Iets nieuws, iets anders?!

EdK

Forumguru
Ik hoop ondanks dat je gezwicht bent dat de extra wasbeurten die de Ford krijgt tov de RR dus gedaan worden door vrouwlief ???
Want ja , zwart ....je ziet er alles op ....
Die beige kleur van de RR is echt een ideale kleur... je ziet het vuil veel minder snel.
Zag aan de velgen voor altijd van tsja nu moet hij weer eens gewassen worden.
Nu dus de zilver kleurige Fabia 4 , en ja de kleur heb je bij voorraadwagen weinig keuze en de beige kleur word niet meer gemaakt , maar ook ik zie nu veel sneller dat hij smerig is/word

Dus ja zwart.... zou even gauw voordat de wagen er is een afspraak zwart op wit maken dat de extra wasbeurten door haar gedaan worden... :D

Tees

Donateur
Geniet maar van dat zilver Ed, véle malen beter dan een donkere kleur qua vuiligheid. Ik was de IJsvogel beduidend vaker dan z'n zilverkleurige voorganger, daar zag je helemaal niet zoveel op.
Misschien had Erik dat als argument moeten gebruik tegenover mevrouw Haak. Maarja, das nu al te laat ;)

EdK

Forumguru
Tsja het was dus een principe kwestie van haar.......
En tsja @Tees ik ben blij met de zilver kleur hoor, maar had hem het liefst in de capacino beige kleur gehad !
Daar zag je vuil nog veel minder op dan zilver, maar ja die kleur word niet meer gemaakt en bij een voorraad wagen heb je natuurlijk weinig keuze tot kleur.
Maar goed als die zwart of rood was geweest was ik door gaan zoeken.

Tees

Donateur
Dat is dan weer t voordeel van tweedehands kopen: "Nee schat, t spijt me (*klikt snel zwarte weg*), deze witte is écht de enige die aan onze eisen voldoet. Ja, er is hier wel een zwarte, maar die heeft geen stoelverwarming, dat vind jij altijd zo fijn". ;)

EdK

Forumguru
Ach schat we kopen een witte, hij word in de jaren vanzelf zwart en dan zijn we beide blij met deze wagen....
Is dat de reden @JeSko is dat de reden dat hij bij jullie zwart / wit is geworden ??

JeSko

Forumguru
@EdK

Nee hoor dat was haar keuze, ik heb over haar auto geen flikker te zeggen, mag er wel met rijden wanneer ik wil en helpen om hem mooi te maken en te onderhouden :D

*Maar allemaal met liefde gedaan hoor!!

Captain Hook

Forumguru
Al wat aankopen gedaan voor onze aanstaande zwarte bolide:

-nieuwe HDR besteld.
Alsof de duvel er mee speelde; deze week sneuvelde onze aloude Kärcher hogedrukreiniger. Na >25 jaar trouwe dienst is 'ie naar de milieustraat verhuisd. Had in de loop d'r jaren al eens wat nieuwe afdichtingen vervangen, nieuwe koppelingen en een gehavend snoer gefixed. Maar nu was 'ie echt einde oefening. Motor/pomp vastgelopen.
Zo degelijk maken ze ze niet meer. :wavecry:
Ik had wel een dure Kränzle of andere machine met messing pomp/motor kunnen nemen. Maar daar was nu geen budget meer voor. ;)

-verse schone sponzen/zemen. (aanbieding bij de Lidl)

-En van een tegoedbon van de Amazon een zware rubberen kofferbakmat met uitlegflap (dat noemen ze een doggy-mat, en we hebben niet eens beesten).

Nu de auto zelf nog...

Captain Hook

Forumguru
Ik heb trouwens nog iets ontdekt waardoor ik de aanschaf van dit bijzonder kostbare stuk blik kan 'verantwoorden'. :laugh:

Laat ik eens ff de inflatiecorrectie loslaten op het bedrag wat we ooit moesten betalen voor onze Roomster in 2010. Destijds 25k (inclusief alle opties).
Volgens deze berekening:
zou dat anno 2023 36,5k zijn. M.a.w. onze nieuwe auto is relatief gezien eigenlijk net zo duur! :D

Psychologische zelfbevlekking ten einde een absurd bedrag goed te praten! Of zoiets...

Want er zitten beduidend meer accessoires op en extra's die destijds nog niet eens bestonden. Meer power, grotere en zwaardere auto. Nog sneller (beter moet nog blijken) en als het goed is wat zuiniger.

JeSko

Forumguru
Dat geld overmaken doet altijd wel een beetje pijn, dan ga je automatisch dingen zoeken om de pijn draaglijk te maken en je aankoop te vergoeilijken voor jezelf. Niks mis mee, eens je hem echt heb ga je er ook wel van genieten.

Captain Hook

Forumguru
Goedemorgen! o_O
Vergeet je niet iets @Kanerr ? In 1996 was er nog geen euro...

Dus ik neem aan dat je guldens bedoelde... 87435/2,20 = 39743 euro.
Als je dat invult in de inflatieberekening, dan komt er wel iets anders uit hoor!

Da's 77k euro alnu.

Bovenaan Onderaan