Hulp bij juiste keuze aanschaf skoda Octavia.

feestbeestzaandam

Senior Member
Ik ben er uit.
Ik ga zaterdag een mooie octavia ophalen.

Skoda Octavia 1.2 TSI Greentech Elegance
Uit 2013 (model 2013 en verder).
Apk tot juli 2021.
Inclusief nieuwe distributieriem en waterpomp.
Inclusief groote beurt met longlive olie etc.
Lakstift en trekhaak.

Laten keuren door extern bedrijf en mooi rapport.

Aantal deuren: 5
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Beige metallic
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 195/65 R15
Aantal cilinders: 4
Ledig gewicht: 1.130 kg
Laadvermogen: 650 kg
GVW: 1.780 kg
Max. trekgewicht: 1.300 kg
Afmetingen (LxBxH): 466 x 181 x 146 cm
Wielbasis: 269 cm
Acceleratie (0-100): 10,3 s
Topsnelheid: 196 km/u
Interieurkleur: Antraciet
Aantal zitplaatsen: 5
Brandstofverbruik in de stad: 5,9 l/100km (1 op 16,9)
Brandstofverbruik op de snelweg: 4,4 l/100km (1 op 22,7)
CO2 uitstoot: 114 g/km
Emissieklasse: Euro5
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Motorrijtuigenbelasting: € 116 per kwartaal

Comfort & Interieur

Armsteun voor

Bandenspanningscontrolesysteem

Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar

Binnenspiegel automatisch dimmend

Boordcomputer

Electronic climate controle

Elektrische ramen achter

Elektrische ramen voor

Lederen/stof bekleding

Lederen stuurwiel

Lendesteunen (verstelbaar)

Multimedia-voorbereiding

Passagiersstoel in hoogte verstelbaar

Radio-CD/MP3 speler

Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk

Stuur verstelbaar

Stuurwiel multifunctioneel

Versnellingspook

Exterieur

Buitenspiegel elektrisch inklapbaar en automatisch dimmend

Buitenspiegels elektrisch verstelbaar

Buitenspiegels verwarmbaar

Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening

Chroom delen exterieur

Halogeen mistlampen

Veiligheid

ABS

Airbag(s) hoofd achter

Airbag(s) hoofd voor

Airbag(s) knie

Airbag(s) side achter

Airbag(s) side voor

Airbag bestuurder

Airbag passagier

Anti Blokkeer Systeem

Anti Slip Control

Cruise control

Extra getint glas

Parkeersensor achter

Regensensor

Startblokkering

Traction control

Nu alleen nog paar mooie dakdragers uit de buurt.
Liefst aluminium waar je nog wat op kan monteren.

Iemand nog tips voor bij ophalen of later?

Jessedew

Senior Member
Proficiat. Inderdaad lekker ermee gaan rijden. Zit er navigatie op? Anders kan je dat nog updaten. (Even op het forum zoeken)

Wat is de km stand? Aangezien er een nieuwe riem op zit.

Verder prima aankoop denk ik! Luxer is leuk maar beslist niet noodzakelijk, alle basis luxe is aanwezig lees ik!

Ben zelf ook nog aan het kijken naar goede goedkope dakdrager, dus tips zie ook ik graag tegemoet.

Niels83

Forumguru
gefeliciteerd met de aankoop krijgen we nog een foto?
Ik had er 1 van Thule en heb er 1 van de lidl.
die laatste vondt ik veel fijner, met last er op zijn ze stil en passen op elk dak en kosten weinig.

Ik weet niet of lidl ze in de online shop zijn, anders de folders in de gaten houden.

Wil je originele dan marktplaats

Rofffel

Forumguru
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Heb je toevallig gedacht aan nieuwe matten en luxe kentekenplaten?
Ik laat dit altijd doen..

feestbeestzaandam

Senior Member
Proficiat. Inderdaad lekker ermee gaan rijden. Zit er navigatie op? Anders kan je dat nog updaten. (Even op het forum zoeken)

Wat is de km stand? Aangezien er een nieuwe riem op zit.
.

Zit GEEN navigatie op, is radio type swing.
Maar heb een goede tomtom met file info etc en die is pas 3 jaar oud met levenslange gratis updates.

Zit 106.000 km op de teller maar voor mijn aankoopbedrag wilde ik er een nieuwe distributie op.
Kan ik hem "afrijden" auto is dan 16 jaar als distributie moet worden gedaan.
En ik rijd max 20.0000 per jaar dus komt wel goed.

feestbeestzaandam

Senior Member
gefeliciteerd met de aankoop krijgen we nog een foto?
Ik had er 1 van Thule en heb er 1 van de lidl.
die laatste vondt ik veel fijner, met last er op zijn ze stil en passen op elk dak en kosten weinig.

Wil je originele dan marktplaats

Had er 1 op forum gezien maar deze mede forumer woont in zeeland. Net te ver weg.

Dus wordt toch marktplaats aangezien ik ze zwaar ga belasten en originele wil hebben met van die puntjes voor in de deurstijlen.

En het leek me mooi als ze van aluminium zijn ivm dan kunnen er makkelijk(ker) accessoires op met bouten in de rail.

Maar pas nodig met Pinksteren.
Dus nog tijd.

feestbeestzaandam

Senior Member
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Heb je toevallig gedacht aan nieuwe matten en luxe kentekenplaten?
Ik laat dit altijd doen..
Waarom?
Ze zagen er erg netjes uit en de auto was nog niet eens van binnen en buiten schoongemaakt.

Wat zijn "LUXE" kenteken platen?
En wat kosten ze.
Voor mij is namelijk belangrijk dat de auto rijd.
Dat al deze luxe er op zit is echt een meevaller.

Ik ging voor de basis en kreeg deze.

Niels83

Forumguru
Had er 1 op forum gezien maar deze mede forumer woont in zeeland. Net te ver weg.

Dus wordt toch marktplaats aangezien ik ze zwaar ga belasten en originele wil hebben met van die puntjes voor in de deurstijlen.

En het leek me mooi als ze van aluminium zijn ivm dan kunnen er makkelijk(ker) accessoires op met bouten in de rail.

Maar pas nodig met Pinksteren.
Dus nog tijd.

zwaar belasten? de meeste daken mogen tussen de 50 en 100 kilo hebben. de dakdragers van lidl 100 uit mijn hoofd. meer mag er niet op je dak ook niet met originele. het dak is de beperkende factor niet de dragers.

Fmoon

Forumguru
Leuk om te lezen dat je hem wil afrijden. Mijn O3 RS uit 2014 heeft nu 67.000 op de teller en ga deze vervangen voor de O4 RS omdat ik de km stand en leeftijd te hoog begin te vinden. Als ik uw verhaal zo lees lijk ik wel gek.

Niels83

Forumguru
bij een hatchback kun je vamaf de kofferdeksel over de bank naar binnen, vaak een verticalere achterkant. Is als octavia volgens mij nooit geleverd. een polo, corsa, golf zijn in Necerland in 99% van de gevallen hatchback

een sedan is een auto zoals je die vroeger tekende de kofferbak wordt door de bank afgesloten. zijn in Nederland niet zo populair. omdat je voor bijna het zelfde geld een station koopt.

en dan heb je station, een sedan en hatchback gekruist met vaak een verlengde kofferruimte.

Niels83

Forumguru
Leuk om te lezen dat je hem wil afrijden. Mijn O3 RS uit 2014 heeft nu 67.000 op de teller en ga deze vervangen voor de O4 RS omdat ik de km stand en leeftijd te hoog begin te vinden. Als ik uw verhaal zo lees lijk ik wel gek.

tsjah gek? er jan nog zeker 150.000 bij, het groot onderhoud duurt ook nog wel even.

is dat echt de reden of heb je gewoon graag het nieuwe model?

feestbeestzaandam

Senior Member
bij een hatchback kun je vamaf de kofferdeksel over de bank naar binnen, vaak een verticalere achterkant. Is als octavia volgens mij nooit geleverd. een polo, corsa, golf zijn in Necerland in 99% van de gevallen hatchback

een sedan is een auto zoals je die vroeger tekende de kofferbak wordt door de bank afgesloten. zijn in Nederland niet zo populair. omdat je voor bijna het zelfde geld een station koopt.

en dan heb je station, een sedan en hatchback gekruist met vaak een verlengde kofferruimte.
Denk dan dat er bij rdw toch een foutje is gemaakt.
Hij staat er als sedan, maar banken kunnen plat en hoedenplank kan er uit en dan heb je een complete grote ruimte zonder obstakels en kan je van kofferbak naar de voorstoelen.
Zo ziet het er "ongeveer" uit.

m1ny7l1btufa_480.jpg

Niels83

Forumguru
dat is idd een hatchback.
ach maakt ook weinig uit. op het internet wordt er ook wisselend over sedan en haychback gesprolen, ik denk dat ze het bij Skoda ook niet (willen) weten.

in west Europa zijn het vooral station en hatchback die verkocht worden. in oost europ meer Sedan. ideaal 1 auto die het beide is.

Canon-Eye

Forumguru
een sedan is een auto zoals je die vroeger tekende de kofferbak wordt door de bank afgesloten.
Nee hoor, dat klopt niet.
Bij mijn Audi-80 sedanmodellen van eind jaren 80 en vroege jaren 90 (de laatste voordat de A4 werd geïntroduceerd) kon de achterbank ook plat, zelfs in delen. Een niet te grote kinderfiets bv. kon zo makkelijk mee.
Het verschil is dat een sedan een echt kofferdeksel en een vaste achterruit heeft, terwijl bij een hatchback de achterruit in de achterklep is geïntegreerd en dus mee omhoog scharniert.

Bovenaan Onderaan