HOWTO inbouwen autolight switch

guillaupa

Senior Member
Ik heb nog eens de volledige weg met mijn hand en lampje nagekeken.
Niets zit los en alles zit goed vast. Dit kan het volgens mij niet zijn.
Dan heb ik zoals al gezegd instructieboekje bekeken voor de zekeringen.
Zekering 35 is parkeerlicht/plus radioverlichting Startstop
Zekering 36 is stadslicht

Dus 35 kleine lichten en 36 de gewone lichten, juist?
Maar bij zekering 35 zit er geen zekering, heb dat nu wel niet op voorhand bekeken dus weet ik niet of er een zat of niet.
Ik ga morgen zekering 36 eens uithalen en checken.

Wat ik mij afvraag, kan het geen kwaad van zekeringen uit te trekken en dat er daarna nog meer dingen niet zullen werken?

In het slechtste geval haal ik de module er helemaal uit en ga ik naar de dealer en vraag hen dan waar het probleem zat. Dan weet ik het als de module er eventueel en ik zeg dus wel eventueel, er terug in gaat.

Laatst bewerkt:

guillaupa

Senior Member
Afspraak is gemaakt bij de dealer.
Morgen rond de middag mag hij even binnen.
Ik ben nu wel benieuwd waar het probleem ligt.
@Antera , zou het kunnen dat de module iets veranderd heeft in het systeem?
Anders kan het volgens mij alleen maar een zekering zijn.
Al mijn lichten gaan nog, dat heb ik getest met de lichten die ik aanleg met de richtingsaanwijzer als ik geparkeerd sta.

Nu weet ik wel niet wat gedaan met de module. Erna terug inbouwen of toch maar even wachten ...

Antera

Donateur
Klein vermoeden dat de schakelaar mischien toch niet goed is voor jouw auto en toch iets veroorzaakt. Omtrend coderingen die gaan spoken heb ik helaas nu ( deze week weer een :cry:) Polo 6C gehad maar dat is MQB platform. Andere type's nooit gehad.

toch ff zekeringen checken en anders zeker oem schakelaar terug stoppen

guillaupa

Senior Member
Auto is terug van de dealer.
Resultaat: 168 euro.
En waarom? Omdat er twee led parkeerlichten inzitten.
1uur30 - 2u werken en twee zekeringen :mad:
Ze hebben nooit gezien dat er een module inzat.
We hebben de rekening nog niet betaald.

Wat ik niet versta is dat veel mensen (op dit forum en elders) ledlampen steken.
Zijn jullie dan allemaal jullie garantie kwijt? Ik denk het toch niet :pieker:
En wat moet je dan doen als je Led wilt? Springen de zekeringen dan zoiezo ....

Ik ben echt pist nu pfff
Wat denken jullie? Ik heb een licht vermoeden dat ze niets vinden en dat ze er zelf niet willen voor opdraaien.
Desnoods ga ik naar een tweede dealer voor een tweede opinie.

andrehj

Forumguru
Had jij die LED's er zelf in gezet of zaten die er al in bij aankoop? En als ze er al in zaten bij aankoop, heeft deze dealer je de auto verkocht?
En als die LED's weer worden vervangen door gewone lampjes, werkt het licht dan wel? Je bent nogal onduidelijk...

Want als gewone lampjes wel werken en deze dealer je de auto niet verkocht heeft en/of jij deze LED modules er zelf in hebt gezet, zul je toch echt deze kosten moeten betalen. Jij hebt de dealer opdracht gegeven de storing in de verlichting te zoeken. Als die storing is verholpen door het terugplaatsen van de standaard lampjes, heeft de dealer netjes zijn werk gedaan. Daar zul je hem dan voor moeten betalen. Hooguit kun je dan proberen deze schade te claimen bij de verkoper van de LED's, maar daar geef ik je niet veel kans.

guillaupa

Senior Member
Ik heb na het vragen aan de dealer de twee lampjes vervangen door de led lampjes die volledig dezelfde zijn als de originele behalve met een ledlampje(dan heb ik het over de aansluiting). De dealer zei mij, geen probleem zolang je niet moet knippen in de bedrading.
Daarna heb ik ook gevraagd voor de radio en andere veranderingen die mogelijk zijn, dat was geen probleem.
Ik zal in het slechtste geval de werken wel betalen, maar ik vind het toch iets raar hoor.
Ik kan niet verstaan hoe ledlampjes met dezelfde aansluiting plots na 9 maanden kortstluiting geven. Ze zouden toch vroeger kortsluiting moeten gegeven hebben?
Ik vraag zoiezo na welke zekering en veranderd is, dan doe ik het in het vervolg zelf.

Het enige wat ik wil zijn geen gele lampen maar wit met een licht blauwe schijn. Kan ik in het slechtste dan geen lampjes steken zoals op de foto?
4100.00.10.jpg

Dit zijn de ledlampjes die erin zaten (ongeveer):
200pcs-High-Power-T10-W5W-184-2450-2521-LED-Door-Light-clearance-Bulb-1W-car-led.jpg

En mogen deze dan wel?
nieuwe-halloween-scoe-2015-2x-12-smd-led-parkeerlicht-voorzijde-voorzijde-marker-licht-bron-voor-logan.jpg

Spierings

Forumguru
Ben het met andrehj eens. Als je zelf die lampen hebt geplaatst is het gewoon voor eigen rekening als dit de reden is.

Ook al heb je vooraf de dealer geïnformeerd en zeggen zij dat het kan, wil nog niet zeggen dat ze aansprakelijk zijn voor de gevolgen.

Het lampje zal gewoon gewerkt hebben en passen, maar mogelijk is in deze inwendige iets aan kapot gegaan waardoor er iets fout is gegaan in jouw auto.... Een led kan tenslotte doorbranden en kortsluiting veroorzaken..

Wil je 100% geen problemen, moet je gewoon een gloeilampje met het juiste wattage pakken. Ook deze hebben ze in verschillende uitvoeringen....

guillaupa

Senior Member
Ok. Ik versta dit wel.
Ik ga even een nieuwe post openen om nog enkele vragen te stellen, zonder verder deze post te verstoren.

bij mij past ie niet.. en de standlichten gaan niet meer aan dan is het mistlampen met dagrijlampen.. ook geen coming home leaving home :( heb al een mail gestuurd maar ze antwoorden niet..maar ik heb 110 euro betaald van cars equipement pff rot

Nog even terug komend op de Auto Light switch, heb deze er ook weer uit gehaald.
De lichtsensor werkt of te snel of te langzaam.
De ene keer rij je een viaduct onderdoor gaat je verlichting aan.
Volgende moment rijd ik hier de leidserijn tunnel in gaat die pas aan als ik halverwege de tunnel ben.

Tot van de week dat ik ineens geen stadslicht en geen cockpit verlichting meer had.
Zekering 35 contactslot eruit.
Toen dacht ik eruit met dat ding !

Weet niet of dit laatste aan de auto light switch te wijten is.
Maar het lijkt wel of die schakelaar een eigen leven leidt.

Iemand ook deze ervaring ?

guillaupa

Senior Member
Ik heb de schakelaar ingebouwd en enkele uren gingen mijn voorlichten niet meer en cockpitverlichting ook niet en sloeg alles een beetje door die te maken had met de verlichting. Ook een zekering die gesprongen was en een cadeautje van 160€ euro bij de garage om dit te laten maken!

jha hoor, bij mij ook maar hij paste zelfs niet helemaal. ik heb de kabel lekker doorgeknipt en in de prullemand gezwierd, zal lekker zelf wel bepalen wanneer ik men lichten aansteek of niet ;) bij de volgende skoda wordt dit toch een optie dan :yeehaa:

Bovenaan Onderaan