Hoog verbruik

Spierings

Forumguru
Aan afwijkende bandenmaat is geen afkeur, is alleen af te keuren als er twee verschillende maten op as ligt of twee verschillende profielen..

Rallye

Forumguru
Is de verkoper dan verantwoordelijk voor de apk? Dat zou het denk ik alleen zijn wanneer ik de auto met rijklaar en nieuwe apk gekocht zou hebben.

Nu de meeneem prijs zoals die daar stond betaald. Ondanks dat heeft hij toch nog iets aan de turbo gemaakt, en gelijk de blower die al van de koop prijs af was. Dus de man is al erg schappelijk.

Inmiddels wordt de stelling dat een verkeerde bandenmaat en de daardoor ontstane tellerafwijking een afkeurpunt voor de APK is weer ontkend, maar ik zou zeggen dat de verkoper je geen auto mag verkopen die niet aan de APK-eisen voldoet, tenzij dat onderdeel is van de verkoopovereenkomst.

Wouter1

Forumguru
Een APK is een moment opname. Dat de APK nog niet verlopen is tijdens de verkoop wil niet zeggen dat de auto aan alle APK eisen voldoet. Wil je als koper deze garantie dan had je er een nieuwe APK bij moeten bedingen.
Volgens mij is er dus niks mis met de koopovereenkomst. En valt de verkoper dit niet te verwijten.

Rallye

Forumguru
We raken wat off topic. Maar goed: als je (als professional) een auto verkoopt moet hij aan de eisen voldoen. Een gedurende de periode na de laatste keuring ontstane verhoogde uitstoot kun je wellicht als handelaar niet zien, maar verkeerde banden.......

Het lijkt er overigens op dat foute banden geen APK-punt zou zijn (wel vreemd).

Bovenaan Onderaan