HTC telefoon icm Columbus????

bert

Lid
In mijn SII Ambition Business Line zit standaard een BT II telefoon voorbereiding. 1 met houder op dashboard. Achteraf is er een columbus ingebouwd. Nu heb ik volgende vragen.

1. Heeft iemand ervaring met een HTC telefoon icm columbus (via blue tooth)
2. Is er een adapter voor de HTC op de markt die past op de houder van de BT II?

Met de lijst van de dealer kom ik niet veel verder.

FoxRay

Lid
Ik heb ook de telefoonvoorbereiding II in mijn nieuwe Superb zitten.
Dus met de houder.

Ik zou ook graag weten welke adapters er beschikbaar zijn.
Iemand ook enig idee hoe deze carkit zou moeten werken? Ik kan er maar weinig informatie over vinden.

renYek

Lid
Ik heb een O2 met columbus en BT2 icm een HTC TyTn2. Werkt als een zonnetje. Er is alleen geen houder voor te krijgen, maar dat boeit me ook niet. Foon ligt in de asbak aan de lader (ik rook niet). De houder zit gewoon een beetje kansloos te wezen, maar op lange ritten hangt er wel eens een plastic zak aan voor snoeppapiertjes, blikjes etc. Ook handig als je afhaalvoer hebt gescoord en het lastig is om de warme zooi recht te houden overigens!

Falcon

Donateur
Mocht je HTC (of een andere Windows Mobile telefoon) NIET willen verbinden met Columbus, dan kan de software van www.jetwaremobile.com (niet voor betalen.. software blijft werken naar de 30 dagen trial) een uitkomst bieden.

Deze zorgt voor een wijziging in de bluetooth stack van je HTC.

Maar voordat je deze software installeert moet je eerst proberen of het niet gewoon ook al werkt.

Enkhuizen

Senior Member
BTII is het simpelste bluetooth profiel, audio only, net als een oortje. Dit is niet zo spannend. Ik heb nog geen telefoons (muv samsung) gehoord die niet werkt (alhoewel soms met wat moeite). Juist bij BTIII wordt het spannend omdat die RSAP ondersteund. Dit wil niet altijd soepel werken. De HTC's en meeste andere windows mobile 6 smartphones zijn met een registry aanpassing allemaal werkend te krijgen met BTII.

bert

Lid
Heb nu een oude Nokia. Blue Tooth werkt perfect. Zo te zien de HTC ook. Dan blijft bij mij ook de houder kansloos op het dashboard. Moet echter nog wel uitvinden hoe ik kan bellen via de columbus of kan iemand mij dit eenvoudig vertellen. Tel maakt alleen contact maar zie niets op het scherm van columbus. Hoorde dat ik iets in de tel moet vrijgeven??

HTC werkt perfect.

Ik heb een universele houder van Halfords, had ik nog liggen, verbouwd en kon ik er zo opklikken. In het midden een klein stukje dubbetape en het zit als een huis.

Deze houder is in breedte te stellen dus makkelijk voor alle GSM's.

Octavia_II

Actief lid
Heren,

ter info:

ik heb zelf een HTC Tytn II.
Deze heb ik zitten in een Aluminium Case van PDAir.
Deze case (samen met de HTC) past perfekt in de houder van een MIO Mitac 168.
De houder van het merk HR (Richter).

Wel heb ik deze nog iets aan moeten passen (lees veilen en boren) voordat deze perfekt pastte op de Octavia II af-fabriek-telefoon-houder-grondplaat, maar het ziet er nu erg netjes uit (al zeg ik het zelf :smirk:)

Groet,

Charlie

octofreak

Actief lid
BTII is het simpelste bluetooth profiel, audio only, net als een oortje. Dit is niet zo spannend. Ik heb nog geen telefoons (muv samsung) gehoord die niet werkt (alhoewel soms met wat moeite). Juist bij BTIII wordt het spannend omdat die RSAP ondersteund. Dit wil niet altijd soepel werken. De HTC's en meeste andere windows mobile 6 smartphones zijn met een registry aanpassing allemaal werkend te krijgen met BTII.

:crazy:
Grappig, mijn Sony Experia werkt niet 100% met de BTII. Bij de eerste keer ziet de telefoon de Skoda BT, verbindt ook prima en werkt. Maar als het contact is uitgeweest werkt het niet meer. Sterker nog, als ik dan de Skoda BT device uit mijn telefoon verwijder en opnieuw laat zoeken vindt hij ook de Skoda BT niet.... (binnne 5 minuten zoals aangegeven in de manual en stilstaand)

Na veel proberen (direct na starten) is het me wel weer een keer of drie gelukt om verbinding te krijgen en het te laten werken, maar na een keer de motor uit te hebben gezet is de verbinding weer weg.
:1884:

Ik ben er nog niet achter wat het is? Iemand suggesties?
Ik moet nog even langs de dealer hiervoor.

hbo

Lid
Columbus in combinatie met Windows mobile telefoon

krijg telkens PM's hierover....:icon_smile_dead:

http://briskoda.net/superb-ii/howto...us-rns510-using-non-compatible-mobile/131709/

Hier is mijn bron, en verder is er door gewoon even op google te zoeken met engelse termen nog veel meer te vinden....

Hey Enkhuizen,
Dank voor je tip, ik heb mijn Samsung Omnia aan de praat gekregen dmv jouw bron.
Werkt nu perfect op de Columbus met Telefoonvoorbereiding III voor alle contacten die op de SIM card staan (de contacten op de telefoon zelf kreeg ik nog niet in het telefoonboek, dus dat heb ik allemaal overgezet naar de SIM card).

groet,

hbo

kaasbolletje

Nieuw lid
beste Enkhuizen,

mij lukt het gewoon niet!
is er hulp mogelijk??

Jenn

Nieuw lid
Nokia 5800

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om het telefoonboek te laden van de Nokia 5800 op het columbus nav systeem ?

Bluetooth werkt wel, maar het systeem herkent op een of andere manier het telefoonboek niet...

alvast bedankt !

kaasbolletje

Nieuw lid
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om het telefoonboek te laden van de Nokia 5800 op het columbus nav systeem ?

Bluetooth werkt wel, maar het systeem herkent op een of andere manier het telefoonboek niet...

alvast bedankt !
Beste Jenn,
De auto werkt met het RSAP protocol. Dit protocol wordt alleen gebruikt door toestellen met: "S60 2nd Edition Feature Pack 3", "S60 3rd Edition" en "S60 3rd Edition Feature Pack 1"

zover mijn kennis van jou Nokia gaat is hij niet op symbian S60 gebaseerd.
Wat er voor jou overblijft is dat je de nummers op het SIM kaartje zet. met geluk synchroniseert hij dat wel.

gr. Robert

Jenn

Nieuw lid
Hoi Robert,

Bedankt voor je bericht!

Ik heb gezien dat de 5800--> Symbian OS v9.4, Series 60 rel. 5 heeft. Neem aan dat dit dus niet werkt.. Ook telefoonnummers op de Simkaart worden niet weer gegeven....

Nu kan ik eventueel de telefoon ruilen voor een Nokia 6500 slide, deze werkt op Series 40 Editie 3 gebruikersinterface.

Denk je dat het telefoonboek hier wel overgedragen kan worden ?

Thanks!

Jenn

kaasbolletje

Nieuw lid
Hoi Jenn,

zo ver mijn kennis gaat zijn de volgende toestellen van Nokia uitgerust met S60:
S60 2nd Ed. FP3 toestellen:
N70, N72, N90

S60 3rd Ed. toestellen:
3250, 5500, E50, E60, E61, E62, E70, E71, N71, N73, N75, N80, N91, N92, N93, N93i

S60 3rd Ed. FP1 toestellen:
6290, N76, N95

Hoe het rel. 5 werkt weet ik niet. Ik heb net gehoord dat TomTom bijvoorbeeld door rel. 5 niet meer wordt ondersteunt (3 en 4 nog wel).
het wordt dus eigenlijk gewoon uit proberen sorry

gr. Robert

Peterontheroad

Nieuw lid
Ik heb een toestel HTC Hera 100 met Windows Mobile 6.0.
Volgens geleerden op dit forum zou je het toestel middels een aanpassing in het registry aan kunnen passen. Graag uitleg/hulp zodat ik na een week geklungel met zo'n oortje ook kan genieten van de Columbus.

kaasbolletje

Nieuw lid
ik mag waarschijnlijk de brenger zijn van slecht nieuws.

ik heb al het beschrevene geprobeerd. helaas zonder resultaat.
we zijn nu op zoek naar een andere mogelijkheid.
zodra ik wat weet horen jullie het

Bovenaan Onderaan