IAA Frankfurt (12 t/m 22 september 2013)

plaza

Forumguru
[quote="___JC___, : De 3.6 v6 fsi motor is minder makkelijk te tunen en rijdt 1 op 7 & 1 op 8 ,
en is nog zwaarder in kilo's.
De 2.0 Tfsi is voor mij een zeer bekende motor , is makkelijker te tunen , en mijn vorige RS met
335 PK en 435 NM had totaal geen problemen met het vermogen op de weg te krijgen en te houden,
daarbij rij ik nooit op een circuit , dus eigenlijk heb ik die 4 x4 niet echt nodig . ( rij af en toe in de auto
van mijn zus die 4x4 heeft , rijdt wel erg lekker , moet ik eerlijk zeggen )
Wanneer het allemaal doorgaat , wordt het idd een automaat & 2.0 Tfsi , ook de dsg is door JD
nu zeer goed te bewerken.
 

plaza

Forumguru
[quote="Corné de Kluijver, : zie mijn antwoord op JC .
( ben wel benieuwd naar jouw zeer mooie Superb , jammer dat ik de 28e er niet bij kan zijn , zit in
Wassenaar bij de Tina dag voor mijn jongste dochter :wavecry: )
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Volgende meeting ben ik er vast ook weer bij ;) kan ik direct die van jou bewonderen ;)
 
E

Ex-lid 2926

Dinsdag naar Frankfurt gereden en na een dagje rondslenteren in de stad de nacht doorgebracht in een hotel in Offenbach. Gisteren tijdig vanaf het hotel naar de IAA. De auto natuurlijk in Offenbach laten staan bij het hotel en met bus, S-bahn en U-bahn gereisd. En met een dagkaartje van Euro 8,30 wil je niet eens aan reizen per auto (en parkeren) denken. Het was nu mijn derde IAA bezoek. Ik vond het gisteren wel erg druk. Door het slechte weer waren er weinig mensen op het buitenterrein waardoor het in de hallen extra druk was. Maar wat was het een prachtige beurs. De presentatie van Mercedes was weer buitengewoon. Ik was samen met mijn oudste zoon en we hebben alleen maar de hallen met de auto's bezocht. De stands met accessoires, onderdelen, de oldtimertenstoonstelling en misschien nog wel veel meer hebben we noodgedwongen overgeslagen. Eigenlijk zou je twee dagen moeten gaan.
Een paar hoogtepunten i.m.o.: Porsche 918 Spyder, Mercedes CLA en GLA, Peugeot 308, Octavia RS, Seat Leon stationcar, de afwerkingskwaliteit van de nieuwste modellen Hyundai en Kia, Chevrolet Corvette, Infinity Q50, de vele mooie gastvrouwen (beursbabes) en de tentoongestelde Formule 1, DTM en rallymodellen, waaronder de Pikes Peak Peugeot 208 van Sebastien Loeb.
Tegenvallers. De Fiat 500L serie, Lexus IS, inspiratieloze stand van Ford en eigenlijk ook wel de Rapid spaceback.
 

Jewepe

Forumguru
Vorige week donderdag ook met m'n zoon naar de IAA geweest. Was een dag voor de professionele bezoeker. Entree ruim twee keer zo duur, maar wel vier keer zoveel ruimte om rond te lopen, auto's te bekijken en foto's te maken (is hobby). Is dus een aanrader.

PS. Zelfs Angela Merkel (die op verkiezingstournee was) tegengekomen.
 

Neptukker

Forumguru
Gisteren geweest, het was druk. Bizar dat Audi zo populair is dat er een rij is om hun (tijdelijke) hal binnen te komen. Wel een erg mooie stand. Wat is die RS6 een brute auto. Hoogtepunten voor mij: Alfa Romeo 4C, interieurbeleving Lexus, Mercedes hal en S klasse coupé, Porsche 918 en 911 50th anniversery, Audi Quattro concept en vast nog meer.

Wat weet Mansory toch wanstaltige producten uit te kramen en ballanceert Brabus iedere keer op dat randje. Mercedes CLA was een tegenvaller, gewoon een iets opgehoogde A met nauwelijks een ander uiterlijk. De binnenkant van Infinity viel mij tegen, now way near Lexus.

De mooiste vrouwen waren geregeld door Lexus, man, man wat was dat superprima!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

___JC___

Forumguru
De vrouwen op de Kia stand waren ook niet slecht Neptukker. :D
Ik vond de RS in het blauw erg mooi. De Mercedes S coupe concept is echt een plaatje en de nieuwe S8 is ook weer een lekker dik ding geworden. Verder heel veel gezien en gewandeld. Was weer een leuk dagje!
 
E

Ex-lid 2926

@Neptukker. Ik heb de nieuwe Lexus IS ook vergeleken met de Infinity Q50. Het interieur van de Lexus ziet er inderdaad net wat beter uit dan van de Q50. Vooral het ontwerp van de klokkenwinkel is bij de Lexus van grote klasse. Maar die buitenkant. Wat was de vorige IS toch een fraaie auto en wat hebben ze 'm nu verprutst. Althans dat is mijn mening. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat voor de Q50. En misschien dat ik die Q50 nog wel liever zou hebben dan een 3, A4 of C. De C is eigenlijk nog steeds mijn favoriet in deze klasse, maar het huidige model loopt op z'n eind. De A4 en BMW 3 zie je ruimschoots op ieder bedrijvenpark en de linkerbaan van de snelweg. Daar is alle exclusiviteit vanaf.
 

Neptukker

Forumguru
Ik deel je mening, de opgeflufte Nissan is van buiten het fraaist en de opgepimpte Toyota is van binnen het mooist.
 
Bovenaan Onderaan