HOWTO inbouwen autolight switch

guillaupa

Senior Member
Nu je ruimte hebt kan je zien dat er toch flink wat ruimte achter het dashboard is waar je de nieuwe module kunt leggen, ik heb de module er vanuit de zijkant in geduwd en hem aan het ijzeren frame vast gezet zie foto. De stekker van schakelaar moet je in de module stoppen maar dat gaat erg lastig omdat je weinig ruimte hebt met je handen.
image.jpg

Hoe heb jij hem daar in gekregen? :banghead:
Ik heb de bekleding onderaan gelost om hem via daar tot boven op dezelfde plaats als jou te krijgen.
Maar dan kreeg ik met mijn dikke vingers de stekker er niet op aangesloten.
Dus heb ik hem weer via onderaan eruit gehaald.
Via de zijkant kan toch niet? Of dan moet je de zijkant van het dashboard een beetje hardhandig aannemen niet?:rockon:

Groetjes
 

bobracing

Forumguru
Via de zijkant er goed in duwen, past allemaal net. Dan goed neerleggen 2 vingers en dan de stekker met 1 vinger erna toe brengen en dan met veel kracht in 2 vingers de stekkers erop duwen, koste mij toe het meeste tijd....
 

andrehj

Forumguru
Hoe zit het met het in- en uitschakelpunt van de verlichting? Klopt dat een beetje met wat je verwacht of is te vroeg of te laat? En bij een O2 en S2 kun je dit punt via VCDS nog bijstellen. Lukt dat met dit setje ook?
 
Ook ik heb gisteren de autolight switch ingebouwd, ik heb de module via de onderkant (achterlangs de zekeringen kast) omhoog gewerkt.
Stekker in de module steken is inderdaad even lastig, maar op zich goed te doen.

Het enige wat me opvalt is dat als je in het donker je auto ontgrendeld en de deur open doet het piepertje van het licht ook gaat piepen, logisch natuurlijk want je verlichting brand.
Volgens mij doet die dat bij standaard VW niet.

Voor de rest erg tevreden, mooie optie erbij.
 

andrehj

Forumguru
Dat lijkt wel erg gek. Je verlichting gaat toch niet aan als je de auto ontgrendelt, maar pas als je de auto op contact zet? Dan piept ie toch niet als je de deur open doet?
 
Jawel, als het buiten donker is en de schakelaar staat op auto en je ontgrendeld de auto gaan je koplampen en achterverlichting branden.
Dus als je dan je deur opendoet gaat dat piepertje omdat dus je verlichting brand.

Probeer het maar eens.
 

Monteurtje

Forumguru
Bij een auto die standaard een AUTO schakelaar heeft. Gaat die niet piepen als je deur open doet. Misschien moet er nog iets in de codering van de BCM verandert worden zodat die niet gaat piepen als de schakelaar op AUTO staat.
 

guillaupa

Senior Member
Zo, alles is ook gemonteerd.
Mijn vriendin haar kleine handjes hebben de aansluiting vakkundig geregeld haha :dankje:
Het enige wat verteld werd, is de ch en lv functie die de module heeft me de lichten: dat werkt niet bij mij :pardon:
 

guillaupa

Senior Member
Goeie avond.

Er zijn bij mij enkele problemen opgetreden.
Deze avond heb ik dus de module kunnen testen,
CH/LH werkt niet, tot daar aan toe, maar mijn dashboardverlichting werkt niet. :cry:
Hebben jullie dit probleem ook gehad en misschien opgelost?
Ik heb een licht vermoeden dat er iets defect is aan de module.
Deze is niet gevallen of heeft geen stoten gekregen dus daar kan het niet aan liggen.

Wat denken jullie? Moet ik de verkoper contacteren?

Groeten
 

guillaupa

Senior Member
Ja ik stond ernaast. Ik hoorde de klik :s
Wat ik bijvoorbeeld ook heb en volgens mij mss niet normaal is: de auto mag niet gestart worden met de schakelaar op AUTO. Ik moet de schakelaar aanzetten op AUTO als de motor draait. Anders werkt deze niet.
 

EdK

Forumguru
de auto mag niet gestart worden met de schakelaar op AUTO
Huhhh...??
Even voorop gesteld dat mijn wagen van fabriek af met auto stand is afgeleverd, maar die schakelaar staat zowat in die stand vastgebrand en start dus ook dagelijks meerdere keren gewoon in die stand.

Als ik jou was zou ik in eerste instantie weer alles terugbouwen om te kijken of dan alles het weer doet voordat je begon met deze ombouw sessie.
Dit alleen om uit te sluiten of er verder niets defect is geraakt
 

guillaupa

Senior Member
Ik nu eerst alles weer standaard aansluiten.
Dit ook, als het contact niet aanligt en lichten aanliggen, dan piept er niets :s
 

guillaupa

Senior Member
Even de oude schakelaar opnieuw aangesloten.
De parkeerlichten werken niet als deze op de eerste stand worden gezet.
Net zoals de dashboard verlichting niet wil werken.
En de verlichting van de schakelaar licht op op nul, en niet als de schakelaar op parkeer of stadslichten wordt gezet.
Wat nu?
Alle zekeringen eens aangeduwd, er veranderd niets.
De standaard schakelaar heeft even gewerkt zoals het moet en dan weer gestopt.
Ik ben niet echt op mijn gemak moet ik zeggen :cry:
 

EdK

Forumguru
Bij het plaatsen van de module niet toevallig een andere connector losgekomen ( deels ) ?
En met zekeringen aanduwen weet je natuurlijk niet of de zekeringen defect zijn...
Maw meten is weten in dit geval...
En begrijp erg goed dat je niet op je gemak bent nu.....


Hoop dat het een lullig iets is anders word het goedkope chinese gevalletje een duur geintje met als resultaat dat je terug bij af bent....:wavecry:
 

guillaupa

Senior Member
Ik ben even gaan kijken in mijn boekje.
Zekering 35 zijn de kleine lichtjes dus de parkeerlichten. Daar zit bij mij al geen zekering in.:banghead:
Als ik mijn pinkerbeugel links of rechts zet dan gaan mijn parkeerlichten wel.
Hoe kan ik de zekeringen uitmeten?
Ik versta er niets meer van pffff.
Wat plug&play bleek te zijn is meer plug&hell :fool:
 

EdK

Forumguru
Zekering makkelijks nameten of hij goed is kan door hem eruit te halen en de universeelmeter op piepen zetten en dan de zekering meten
Hoor je een piepje dan is de zekering heel, piept hij niet .....dan stuk.
Heb je geen universeel meter dan kun je een batterij nemen en dan een draad van batterij naar zekering dan van andere pen van zekering naar lampje 12V en dan van lampje naar andere pool van batterij

hier kun je eventueel een 9V batterij voor nemen dan zal lampje ook wel branden al is het niet op volle sterkte.
Dus lampje branden dan zekering heel, lampje niet branden zekering dus stuk
 
Bovenaan Onderaan