Tupel
Lid
Sinds juni rij ik een Ocativa II 1.8 TSI uit 2009. In het voorstel topic had ik al geschreven dat ik wat problemen had met de auto en doe hier even mijn verhaal.
De problemen zijn/waren
Het tweede probleem zijn ze nog mee bezig. Ik heb een meting moeten doen voor het olieverbruik. Ze hebben de olie gewogen en ik moest 1000km gaan rijden. Dit heb ik geprobeerd, maar op 700km gaf de auto al aan dat het oliepijl gecontroleerd moest worden. Het minimum was dus alweer bereikt. Conclusie na opnieuw wegen: 1 liter olie per ongeveer 700km!
Eerst wilde ze de motor gaan reviseren, of een gereviseerd blok aanschaffen en deze inbouwen. Toen ik daarvoor een afspraak wilde gaan maken kwamen ze met het idee een carterontluchting modificatie uit te voeren. Dit schijnt in 90% van de gevallen het olieverbruik drastisch te verminderen. Hoeveel dit wordt verminderd kunnen ze mij echter niet vertellen. Ze hebben dit met een Audi met een 2.0 tsi blok geprobeerd en daar had het flink geholpen.
Dus nog maar even afwachten wat het resultaat is, 2 oktober gaat het gebeuren. Ik ben alleen bang dat ik straks net boven de grens van wat volgens het boekje toegestaan is kom (en dat is nog steeds een behoorlijk olie verbruik). Lastige situatie zo en een beetje zuur als je toch een pak geld uit geeft voor een auto die een behoorlijk stuk jonger is dan je vorige waarbij het olie verbuik nihil was.
edit: Bouwjaar erbij gezet
De problemen zijn/waren
- Stotteren bij gas geven lage toeren in hogere versnellingen
- Hoog olie verbruik
Het tweede probleem zijn ze nog mee bezig. Ik heb een meting moeten doen voor het olieverbruik. Ze hebben de olie gewogen en ik moest 1000km gaan rijden. Dit heb ik geprobeerd, maar op 700km gaf de auto al aan dat het oliepijl gecontroleerd moest worden. Het minimum was dus alweer bereikt. Conclusie na opnieuw wegen: 1 liter olie per ongeveer 700km!
Eerst wilde ze de motor gaan reviseren, of een gereviseerd blok aanschaffen en deze inbouwen. Toen ik daarvoor een afspraak wilde gaan maken kwamen ze met het idee een carterontluchting modificatie uit te voeren. Dit schijnt in 90% van de gevallen het olieverbruik drastisch te verminderen. Hoeveel dit wordt verminderd kunnen ze mij echter niet vertellen. Ze hebben dit met een Audi met een 2.0 tsi blok geprobeerd en daar had het flink geholpen.
Dus nog maar even afwachten wat het resultaat is, 2 oktober gaat het gebeuren. Ik ben alleen bang dat ik straks net boven de grens van wat volgens het boekje toegestaan is kom (en dat is nog steeds een behoorlijk olie verbruik). Lastige situatie zo en een beetje zuur als je toch een pak geld uit geeft voor een auto die een behoorlijk stuk jonger is dan je vorige waarbij het olie verbuik nihil was.
edit: Bouwjaar erbij gezet
Laatst bewerkt: