fanSkoda-VW
Forumguru
Ik vergelijk het even voor het gemak met mijn F3C-DSG 110pk - benzine/naft. April 2015 / 30.000 km
Er wordt normaal mee gereden (ondanks mijn hogere leeftijd ) : stadsverkeer, ook wel 160 op de Autobahn, en 'ff inhalen'.
Ook regelmatig volle bak met koffers, wijn, etc.
Volgens de boardcomputer langdurig gemiddeld verbruik: 1 : 16 !!
Dus voor mij zou een 1.0 niet veel toevoegen, denk ik.
Ik lees net in de krant dat alle Fabia motoren nu 3 cilinders zijn.
Wat is het voordeel dat overblijft? Meer winst voor VAG? Minder onderdelen in een kleinere motor, dus goedkoper????
Er wordt normaal mee gereden (ondanks mijn hogere leeftijd ) : stadsverkeer, ook wel 160 op de Autobahn, en 'ff inhalen'.
Ook regelmatig volle bak met koffers, wijn, etc.
Volgens de boardcomputer langdurig gemiddeld verbruik: 1 : 16 !!
Dus voor mij zou een 1.0 niet veel toevoegen, denk ik.
Ik lees net in de krant dat alle Fabia motoren nu 3 cilinders zijn.
Wat is het voordeel dat overblijft? Meer winst voor VAG? Minder onderdelen in een kleinere motor, dus goedkoper????