Hallo Marco,
De wegen van een leasemaatschappij zijn ondoorgrondelijk, zullen we maar zeggen.
Maar goed, voor jou een leuk luxe-probleem.
In je No Go-lijstje kan ik me wel vinden, hoewel, als je het vele geld er voor over hebt (ik niet), vindt ik een BMW niet te versmaden.
Van het wip-lijstje kan de C5 wat mij betreft door naar No Go. Ik heb hem enige tijd als vervangende auto gehad. Van binnen erg mooi en ruim, maar het waggelt alle kanten op en je hebt geen flauw idee wat je aan het doen bent. Supercomfortabel, dat wel, maar je gaat er wel als een oude l.. mee rijden.
De Peugeot zou ik toch maar eens goed bekijken. Ik heb nog steeds goede herinneringen aan mijn 406. De 407 kon mij niet echt bekoren (want aan alle kanten veel te krap), maar als ik nu weer zou mogen kiezen...
Smaken verschillen, maar de Passat vindt ik maar zo zo. Was de vorige nog een elegante verschijning, de huidige straalt vooral degelijkheid uit. Een beetje Mercedesachtige uitstraling, je ziet dat het goed in elkaar zit, maar mooi? Mwoh, mij kan het niet bekoren.
Voor de Jetta geldt eigenlijk hetzelfde, hoewel ik die net een fractie beter vindt tonen.
De Skoda's staan m.i. terecht in het "hebben"-lijstje. Ik stap nog elke ochtend met plezier in, verdere toelichting overbodig (althans, op dit forum:winkie
.
Een Volvo staat ook hoog op mijn verlanglijstje, ook gebaseerd op goede ervaringen in het verleden (440 en V40). Maar ook omdat het mooie auto's zijn. Alleen vind ik de prijs/kwaliteitverhouding toch ietwat scheef (lees: ik heb het extra geld er niet voor over).
Inderdaad, gewoon gaan kijken en rijden.
De Exeo is op zich geen slechte auto (was de A4 ten slotte ook niet en ze hebben er het één en ander aan verbeterd), maar ja, inderdaad niet meer helemaal piep.
Een Alfa is zeker mooi maar voor het gebodene vindt ik hem te duur en te klein. En een Mazda 6 kan er zeker ook mee door, en schijnt zeker niet slecht te rijden, maar ergens mis ik bij iets. Maar goed, dat is persoonlijk.
Nogmaals, luxeproblemen. Maar wel leuk!
Succes met het dwalen door de snoepwinkel:24: