feestbeestzaandam
Senior Member
Zoals in mijn voorstel topic vermeld ben ik op zoek naar een ruime gezinsauto.
Ik vond de Skoda Octavia.
Maar er zijn paar mitsen en maren.
Ik wil er graag lang en goedkoop mee rijden, en er moet airco en trekhaak opzitten of voordelig er nog bij kunnen.
Budget is max 12.000 euro.
En wil er echt nog wel 6 tot 10 jaar in rijden (dus afrijden) zonder elk jaar tig honderd of meer aan euro's aan onderhoud te besteden.
Basic is gewenst (voordelig) luxe mag maar geen noodzaak.
Bv kan ik beter zoeken naar auto met weinig km, bv uit 2013 met maar 60.000 op de teller (10.000 p/j) gereden of de zelfde of oudere auto maar dan bv 120.000 of meer op de teller (20.000 p/j).
Er wordt beweerd dat bv een turbo bij meer dan 165.000 km snel problemen kan/gaat geven.
Is fabrieksopgave liters/100km echt zo afwijkend tov realiteit?
Ik vind bv autos met A label (zuinig) van 2012 met 120.000 en meer op de teller voor 9 a 10 k.
Maar ben benieuwd (of iemand weet uit ervaring) waar dan op te letten.
Bedoeling is max 20.000 perjaar te rijden.
Zou niet 1ste jaar direct voor en achter remmen plus koppeling of dat soort dingen willen moeten vervangen plus grote beurt en zo uiteindelijk toch op 12k uitkomen.
Kortom een leek op auto gebied en 1ste aanschaf van een auto via garage ipv kennis/familie.
En geen ruimte om stomme financiële fouten te maken.
Wie helpt me?
Ik vond de Skoda Octavia.
Maar er zijn paar mitsen en maren.
Ik wil er graag lang en goedkoop mee rijden, en er moet airco en trekhaak opzitten of voordelig er nog bij kunnen.
Budget is max 12.000 euro.
En wil er echt nog wel 6 tot 10 jaar in rijden (dus afrijden) zonder elk jaar tig honderd of meer aan euro's aan onderhoud te besteden.
Basic is gewenst (voordelig) luxe mag maar geen noodzaak.
Bv kan ik beter zoeken naar auto met weinig km, bv uit 2013 met maar 60.000 op de teller (10.000 p/j) gereden of de zelfde of oudere auto maar dan bv 120.000 of meer op de teller (20.000 p/j).
Er wordt beweerd dat bv een turbo bij meer dan 165.000 km snel problemen kan/gaat geven.
Is fabrieksopgave liters/100km echt zo afwijkend tov realiteit?
Ik vind bv autos met A label (zuinig) van 2012 met 120.000 en meer op de teller voor 9 a 10 k.
Maar ben benieuwd (of iemand weet uit ervaring) waar dan op te letten.
Bedoeling is max 20.000 perjaar te rijden.
Zou niet 1ste jaar direct voor en achter remmen plus koppeling of dat soort dingen willen moeten vervangen plus grote beurt en zo uiteindelijk toch op 12k uitkomen.
Kortom een leek op auto gebied en 1ste aanschaf van een auto via garage ipv kennis/familie.
En geen ruimte om stomme financiële fouten te maken.
Wie helpt me?
Laatst bewerkt: