Zo, tijd voor een update! Ik had nog drie auto's op mijn shortlist staan: de Golf GTI DSG, de Passat Variant 1.8TSI Highline DSG en de Octavia Combi 1.8TSI Elegance Business Line DSG.
De Golf is afgevallen omdat deze gezien mijn beroep toch niet handig is. Ik kan er zo moeilijk mee voor komen rijden, daarvoor heeft de auto (zeker bij mijn doelgroep) toch nog teveel een verkeerd imago. Jammer, want 't is een fantastische auto! Desondanks kom ik nog graag een keertje Golfen, Chris!
Ook de Passat is afgevallen, simpelweg omdat die € 178,00 per maand duurder uit komt dan de Octavia. De vraag was dus of ik dat ervoor over had. Inmiddels kan ik de vraag beantwoorden: nee, ik heb dat er niet voor over. Ik ging eens rekenen: € 178,00 x 48 maanden = € 8.544,00... en of je dat nou kunt betalen of niet, dat is het rijden in een Passat in plaats van in een O2 me simpelweg niet waard. Het wordt dus gewoon weer een Octavia!!!
Het is Octavia Combi 1.8TSI Elegance Business Line DSG-7 geworden, met als opties:
- stoelverwarming op de voorstoelen;
- metallic lak (dat dat tegenwoordig nog een optie is...) in de kleur Brilliant Silver;
- 17" Pallas-velgen;
- MDI;
- sunset ramen;
- electrisch schuif-kanteldak;
- volwaardig reservewiel;
- afneembare trekhaak;
- ISOFIX-bevestigingen (je weet maar nooit);
- bluetooth handsfree-kit;
- rokerspakket (en nee, ik rook niet).
De enige optie die ik nog had gewild, maar blijkbaar niet leverbaar is op de Business-Line is het sportonderstel. Maar als ik zie wat ik er allemaal wel bij krijg, kan ik daar best mee leven!
Nu nog even afwachten wanneer de auto geleverd wordt...