Geachte @
Tupel Ik heb onlangs een 1000km oliecheck beurt afgesloten ik wil je even een tip geven.
Als jij hebt aangegeven aan de garage dat je vrijwel alleen op B wegen rijdt ga dan
NIET denken o ik rij even naar Groningen op en neer en klaar is kees.
Ik had de eerste 400 km de olie peil op het minimum niveau dus ik moest toen vanwege familie omstandigheden naar andere stad. Deze stad zou mijn 1000km wel erg snel bevorderen en ik dacht mooi dat is iets positiefs uit een negatieve gebeurtenis.. Alleen wat bleek later als je veel snelweg pakt draait je motor constanter en dus is je olieverbruik lager dan dat dit is als je lekker op B weggetjes rijdt met veel schakelmomenten. Daarnaast geeft het dus toch een verkeerd beeld en dat was toch tot invloed op deze test.
Mijn garage reageerde daarop zo van O ziet u wel uw olieverbruik valt allemaal wel mee en vervolgens deden ze er niks meer mee...
Nou kun je denken wat een K- garage maar denk even na een Test als deze is voor hun een kostenpost en zij moeten dit ook maar terug zien te krijgen van PON ( de importeur / fabriek) .
Mijn advies aan je is dan ook als jij hebt opgeven dat je meer B wegen rij , blijf dan ook B wegen rijden en niet de snelweg nemen. Anders zullen ze je direct afserveren hoe goed ook je verhouding is met je garage.