IAA Frankfurt (12 t/m 22 september 2013)

MarcoO2

Forumguru
Dank je!

De mooiste stand is toch altijd wel die van Mercedes. Die bouwen een hele hal om tot gigantische stand, waarbij je niet anders kunt dan langs al hun auto's lopen. Klasse.

Tsja, mooie auto's... allereerst de Jaguar F-type (Waarvan je op mijn foto's alleen de uitlaten ziet) ;) Maar ook de Porsche 50th edition was mooi. Ik heb met name op de Citroen-stand veel concept-ideeen gezien waarvan ik dacht "laat maar komen".

plaza

Forumguru
Zo , weer terug uit Frankfurt , het was weer een bijzondere interessante dag, met eigen ogen gezien
dat alleen de Rolls, en Bentley meer ruimte bieden dan mijn eigen Superb , zelfs de Audi A8 Lang
van 200.000 euro NL prijs was niet groter......
Top dag gehad, uiteraard met Bradwurst , alles gezien wat op ons lijstje stond , het weer was iets minder
dan andere jaren , maar toch bijna de gehele dag droog .
De Octavia RS Combi , wat een mooie afgewerkte auto , kreeg veel bekijks.
Het Mercedes gebouw, als vanouds weer de prachtigste locatie waar je minimaal 1 uur voor nodig hebt,
Audi , als enigste , met weer een lange rij wachtenden voor je binnen bent, de Skoda stand, die elke
keer weer mooier is als de vorige editie , het was er allemaal , zoveel te zien , van 9.00 tot 19.00 uur,
die tijd heb je ook echt nodig om alles goed te zien.
Heerlijk om in bijna praktisch alle auto's te mogen zitten en voelen.
Voor diegene die nog nooit geweest is, tot over 2 jaar , de dag die je niet missen mag als auto liefhebber.
Zoveel mooie auto's van alle merken die er te koop zijn , veel , heel veel heerlijke horeca eet en drink
tentjes, gezelligheid , en de beurs babes maken een top dag compleet.

MarcoO2

Forumguru
Op de terugweg vanuit de IAA in Frankfurt ben ik ook nog even langs de Nurburgring gegaan. Diverse fabrikanten waren daar hun auto's aan het testen. Onderstaand een kleine selectie:

De mooiste spyshot was de Mercedes S coupé AMG. De “gewone versie” hadden we net de dag ervoor op de IAA gezien (wereldpremiere), dus een spot van de AMG is dan leuk!

IMG_3733A by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_3782A by marcoeoscanon, on Flickr

Ook Opel was aan ’t testen, hier de nieuwe Corsa OPC:

IMG_3712A by marcoeoscanon, on Flickr

Tot slot waren er diverse BMW’s en Alpina’s te zien, waaronder de M4 coupé en de M6 Alpina:

IMG_3620A by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_3764A by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_3767A by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_3834A by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_3821A by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_3820A by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_3816A by marcoeoscanon, on Flickr

plaza

Forumguru
"ertromp, , ik ben er wel uit , ga deze week ( wanneer ik een GO krijg van de vrouw en boekhouder :dankje: )
een Superb combi 2.0 tfsi EBL magnetic brown & zwart leder & stage 4 JD bestellen.
De beurs in Frankfurt heeft mijn gevoel alleen maar bevestigd.

plaza

Forumguru
@plaza: de nieuwe RS wint je toch niet terug naar een Octavia?

Nee, Rallye , wel heeft het mij flink doen twijfelen , want de nieuwe RS is echt een topper, maar de extra ruimte
in de Superb en het voorlopig voor langere tijd niet kunnen tunen van de geheel nieuwe motor van de RS door alle
extra beveiligingen , heeft de doorslag gegeven.
Daarbij rij je de Superb ook als een limo , en in de RS ga ik weer denken dat ik Jos Verstappen ben, en ben nu
45 jaar , en ik denk dat ik dat niet meer moet doen.........;)

Steve

Senior Member
De IAA is geweldig. Het is mijn eerste keer maar ik heb nog nooit zo'n goede messe gezien. Sema is leuk maar valt in het niet met de IAA. Automechanika is ook mooi trouwens. Bij de skoda stand nog even een sleutelhanger gescoord met een voucher die ze smorgens aan het uitdelen waren. Ik ben er nog tot donderdag en je bent van harte welkom ik sta in hal 3.1 stand F36

Rallye

Forumguru
Daarbij rij je de Superb ook als een limo , en in de RS ga ik weer denken dat ik Jos Verstappen ben, en ben nu 45 jaar , en ik denk dat ik dat niet meer moet doen.........;)

Ik ben net zou oud als jij en denk maar zo: je moet je midlife-crisis toch op de één of andere wijze uitleven (en ik mag geen motor van mijn vrouw).

Joske

Forumguru
"ertromp, , ik ben er wel uit , ga deze week ( wanneer ik een GO krijg van de vrouw en boekhouder :dankje: )
een Superb combi 2.0 tfsi EBL magnetic brown & zwart leder & stage 4 JD bestellen.
De beurs in Frankfurt heeft mijn gevoel alleen maar bevestigd.
hoeveel pk heeft die 2.0 TSI standaard? 200 of 210?
dan stage 4.. dat zijn 5500 lappen :sterretjes:

maar ja, vervolgens wel 340 pk en 425 Nm natuurlijk ;)

plaza

Forumguru
[quote="Joske, maar ja, vervolgens wel 340 pk en 425 Nm natuurlijk ;)[/quote]

Dat zijn de minimale gegarandeerde waarden, reken op 350 PK en 450 Nm gemiddeld.

Mijn enige hobby kost idd geld , en dit zal mijn 6e getunende auto worden ( inclusief auto v. mijn vrouw )

plaza

Forumguru
[quote="Rallye, post:

Ik word er zelf ook rustiger van , en in de Superb rij je minder gehaast , met net zoveel vermogen.
Daarbij waren vrouw en kinders ook meer gecharmeerd van de Superb , en zo hou ik iedereen
tevreden.

CDK

Forumguru
lijkt me idd een heerlijke combinatie die stage 4 met die 2.0 alleen zou ik er dan wel 4x4 op willen hebben en dat is nu juist op de 2.0 weer niet leverbaar

___JC___

Forumguru
Klinkt als een erg mooi en snel ding zo. Maar het eerste wat ik dacht is ook dat 4x4 is met zoveel vermogen wel erg lekker is. Dat kan dan weer niet op de 2.0TSI.
Geen DSG omdat die niet goed om kan gaan met het koppel? Of wil je gewoon lekker zelf schakelen?

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan