Ik mag weer shoppen, wat moet er op het boodschappenlijstje?

Rallye

Forumguru
Gefeliciteerd Marco. Ik raad zelf Combi-rijders altijd nog de verhoogde laadvloer aan. Scheelt veel tilwerk bij het boodschappen doen en je kunt je losse rommel kwijt

Noord26

Forumguru
Geeft de LM je als lease-rijder altijd de optie om de auto over te nemen aan het einde van het contract met een prijs?

MarcoO2

Forumguru
Ja, ik krijg een prijsopgave vlak voor het einde van mijn contract. Ben benieuwd waarvoor ik 'm over mag nemen!

djmshell

Senior Member
@ Marco: Krijg jij niet al bij aankoop van je auto te horen/ lezen wat je auto nog moet opleveren aan het eind van de lease????
Met onze eerste auto ( lease auto van mijn pa) was dat wel zo. Pa had en auto net afgehaald en moest er nog 4 jaar mee rijden.
Maar in zijn contract stond wel wat de auto nog moest opbrengen aan het eind van de lease ( konden we alvast sparen).
Uiteindelijk ook voor de in het contract genoemde prijs( restwaarde) de auto over genomen.

Maar goed, kan natuurlijk ook per lease maatschappij verschillen

MarcoO2

Forumguru
Begrijp ik goed dat je, als de auto aan het eind van de rit minder opbrengt dan gepland, het verschil zelf bij moet leggen? Dat is bij mij in ieder geval niet aan de orde. Wat de auto nog waard is, is "het probleem" van de leasemaatschappij. Ik krijg alleen maar de kans om ;m over te kopen, ben niets verplicht en hoef in ieder geval niets bij te betalen.

RefleCs

Forumguru
Hmm die regeling ken ik ook niet.... Bij mij is het ook zo dat aan het eind van de rit ik een brief van de leasemaatschapij krijg met een voorstel tot eventuele overname met daarbij genoemd hoeveel het mij zou kosten om de auto over te nemen.

djmshell

Senior Member
Wat ik er van weet wordt er gerekend nieuwprijs is bedrag X.( 40.000)
en na het leasecontract zeg voor het gemak even 4 jaar is er van de auto bedrag 15.000 aan afschrijving dus moet de auto aan het eind van de lease nog 25.000 euro opleveren. De auto die we destijds overgenomen hebben hadden we een koopje aan want bij Controle bleek de auto nog behoorlijk wat meer waard te zijn.

Maar dat zal inderdaad ok wel eens averechts voorkomen.

En voor de duidelijkheid, Je MOET niet de auto overnemen. Dat mag.

Zal het ook nog wel eens navragen bij mijn pa.

Bakkertje

Forumguru
Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk en ik zou met een dergelijke regeling ook geen auto leasen. Je neemt dan als berijder wel een flink risico. Of heeft je pa het op basis van financial lease gedaan? Onze leasemij (ING) heeft wel duidelijke regels in welke staat de auto ingeleverd moet worden. Als de auto daar niet aan voldoet kun je voor de kosten aansprakelijk gesteld worden.

djmshell

Senior Member
Geen idee of hij Finacial lease doet, Maar als ik jullie reacties zo lees. zal het ook wel niet kloppen. Sorry voor de confussie:confused:

MichielOctavia

Actief lid
Hey Higgy! Ik heb de C5 en de 508 allebei op mijn shortlist gehad, en allebei ook weer geschrapt. De motoren kunnen mij niet bekoren (inderdaad, Chris!) en ook de automaat is niet echt super. Daarnaast zijn ze beiden nog behoorlijk aan de prijs in een beetje leuk aangeklede versie.

De 1.6 THP motor van Citroën levert bijna net zo veel vermogen (156pk) en koppel (240Nm) als de 1.8 TFSI van Skoda, levert dit koppel al eerder dan de 1.8 TSI (bij 1450 toeren) en is bovendien zuiniger. What's not to like???
De vering kun je nu bovendien zowel in de Hydractieve uitvoering als normale stalen uitvoering krijgen. Keuze genoeg dus.

Ok, de mogelijkheden om te tunen zijn minder. En de C5 is idd wat duurder, maar de afwerking is er ook wel naar.

Mja, ik ben misschien niet meer helemaal objectief omdat ik nu weer een nieuwe C5 rij :)

Bothje

Heel gewoon lid
Marco, weloverwogen een beslissing nemen en toch weer bij het nu al jaren vertouwde uitkomen in een modern jasje vind ik wel grappig.

metallic lak (dat dat tegenwoordig nog een optie is...)
Lijkt in ons polderland inderdaad een melkkoetje te zijn.

canth

Actief lid
Gefeliciteerd, dat is practisch dezelfde auto die ik nu rijdt. Heb alleen geen BL genomen, vanwege diefstalgevoeligheid van de Columbus. Daardoor kon ik echter wel het sportonderstel nemen.
Ik wil misschien ook nog naar JD, ben alleen bang om de versnellingsbak te slopen..

VEEJAY

Forumguru
Zie het draadje nu pas. Gefeliciteerd met je keuze Marco.

Huh, automaat en geen sportonderstel? Welkom bij de selecte oudelullen over de weg dweilende senior Skoda rijders club! Ik zie je al gaan over de karrussel... :tongue:

MarcoO2

Forumguru
@ MichielOctavia: ga maar eens na elkaar met beide motoren rijden, dan weet je exact wat ik bedoel.

@ Bothje: ja, vertrouwd, bekend, en lekker veilig! ;) haha nee hoor, 't had net zo goed iets anders kunnen worden. Maar ja, Skoda biedft zo verrekte veel waar voor z'n geld...

@ canth: ik denk dat dat risico niet zo groot is, mede omdat JD bij de tunign rekening houdt met de DSG. Ik lees er in ieder geval eignelijk nooit over dat (JD)tuning en DSG grote problemen oplevert.

@ Veelay: ik blijf zeggen: houd me maar eens bij, zélfs met automaat! :winkie: (en dat sportonderstel komt er wellicht toch nog, in de vorm van een setje Koni's oid.

Maar je hebt wel gelijk hoor, ik heb best een tijd getwijfeld over het wel of niet nemen van een automaat. Maar ja, ik rijd heel wat meer kilometers in de file dan op de Nurburgring, en dus ben ik eens wijs geweest... Maar dat was ook wel de reden dat ik persé een DSG wilde, en geen gewone automaat.

sitechris

Donateur
De vergelijking met de c5: bedenk dat de citroen fors zwaarder is. Dat heeft effect op de prestaties.

Noord26

Forumguru
Ik ben benieuwd of de LM een auto met net nieuw blok juist tegen een hoge of lage prijs wel wil doen..

Octavarium

Actief lid
Gefeliciteerd Marco!

Een betere keuze was er niet ;) Mooie kleur ook.. Soms spijt dat m'n ex vriendin me destijds heeft overgehaald om de black magic pearl te kiezen, want in het zilver komt het design van de auto net iets beter tot zijn recht. De auto die jij beschrijft klinkt, afgezien van de zwarte dakrails exact als de de auto waar ik destijds bij Pon in proefreed:

IMG_0333.jpg

Enneh, heb het zo snel niet kunnen lezen, maar gaat ie ook weer gechipt worden?

MarcoO2

Forumguru
Inderdaad, die lijkt er aardig op!

En er is niet zoveel meer te wensen over inderdaad, veel competer dan deze uitvoering kan niet. Leer wil ik pertinent niet, en verder zou ik het niet weten... ik laat er nog wel een uitlaatsierstukje op zetten, en ik denk nog na over verlaging. En chippen, dat moet ik nog even afwachten... hangt er vanaf of daar iets over in het contract met mijn nieuwe leasemaatschappij staat. Mijn oude (ING Carlease) verbood het niet, en ik weet nog niet of Athlon dat wel doet. Dus die afweging moet ik nog maken.

En dat zilver, ja sommigen vinden het oersaai... maar ik kan het wel waarderen! Best chique, de vorm komt er goed in uit en je ziet het (verrassend genoeg) niet eens heel veel op een O2.

aiva tco adoks

Forumguru
Mooie auto Marco, ik geloof dat het onderstel en chip vanzelf wel komen. En je hebt nu genoeg ruimte voor je fiets( als je de ring gaat fietsen:winkie:).
Is isofix niet meer standaard???? Of zit het nu in de voorstoelen??

Succes met wachten !

Bovenaan Onderaan