MarcoO2
Forumguru
Ik heb mijn huidige Octavia nu ruim 2,5 jaar, en moet nog bijna anderhalf jaar doorrijden voordat ik een nieuwe zou krijgen. Afgelopen weekend werd ik echter aangenaam verrast!
Ik kreeg een brief van ING op de mat waarin stond dat ik (wat een verassing) teveel kilometers heb gereden, dat ik mijn huidige auto in november in moet leveren en dus een nieuwe uit mag gaan zoeken.
En dat terwijl er net de afgelopen maanden € 15.000,00 aan die auto verspijkerd is...
Omdat we bij ons op het werk bezig zijn met een arbeidsvoorwaardelijk harmonisatietraject, is het nog niet helemaal duidelijk onder welke condities ik een nieuwe auto uit mag zoeken. Welke brandstofsoort, welk normkilometrage, welke looptijd en vooral welk leasebedrag... dat blijft nog even de vraag. Maar ik hoop dat ik net als nu uit kan gaan van een benzineversie, looptijd 4 jaar, normkilometrage 20.000 per jaar, en een budget van 700 euro (met een uitloop naar 770 euro).
Omdat vervanging van mijn auto nog niet gepland was, heb ik me nog totaal niet voorbereid. Vandaar mijn vraag aan jullie om eens mee te denken: wat moet er op mijn lijstje? Weet je wat, ik maak er twee lijstjes van: GO! en NO GO! Voorlopig laat ik ze in willekeurige volgorde staan, sorteren kan altijd nog!
GO!:
- Skoda Octavia Combi (1.8TSI of RS --> geen toelichting nodig)
- Skoda Superb Combi (gewoon, omdat hij zo mooi is)
- Volkswagen Jetta (valt nog wel af denk ik)
- Volkswagen Passat (de nieuwste vind ik wel erg mooi)
- Peugeot 508 (op voorwaarde dat de stoelen beter zijn dan ind e 407)
- Citroen C5 (erg mooie wagen, geen idee hoe het rijdt)
- Mazda 6 (kleine kans, maar ik wil 'm eigenlijk wel eens rijden)
- Audi A4 (denk het niet, maar je weet nooit)
- Alfa Romeo 159 (hij is zo mooi...)
- Seat Exeo (eigenlijk te zeer verouderd)
- Volvo S/V60 (gewoon maar eens gaan bekijken)
NO GO!:
- Renault Laguna (ik heb niks met Renault)
- Ford Mondeo (ik háát het interieur)
- Opel Insignia (niet mijn merk)
- Toyota Avensis (ik ben nog geen 70)
- BMW (maakt niet uit welk model)
- Mercedes (idem als BMW)
Alle aanvullingen zijn welkom, en zoals jullie al kunnen zien aan mijn keuzes zijn SUV's en dergelijke niet echt mijn ding.
Ik ben benieuwd!
Ik kreeg een brief van ING op de mat waarin stond dat ik (wat een verassing) teveel kilometers heb gereden, dat ik mijn huidige auto in november in moet leveren en dus een nieuwe uit mag gaan zoeken.
En dat terwijl er net de afgelopen maanden € 15.000,00 aan die auto verspijkerd is...
Omdat we bij ons op het werk bezig zijn met een arbeidsvoorwaardelijk harmonisatietraject, is het nog niet helemaal duidelijk onder welke condities ik een nieuwe auto uit mag zoeken. Welke brandstofsoort, welk normkilometrage, welke looptijd en vooral welk leasebedrag... dat blijft nog even de vraag. Maar ik hoop dat ik net als nu uit kan gaan van een benzineversie, looptijd 4 jaar, normkilometrage 20.000 per jaar, en een budget van 700 euro (met een uitloop naar 770 euro).
Omdat vervanging van mijn auto nog niet gepland was, heb ik me nog totaal niet voorbereid. Vandaar mijn vraag aan jullie om eens mee te denken: wat moet er op mijn lijstje? Weet je wat, ik maak er twee lijstjes van: GO! en NO GO! Voorlopig laat ik ze in willekeurige volgorde staan, sorteren kan altijd nog!
GO!:
- Skoda Octavia Combi (1.8TSI of RS --> geen toelichting nodig)
- Skoda Superb Combi (gewoon, omdat hij zo mooi is)
- Volkswagen Jetta (valt nog wel af denk ik)
- Volkswagen Passat (de nieuwste vind ik wel erg mooi)
- Peugeot 508 (op voorwaarde dat de stoelen beter zijn dan ind e 407)
- Citroen C5 (erg mooie wagen, geen idee hoe het rijdt)
- Mazda 6 (kleine kans, maar ik wil 'm eigenlijk wel eens rijden)
- Audi A4 (denk het niet, maar je weet nooit)
- Alfa Romeo 159 (hij is zo mooi...)
- Seat Exeo (eigenlijk te zeer verouderd)
- Volvo S/V60 (gewoon maar eens gaan bekijken)
NO GO!:
- Renault Laguna (ik heb niks met Renault)
- Ford Mondeo (ik háát het interieur)
- Opel Insignia (niet mijn merk)
- Toyota Avensis (ik ben nog geen 70)
- BMW (maakt niet uit welk model)
- Mercedes (idem als BMW)
Alle aanvullingen zijn welkom, en zoals jullie al kunnen zien aan mijn keuzes zijn SUV's en dergelijke niet echt mijn ding.
Ik ben benieuwd!