HTC telefoon icm Columbus????

kaasbolletje

Nieuw lid
zoals beloofd de update van de pogingen van de importeur en de garage.
ze geven het op.
het is niet mogelijk
hieronder is de lijst met werkende telefoons.

als er iemand nog een oplossing heeft.....

:ahum:

rcFred

Senior Member
Kan je misschien vertellen waar je die lijst hebt gevonden? Ik vind het wel vreemd dat (gokje) 95% Neukia is en verder weinig anders...
Ik ben mijn HTC Touch Diamond na 4 maanden echt spuugzat en wilde me wat gaan verdiepen wat op de Columbus zou gaan, het lijkt me dat er meer telefoons moeten zijn die (gedeeltelijk) met de Columbus werken dan de lijst die je liet zien.
Mijn HTC werkt ook maar beperkt op mijn Pioneer BT radio die ik op dit moment in mijn F1 heb zitten. Ik kan wel bellen en gebeld worden, maar nummers overzetten lukt niet en volgens mijn radio is de accu van de htc altijd leeg...

kaasbolletje

Nieuw lid
ik heb de lijst gekregen van de importeur.
de lijst bevat alleen toestellen die op simbion 6 draait.
tja het is vreemd dat Columbus niet even een stukje software maakt waardoor je smart phone op window mobil 6 draait, ook contact kan maken.

Pendragon

Donateur
Zoals ik al eerder zei: mijn htc Touch met Windows 6.1 werkt prima. Kan alles doen inclusief SMS messages, maar hij wil alleen niet de contacten lezen van m'n telefoon alleen van de SIM. Volgens iemand anders werkt het op een htc Touch HD wel met contacten rechtrstreeks vanaf de telefoon.

kaasbolletje

Nieuw lid
Zoals ik al eerder zei: mijn htc Touch met Windows 6.1 werkt prima. Kan alles doen inclusief SMS messages, maar hij wil alleen niet de contacten lezen van m'n telefoon alleen van de SIM. Volgens iemand anders werkt het op een htc Touch HD wel met contacten rechtrstreeks vanaf de telefoon.

dan mag je die van mij ook wel uitproberen.
ik probeer het al 2 maanden. zonder resultaat.

Pendragon

Donateur
dan mag je die van mij ook wel uitproberen.
ik probeer het al 2 maanden. zonder resultaat.

Als je bij Bluetooth kijkt heb je daar dan ook een Remote SIM Access optie? Deze moet ik aanzetten. Als ik dan zoek vind hij m'n htc en geeft de 4 blokken nummers om in te tikken. Oh ja, ik heb een BT3 set. Stuur me anders even een PM met wat je precies doet.

FredvW

Lid
In mijn SII Ambition Business Line zit standaard een BT II telefoon voorbereiding. 1 met houder op dashboard. Achteraf is er een columbus ingebouwd. Nu heb ik volgende vragen.

1. Heeft iemand ervaring met een HTC telefoon icm columbus (via blue tooth)
2. Is er een adapter voor de HTC op de markt die past op de houder van de BT II?

Met de lijst van de dealer kom ik niet veel verder.

In mijn O2 BE 2008 werkte de HTC 710S en heb nu een HD Touch. Deze werkt ook. Telefoonboek ook beschikbaar in maxidot Adapter voor deze telefoons zijn bij mijn weten niet beschikbaar. Ik heb deze week de complete houder laten verwijderen. Kost wel een nieuw dashboard strip en de lijst om de radio en aircobediening.

Steve

Senior Member
Ik kan jullie nog net op de valreep mededelen dat een HTC Dream (Google G1) met het android OS ook perfect werkt met de Columbus.

Met nog net op de valreep bedoel ik mee dat ik binnenkort verplicht afscheid mag nemen van de O2 ivm een arbeidsplaatsen reductie van 700 mensen bij mijn huidige werkgever.

Steve

Senior Member
Oei... da's minder joh! Al over anderhalve maand, zo te zien? Sterkte!!!
Ik ga officieel 10 september uit dienst maar mag de octavia iets eerder inleveren.
Shit, dat is zwaar kloten. En heb je al zicht op iets anders?
Tot 10 september ga ik mij 100% richten op mijn bedrijf (auto detailer) en de bijbehorende webshop met poets middelen.
Daarna zie ik wel verder.
Ik heb al een paar dingen waar ik iets mee kan maar dat is nog niet helemaal rond.

A_V

Lid
Ik kan jullie nog net op de valreep mededelen dat een HTC Dream (Google G1) met het android OS ook perfect werkt met de Columbus.

Met nog net op de valreep bedoel ik mee dat ik binnenkort verplicht afscheid mag nemen van de O2 ivm een arbeidsplaatsen reductie van 700 mensen bij mijn huidige werkgever.

Ook werkzaam bij een grote automatiseerder zeker, ik ken het probleem. Ik ben bezig met een nieuwe Octavia uit te zoeken bij mijn nieuwe werkgever.

Succes met auto detailen.

FredvW

Lid
Ik ga officieel 10 september uit dienst maar mag de octavia iets eerder inleveren.

Tot 10 september ga ik mij 100% richten op mijn bedrijf (auto detailer) en de bijbehorende webshop met poets middelen.
Daarna zie ik wel verder.
Ik heb al een paar dingen waar ik iets mee kan maar dat is nog niet helemaal rond.

Heel veel sterkte toegewenst in de toekomst!

cloink

Actief lid
Eh, oja? :confused:

Ik heb hier zopas een HTC Hero gekocht, dus ook met Android op. De eerste pogingen leverden niets op ("Telefoon is niet compatibel" zegt m'n Columbus) en na wat verder onderzoek, lijkt Android helemaal geen rSAP onderstauning te hebben in zijn Bluetooth stack?

Zou je zo vrij willen zijn om je succes wat toe te lichten? Hoe heb je dit werkend gekregen? Alvast bedankt! :super:

Steve

Senior Member
De G1 en de Hero kun je niet echt vergelijken.
De hardware is compleet anders.

Ik weet het niet precies meer maar na meerdere pogingen pairde mijn toenmalige G1 (zit inmiddels aan de 3GS van Apple) met het Columbus systeem.

Ik weet niet welke versie Columbus je in de S2 hebt zitten maar in mijn oude O2 zat toen de eerste versie.
Misschien dat een en ander met elkaar te maken heeft ?

cloink

Actief lid
Ik weet niet welke versie Columbus je in de S2 hebt zitten maar in mijn oude O2 zat toen de eerste versie.
Misschien dat een en ander met elkaar te maken heeft ?
Hmm, ik had ondertussen elders gelezen dat dit het inderdaad gaat zijn: de "oude" modules werken met AD2P, wat de Hero ook ondersteunt. Echter, de "premium" (nouja) kit van o.a. de Superb, werkt met rSAP, wat de Hero dus niet ondersteunt (voor zover ik weet geen enkele Android-phone)... :icon_smile_dead:

Als jullie me allemaal een plezier willen doen en volgende "Enhancement" request willen "starren"? Thanks! :D

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=4402

PS: [SV], bedankt dat je hier zo snel even speciaal bent komen antwoorden! ;)

Bovenaan Onderaan