim 850km op 1 tank.

Ralph

Lid

Net weer getankt>850KM
Boardcomputer gaf ongeveer 10km lang aan dat ik nog 0 km kon rijden op die tank... Er ging overigens 54 liter in. Ik kan me niet voorstellen dat er meer dan 55 liter in deze tank kan aangezien ik hier verhalen hoor van 57 liter. Mijn tank was namelijk écht léég!!

Hetzer

Forumguru

gemiddeld 1000 km op een tank van 45 litertjes diesel

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ralph</font><hr />
Mijn tank was namelijk écht léég!!

[/ QUOTE ]

Hoe wist u dat de tank écht léég was?
Ik had namelijk exact hetzelfde ging toen 55,7 liter in.

Chris

Lid

Net gisteren diesel in mijn Octavia gegoten, 55L en 1011km gereden!

ougie

Forumguru

Zonder sleurhut, een op achtien.
Met sleurhut een op twaalf-komma-twee.
Mag jij uitrekenen hoeveel ik met een tank kan rijden.

nieuw record met volle tank 1900 tdi 105 PK: 1130 km (heb toen net 55 liter gevuld)
record over afstand van ongeveer 100 km op binnenwegen aan gemiddeld 80 km/u in vijfde: 4,1 liter op boordcomputer

Octavia_II

Actief lid

Ben eens bezig geweest om ultra zuinig te rijden (maar wel gewoon 120 km/u op de snelweg) en aan het begin van de poging "hoe ver kan ik komen op 1 tank" had ik 180 km gereden en volgens de boordcomputer nog 1010 km te gaan (totaal dus 1190 !). 's avonds op de terugweg heb ik bij 250 km weer gekeken en kon toen volgends de boordcomputer nog 950 km (totaal dus 1200 !). Uiteindelijk heb ik 1084 kilometer met de tank kunnen rijden en er moest toen 54.5 liter diesel tanken om de tank weer vol te krijgen (tot aan het randje).

Al met al vind ik dit geen slechte score (nèt geen 1 op 20) met een auto van 1325 kilo (kentekengewicht, in het echt zwaarder!). Bij normaal gebruik haal ik 1 op 18 en rij dan echt niet als een slak met m'n 2.0 TDI (heb niet voor niets 140 pk gekocht
grin.gif
).

Kom normaal gesproken ook ongeveer 950 km met 1 tank, ben dus dik tevreden!
yeah.gif
489.gif

Maar (natuurlijk moet er toch iets te zeuren overblijven) het valt me wel op dat aan het einde van de tank de meter sneller gaat dan aan het begin. (De totale afstand die ik nog kan rijden neemt sneller af als de gereden afstand).

Hebben jullie dit ook?

Ps. om e.e.a. te "bewijzen" heb ik een paar fotootjes van m'n boordcomputer bijgevoegd

Charlie

Bijlagen

• 36454-verbruik.JPG
    36454-verbruik.JPG
    21,6 KB · Weergaven: 18

___JC___

Forumguru

Ik ging zaterdag naar het brabantse land met een busje achter me aan. Dus 100 a 120 op de cruise controle tuffen naar Brabant. En jawel over de gehele rit een verbazend laag gebruik gehaald van 5,3 liter per 100 km (1 op 19).
471.gif

Maar als ik even gas geeft of door de stad sjees loopt het verbuik alweer op tot schrikbarende hoogtes als 1 op 13!!!
Zuinig rijden met een gechipte 2.0 TDI KAN, maar is een partij lastig
722.gif

Momenteel zit ik aan 150 Km met deze tank en hij geeft aan nog 100Km. Dit zijn vooral Kms binnen wegen en stadsverkeer, korte ritten en 240 Km autosnelweg.
Gisteren heen en terug Diest-Namen gereden met een normale rijstijl (dus niet sportief maar ook niet als een slak) en de boord-computer gaf 4.7 aan als gemiddeld verbruik.
Dit valt reuze mee voor mij. Mijn 1.9TDI heeft nog maar 2000 Km, dus dit beloofd een zuinige wagen te worden.
1761.gif

Laatst voor werk vanuit Frankrijk teruggereden (Vogezen), al 200km rond de plek waar ik moest zijn, vervolgens terug, in 1 keer naar Den Haag, in het totaal 1034 KM op 1 tank.

Maar volgens mij komt dat vooral omdat je in Frankrijk en Belgie niet om de 100M hoeft in te houden voor links hangende idioten, dus beter gelijkmatig verbruik. En dan kom je terug in Nederland.. Dan merk je pas hoe goed er in Frankrijk/Belgie/Duitsland wordt gereden. Nederlanders kunnen gewoon niet autorijden..
wink.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Knilliske</font><hr />

Volgens de boordcomp kon ik nog 20km rijden en ging er aan de pomp 54ltr in. Ga het niet uitproberen om te kijken of de BC ook negatief kan
wink.gif

Mijn gemiddeld verbruik op de dagelijkse ritten zit volgens de BC op 5,6l/100km, ff rekenen... 1:17,9 (met redelijk pittig rijden, top en accelereren)

[/ QUOTE ]
Ik heb hem al een paar km op 0 km gehad, meter kam ook niet meer uit de hoek. (ik kneep hem wel)
shocked.gif

Ik heb mijn auto nu exact één maand en heb er 5.000 mee gereden. Het aanvankelijke doel om 'ooit' 1.000 km op een tank te rijden is reeds gelukt. Straks, als de motor goed 'los' is gereden ligt target op 1.100 km op één tank.

Maxidot geeft nu aan dat na 1.260 km volgende tankbeurt nodig is...

Bijlagen

• 41474-IMG_2531.JPG
    41474-IMG_2531.JPG
    49,6 KB · Weergaven: 7

French

Lid

Tsja, dat zijn kilometrages op een tank waar ik alleen van kan dromen. Over het algemeen is het bij mij met 650 km wel bekeken. En als ik in spitsverkeer rij (wat ik normaal gesproken doe) is het nog sneller uit met de pret.
Maar ja, ik rij ook 35.000 tot 40.000 per jaar en dat is toch wat duur op benzine.
Wel afgelopen vakantie op de peage 6.4/100 km gehaald wat volgens mij niet slecht is voor een 20VT. Maar dan moet je wel rustig aan doen.
Gelukkig ga ik volgend jaar ook dieselen en dat gaat als het goed is een hoop geld besparen.

icebird73,

Ik heb hem ook één keer op de 0km gehad (minstens twee kilometer lang) en de meter stond echt stijf links in de hoek... De laatste 10 kilometer ging de nog te rijden kilometers echt heel snel naar beneden, ondanks dat ik het laatste stukje heel langzaam (80km/u) reed op de snelweg. Zo'n twee kilometer voor het tankstation stond de digitale meter op nul. Deed hem echt bijna in m'n broek, maar heb het wel gehaald!
shocked.gif
wink.gif

smg

Lid

JOngens, niet zo benauwd. Er gaat bijna geen week voorbij zonder dat mijn boordcompu op 0 km staat. Je kan er nog wel 100 km mee doorrijden! Het is niet voor niks dat je actieradius op het laatst zo snel zakt: een ingebouwde veiligheidsmarge om je te motiveren op tijd een pomp op te zoeken. Maar je werkelijke actieradius zakt uiteraard niet zo snel in elkaar.

Bovendien ligt er bij mij een vouwfiets achterin.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: smg</font><hr />

Bovendien ligt er bij mij een vouwfiets achterin.

[/ QUOTE ]

Daar heb je weinig aan als een tank over je kofferbak heen rijdt...

SKODACHAUFFEUR

Actief lid

Ja lekker fietsen op de rijksweg. Hmmmm lijkt me niet zo verstandig. Ga toch eerder tanken!!!!! Waarom nemen jullie zoveel risico? En waarom ga je niet tanken als er nog eeen kwart inzit. Je weet toch dat er altijd vuil in de benzine/diesel zit dat naar de bodem van je tank zinkt. Dat is slecht voor je motor (inderdaad NIET als je je tank ALTIJD leeg rijdt)

Ben het wel eens met SKODACHAUFFEUR. Rond de 900 km ga ik altijd wel tanken. Ik heb geen zien om een uur langs de snelweg te zeulen met een jerrycan en de WW ziet je aankomen "ik wilde weten hoever ik kom op een tank". In het buitenland kun je het helemaal schudden. Moet je dit eens tegen een Duitse agent zeggen. Je wordt meteen op sleep gezet voor € 300.

Dangerclose

Nieuw lid

Ik rij ongeveer 800 Km op een tank. Ik rij zo'n 1 op 15 a 16. Jammer dat de tank niet wat groter is...

Bovenaan Onderaan