Inbouwnavigatie gestolen, wat ter vervanging

MrScratch

Nieuw lid
Het klopt dus toch wat een dealer laatst tegen mij zei " Wil je de Columbus? Dan hoop ik dat je een garage hebt! "
Inderdaad, die heb je dus kennelijk echt nodig. En ik heb er helaas geen, hij staat gewoon op straat.

Moet maar proberen de leasemaatschappij zo gek te krijgen om een alarm in te laten bouwen. Mijn argumentatie dat de dieven waarschijnlijk terug gaan komen omdat ze weten waar er een staat, gaat nu hopelijk meer gehoor vinden. Dat heb ik de leasemaatschappij namelijk de vorige keer ook verteld, maar toen vonden ze het onzin.

nomad

Senior Member
Dat heb ik de leasemaatschappij namelijk de vorige keer ook verteld, maar toen vonden ze het onzin.

Dat vinden ze nu nog steeds. Ze verhogen gewoon de tarieven en klaar. Het zal ze een zorg zijn hoeveel navi's er gestolen worden.

octaviabas

Senior Member
blijft lastig , bij mijn collega is nu ook voor de 2de keer zijn pioneer set eruit gehaald.

ik heb hem maar de link gestuurd voor de jvc met afneembaar front.
(maar dan moet je deze we wel afhalen!) en ik deed dat al nooit. (zelfs niet met de pioneer dex die ik voor mijn kenwood had

Zelf verdom ik het , om mij aan te passen omdat er een bepaalde groep mensen zijn die zo nodig alles moeten jatten
maarja , 130db sirene binnen en buiten.. zo snel is niemand

Damn

Damn, balen zeg!! Zo te horen ontkomt er dus echt niemand aan. Ik ook ga een auto leasen met de columbus... Ik ben nu al benieuwd hoe lang het navigatie systeem er in blijft zitten.

Wel goed om te horen dat je lease maatschapij het maar blijft vergoeden. Welke lease maatschapij zit je bij als ik vragen mag? Zelf zit ik bij leaseplan. Eerste maal bij die lease maatschapij, maar wel goede verhalen over gehoord.:koffie:

MrScratch

Nieuw lid
Dat vinden ze nu nog steeds. Ze verhogen gewoon de tarieven en klaar. Het zal ze een zorg zijn hoeveel navi's er gestolen worden.
Nou, inmiddels gebeld door de leasemaatschappij. Ze willen geen alarm, maar stellen een systeem voor met diefstalbeveiliging. Nu moet ik op zoek naar systemen met een afneembaar front of zoiets.

Ik zag al eerder een jvc systeem voorbijkomen, daar moet ik maar eens naar kijken. Andere systemen die dit hebben ken ik niet.

Ik zat ook te denken aan gewoon een skoda radio, bijvoorbeeld de Symphony en een los TomTom systeem. Ik weet echter niet of die skoda radio's ook gewild zijn bij het dievengilde. Anders schiet het natuurlijk ook niet op.

Okki

Donateur
Telefoon met navigatie erop (bijvoorbeeld Nokia N78). Werkt perfect, voor dieven geen kans, veel goedkoper en ook in andere auto's te gebruiken.

Rallye

Forumguru
Ik zat ook te denken aan gewoon een skoda radio, bijvoorbeeld de Symphony en een los TomTom systeem. Ik weet echter niet of die skoda radio's ook gewild zijn bij het dievengilde. Anders schiet het natuurlijk ook niet op.

De meeste Skodaradio's zijn niet eens geliefd bij Skodarijders........

Inderdaad, die heb je dus kennelijk echt nodig. En ik heb er helaas geen, hij staat gewoon op straat.

Moet maar proberen de leasemaatschappij zo gek te krijgen om een alarm in te laten bouwen. Mijn argumentatie dat de dieven waarschijnlijk terug gaan komen omdat ze weten waar er een staat, gaat nu hopelijk meer gehoor vinden. Dat heb ik de leasemaatschappij namelijk de vorige keer ook verteld, maar toen vonden ze het onzin.

Ik kan je uit ervaring vertellen, dat de dieven zich door een alarmsysteem niet laten weerhouden om de navigatie uit je auto te stelen.
Bij mij is binnen 1 week (ondanks gecertificeerd alarm met SCM-stickers op de ruiten) 2x mijn Octavia opengebroken. In beide gevallen ruit ingeslagen. De eerste keer is mijn Columbus eruit gestolen en de 2e keer had men pech omdat er nog geen nieuwe radio/navigatie in zat. Sterker nog, tot op heden zit er nog steeds niets anders in. Ik ben er nog steeds niet uit wat ik er nu in moet zetten. Ook ik ben nl. bang, dat als er een nieuwe Columbus in zit, deze er binnen de kortste keren weer uitgehaald wordt.

TL@

Forumguru
Telefoon met navigatie erop (bijvoorbeeld Nokia N78). Werkt perfect, voor dieven geen kans, veel goedkoper en ook in andere auto's te gebruiken.

Dat werkt toch echt niet prettig, die schermpjes zijn gewoon veel te klein.

JeeWee

Actief lid

Gelukkig heb je ook daar redelijk veel keuze in: PDA's of Blackberry's hebben schermen die nog maar iets kleiner zijn dan Navi's. Zelf ben ik al twee auto's volmaakt tevreden over mijn Nokia E61 met Route66. Grootste voordeel vind ik wel dat je de telefoonhouder op meerdere verschillende plaatsen kunt laten plaatsen; bij een navigatiesysteem zit je toch (letterlijk en figuurlijk) vast aan de plek die een fabrikant in al zijn 'wijsheid' bedenkt.

TL@

Forumguru
Ik heb nu een SE W950 en dat scherm is toch echt te klein. Vroeger gebruikte ik een PDA (Acer n35) met TT op. Nu heb ik een Mio Moov met iGO8 op en die kan je ook zetten waar je zelf wilt.

tlpeter

Actief lid
Ik doe dit met een N73 en het is best goed te doen hoor
Het is gewoon even wennen en je moet ook op de weg letten en kijken wanneer je daar de tijd voor hebt en onthouden waar je heen moet

KaleFietsbel

Actief lid
Ik begreep ooit dat er geen telefoons zijn die het scherm van de navigatie kunnen blijven tonen als je gebeld wordt.

Lijkt me knap onhandig als je in druk onbekend gebied rijdt, en je wordt dan gebeld.

John

nomad

Senior Member
Ik begreep ooit dat er geen telefoons zijn die het scherm van de navigatie kunnen blijven tonen als je gebeld wordt.

Lijkt me knap onhandig als je in druk onbekend gebied rijdt, en je wordt dan gebeld.

John

Gewoon even niet opnemen.... :bye:

Okki

Donateur

Bij mijn telefoon kan ik kiezen uit 2d of 3d weergave of pijltjes modus.
Ik heb een houder (Halfords) in de linker van de 2 middelste luchtroosters vastgeklikt, dus die zit dichtbij.

In vergelijk met mijn Nuvi250 kan ik niet zeggen dat het door het kleinere scherm minder bruikbaar is. De mogelijkheden van de N78 navigatie zijn echter veel uitgebreider dan de Nuvi250.

Dat van dat gebeld worden tijdens navigatie moet ik nog even uitzoeken. Overigens heb ik ook een Parrot3100 en daarop kan ik ook zien wie er gebeld wordt.

alles geprobeert

Ik heb in de loop van de jaren alles gehad. Van een echte tomtom, tot tomtom of iGO8 of route66 op een PocketPC pda met VGA scherm of Symbian telefoon.

Het werkt eigenlijk stiekem allemaal redelijk hetzelfde. Het is namelijk ook dezelfde software.

Toch blijft het vaan gekloot met kabels en spullen die op accu draaien en leeg zijn net op het moment dat je het nodig hebt. Meder daarom zelf wel een columbus besteld. Zit er gewoon in en doet het altijd. Maar zeker gekeken naar de PDA opties, zijn sommige dingen zoals eigen POI's of flitspaal waarschuwingen gewoon erg lastig gemaakt. Dat is wel jammer.

Maar neem bijvoorbeeld ook het display in je klokkenhuis, of bediening via je stuur. Dat is allemaal niet mogelijk met een telefoon of pda of dedicated navigatie doosje.

Ieder zijn voorkeur zou ik zeggen. Maar zelfs met mijn redelijk simpele Nokia E50 met 1GB geheugen kaartje, kwam ik prima waar ik wezen moest.

Bellen en navigeren tegelijk is trouwens wel degelijk mogelijk. Zeker als je gebruik maakt van een (bluetooth) headset. Hier heb ik nooit problemen mee gehad.

tlpeter

Actief lid

John

Dit is niet waar

Ja je ziet het nummer als je gebeld wordt
Zodra je opneemt springt het beeld weer terug naar Tomtom

Ik vraag me alleen af wat men allemaal aan het doen is tijdens het rijden
Je kan namelijk niet autorijden,bellen en dan ook nog navigeren tegelijkertijd :D

MrScratch

Nieuw lid
Vandaag de auto weer opgehaald. Het is geworden:

Skoda Radio/Cd/mp3 Audience
Parrot MKI 9200 Carkit
TomTom 940 Live

Het parrot scherm en de TomTom zijn uit de auto mee te nemen en ik hoop hiermee dat dieven niet meer geinteresseerd zullen zijn om in te breken in mijn auto voor de radio.

Al met al toch een mooie combi. De skoda radio integreert mooi in het dashboard en een stuk mooier dan die 2din navigatiedingen die ik eerder had. De parrot heeft aansluitingen voor ipod/usb in het vakje bovenop het dashboard en de tomtom blijft wat mij betreft een van de beste navigatiesystemen wat betreft gebruiksgemak en bedieningsgemak.

Bovenaan Onderaan