HOWTO inbouwen autolight switch

bobracing

Forumguru
Gisteren de set binnegekregen uit het geweldige China!
Het setje kost ongeveer 50 euro incl opsturen kabels etc en is te bestellen via ALIexpress of ebay.
Je moet wel het setje hebben met de oude stekkker techniek omdat in onze fabia nog het oude model zit.

Stap 1:
Haal de lichtschakelaar los door de knop te doen indrukken en dan stukje naar rechts draaien, nu ontgrendel je hem en trek je hem er zo uit, stekker losmaken en aan de kant leggen.
image.jpg

Nu heb je aan deze kant al ruimte zie foto
image.jpg

Ook verwijderen we de kap links van het dashboard, gebruik hiervoor wat plastic gereedschap dat hiervoor gemaakt is, zodoende beschadig je niks! Ook dit kan je kopen daar in China voor een paar centen..
image.jpg

Nu je ruimte hebt kan je zien dat er toch flink wat ruimte achter het dashboard is waar je de nieuwe module kunt leggen, ik heb de module er vanuit de zijkant in geduwd en hem aan het ijzeren frame vast gezet zie foto. De stekker van schakelaar moet je in de module stoppen maar dat gaat erg lastig omdat je weinig ruimte hebt met je handen.
image.jpg

De nieuwe stekker voor de nieuwe schakelaar trek je door het oude gat zodat je de schakelaar kunt aansluiten en hem kunt plaatsen in het dashboard. Ook voor de nieuwe schakelaar geld, knop indrukken en stukje naar rechts draaien zodat de haakjes naar binnen vallen. Dan in het gat duwen en draai je de knop terug.

image.jpg

Nu is het tijd om de sensor die het licht opvangt te doen plaatsen, ik heb ervoor gekozen om hem mooi uit het zicht weg te doen verwerkn naast het chassisnr in de vooruit! De kabel zelf duw je tussen het dashboard en het chassis in naar beneden en tussen het deurrubber/dashboard richting de module.

image.jpg

Nu alles weer dichtmaken en het moment van testen, zet de schakelaar in de AUTO stand en zet hierna het contact aan, hou je hand voor de sensor en je ziet dat hij binnen een paar seconde aan gaat :) Ook je dashboard verlichting spring dan aan! Is het weer licht dan gaat deze uit na een paar seconde. Ook heb je nu een soort van Coming home funktie erbij gezien de auto na contact uit met lampen aan een tijdje nabranden :)

image.jpg

Kost je ongeveer 15 minuten werk en je krijgt er een hoop comfort voor terug! Enkel is de kleur van de lampen in de schakelaar verkeerd, nu dus rood ipv groen. Mogelijk dat nog zsm te zien te veranderen.

Joske

Forumguru
Wauw!

mooi gedaan zeg! schitterend die HOW-TO :thumbsup:

Enkel is de kleur van de lampen in de schakelaar verkeerd, nu dus rood ipv groen. Mogelijk dat nog zsm te zien te veranderen.
dat is een VW-schakelaar geweest.... mss dat de ledjes wel om te solderen zijn.. er heeft eens iemand zo een schakelaar open gehad als ik mij niet vergis.

bobracing

Forumguru
LOL, jij vind hem en ik heb de oude open liggen :)
Maar ik denk dat deze printplaat van zonder auto en met auto toch anders is omdat er simpel weg 1 ledje meer bij zit.
Ga wat ledjes bestellen :)

bobracing

Forumguru
En tevens de nieuwe uit elkaar gehaald, techniek is totaal anders dus dat trucje gaat niet op. Tevens zitten er ander techniek LED op... In de oude echt meer dat type gloeilamp zeg maar, bij de nieuwe van die electro vierkantjes die oplichten....

D

Deleted member 18345

Mooi!! Ga ik ook proberen zal wel lukken. Erg bedankt nog een optie erbij hehe

bobracing

Forumguru
coming home and leaving home werkt trouwens ook mooi :) Zoek je je auto in het donker, druk dan even op de vergrendeltoets en je lampen gaan allemaal aan voor 10 seconde ofzo. dit geld ook als je in het donker je auto uitzet en uitstapt, lampen staan aan, je vergrendeld hem en na 10 seconden gaat het uit !

Bovenaan Onderaan