alles geprobeert
Ik heb in de loop van de jaren alles gehad. Van een echte tomtom, tot tomtom of iGO8 of route66 op een PocketPC pda met VGA scherm of Symbian telefoon.
Het werkt eigenlijk stiekem allemaal redelijk hetzelfde. Het is namelijk ook dezelfde software.
Toch blijft het vaan gekloot met kabels en spullen die op accu draaien en leeg zijn net op het moment dat je het nodig hebt. Meder daarom zelf wel een columbus besteld. Zit er gewoon in en doet het altijd. Maar zeker gekeken naar de PDA opties, zijn sommige dingen zoals eigen POI's of flitspaal waarschuwingen gewoon erg lastig gemaakt. Dat is wel jammer.
Maar neem bijvoorbeeld ook het display in je klokkenhuis, of bediening via je stuur. Dat is allemaal niet mogelijk met een telefoon of pda of dedicated navigatie doosje.
Ieder zijn voorkeur zou ik zeggen. Maar zelfs met mijn redelijk simpele Nokia E50 met 1GB geheugen kaartje, kwam ik prima waar ik wezen moest.
Bellen en navigeren tegelijk is trouwens wel degelijk mogelijk. Zeker als je gebruik maakt van een (bluetooth) headset. Hier heb ik nooit problemen mee gehad.