Inbouwnavigatie gestolen, wat ter vervanging

Reizende

Actief lid
Om nog even op het onderwerp van het topic te reageren. JVC heeft een mooi 2-DIN navigatie-systeem met afneembaar scherm op de markt gebracht! Idee??
JVC KW-NX7000

JWSkoda

Nieuw lid
Ik heb de JVC KW-NX7000 is mijn Octavia laten zetten, is een mooi systeem!
en dat scherm, ik haal hem er alleen uit als mijn auto in een diefstalgevoelige omgeving staat. Zo groot en zwaar is het ook weer niet.

EdK

Forumguru
en dat scherm, ik haal hem er alleen uit als mijn auto in een diefstalgevoelige omgeving staat. Zo groot en zwaar is het ook weer niet.

Ik kan me geheel hier bij aansluiten !!
Zit er bij mijn RR ook in en naar volle tevredenheid !
Uiteraard kleven er wat nadelen aan , maar deze wegen zeker op tegen de rompslomp na een diefstal van een vast systeem !!
Heb er tevens op aangesloten het bluetooth handsfree systeem van JVC en naar volle tevredenheid en storingsvrij voor beller en ontvanger !!

En de nazorg van JVC is ook in orde , de eerste firmware update is geplaatst en een update mbt het kaartmateriaal van de UK !

Ook ik heb sinds een paar dagen de JVC KW-NX7000 in mijn auto zitten.
Omdat de af-fabriek bluetooth volgens de dealer niet meer zou werken, heb ik de JVC incl. Bluetooth genomen.
Nu heb ik echter een probleem met het bellen via Bluetooth.
Als telefoon heb ik de HTC Touch HD.
De telefoon heb ik met de JVC kunnen pairen, waarna het adressenboek ook keurig is geïmporteerd in de JVC. Daarnaast kan ik ook de status van de accu van de HTC zien en de sterkte van het signaal van mijn provider etc...
Als ik echter vanaf de JVC wil bellen, krijg ik een geel balkje in beeld met de tekst "Fout".
Er wordt dus géén verbinding tot stand gebracht.
Als ik dan vervolgens het scherm van mijn HTC Touch HD inschakel, wordt er (zonder dan ik opnieuw het telefoonnummer invoer) alsnog gebeld en loopt het geluid dan ook via de JVC.
Voor alle duidelijkheid, mijn telefoon staat dus wél gewoon aan. (Niet dat jullie denken dat hij volledig uitstaat, waardoor het logisch zou zijn dat hij niet kan bellen).
Tijdens het proberen te bellen blijft het scherm van de HTC ook gewoon uit. Ik weet niet of dat ook de bedoeling is?
Op mijn HTC heb ik bij Comm Manager de volgende verbindingen aanstaan:
Telefoon, Bluetooth en Gegevensverbinding (i.v.m. Internet).
Bij instellingen partnerverbinding staat zowel "Draadloos stereo" als "Handsfree" aangevinkt.
Onder het tabblad Modus van de Bluetooth instellingen staat zowel "Bluetooth inschakelen" als "Dit apparaat zichtbaar maken voor andere apparaten" aangevinkt.
Moet ik wellicht nog iets anders instellen op mijn HTC waardoor de telefoonverbinding wél gelegd kan worden?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

EdK

Forumguru
Ik herken het probleem met het gele balkje !
In het begin heb ik hier ook problemen mee gehad !
Maar om welke reden dan ook is het bij mij ook uiteindelijk verdwenen en werkt het sindsdien probleemloos
Telefoon die ik gebruik is een Nokia 6230i

Mijn vraag is alleen , als ik een gesprek begin met iemand en aan het eind van gesprek ik de verbinding wil verbreken op welke knop ik dan moet drukken op mijn scherm ?? Want hoe stom het ook klinkt , maar hier ben ik nog niet uit !!

Ik herken het probleem met het gele balkje !
In het begin heb ik hier ook problemen mee gehad !
Maar om welke reden dan ook is het bij mij ook uiteindelijk verdwenen en werkt het sindsdien probleemloos
Telefoon die ik gebruik is een Nokia 6230i

Mijn vraag is alleen , als ik een gesprek begin met iemand en aan het eind van gesprek ik de verbinding wil verbreken op welke knop ik dan moet drukken op mijn scherm ?? Want hoe stom het ook klinkt , maar hier ben ik nog niet uit !!

Bij mij heeft het ook even gewerkt, maar nu niet meer.
Voor wat betreft het beëindigen van een gesprek:
Via het scherm kun je dit doen, door wat langer op het openstaande gesprek te drukken. Als je kort drukt blijft de verbinding in stand.
Ook ik had hier in het begin problemen mee.

Reizende

Actief lid
Ook ik heb sinds een paar dagen de JVC KW-NX7000 in mijn auto zitten.
Nu heb ik echter een probleem met het bellen via Bluetooth.
Als telefoon heb ik de HTC Touch HD.
De telefoon heb ik met de JVC kunnen pairen, waarna het adressenboek ook keurig is geïmporteerd in de JVC. Daarnaast kan ik ook de status van de accu van de HTC zien en de sterkte van het signaal van mijn provider etc...
Als ik echter vanaf de JVC wil bellen, krijg ik een geel balkje in beeld met de tekst "Fout".
Er wordt dus géén verbinding tot stand gebracht.
Als ik dan vervolgens het scherm van mijn HTC Touch HD inschakel, wordt er (zonder dan ik opnieuw het telefoonnummer invoer) alsnog gebeld en loopt het geluid dan ook via de JVC.
Voor alle duidelijkheid, mijn telefoon staat dus wél gewoon aan. (Niet dat jullie denken dat hij volledig uitstaat, waardoor het logisch zou zijn dat hij niet kan bellen).
Tijdens het proberen te bellen blijft het scherm van de HTC ook gewoon uit. Ik weet niet of dat ook de bedoeling is?
Op mijn HTC heb ik bij Comm Manager de volgende verbindingen aanstaan:
Telefoon, Bluetooth en Gegevensverbinding (i.v.m. Internet).
Bij instellingen partnerverbinding staat zowel "Draadloos stereo" als "Handsfree" aangevinkt.
Onder het tabblad Modus van de Bluetooth instellingen staat zowel "Bluetooth inschakelen" als "Dit apparaat zichtbaar maken voor andere apparaten" aangevinkt.
Moet ik wellicht nog iets anders instellen op mijn HTC waardoor de telefoonverbinding wél gelegd kan worden?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn Parrot Carkit i.c.m. een Samsung telefoon. Bij mij lag het aan de toetsenblokkering, m.a.w. als de toetsenblokkering ingeschakeld was (bij mij ging dat automatisch) kon ik geen verbinding maken. Zou dat het ook bij jou kunnen zijn?

EdK

Forumguru
Heb je bij JVC al de nieuwe firmware gedownload en geinstaleerd ??
Misschien dat dit het probleem ook oplost !!
Zeg niet dat dit de oplossing zal zijn maar je weet maar nooit !

Met firmware update bedoel ik dan voor de NX7000 en niet voor de BTA200 ( als daar uberhaupt een update voor is )

Heb je bij JVC al de nieuwe firmware gedownload en geinstaleerd ??
Misschien dat dit het probleem ook oplost !!
Zeg niet dat dit de oplossing zal zijn maar je weet maar nooit !

Met firmware update bedoel ik dan voor de NX7000 en niet voor de BTA200 ( als daar uberhaupt een update voor is )

Ja, mijn KW-NX7000 is voorzien van de laatste firmware (v1.2.6.0).
Ik heb overigens géén toetsenvergrendeling aanstaan op de HTC Touch HD. (Ik zou zelfs niet eens weten hoe)

Bakkertje

Forumguru
Sinds kort heb ik ook een KW-NX7000 ipv de columbus en over het algemeen vind ik het een fijn toestel. Het front(je) neem ik eigenlijk altijd mee. Het enige wat ik "jammer" vind is dat je nergens in kunt stellen dat hij automatisch het front kantelt om het front los te halen als je je contact uitzet. Verder ben ik nog even aan het zoeken naar de, voor mij, juiste instellingen qua geluid..

1 probleempje heb ik met het toestel en dat is dat ik vanut mijn Nokia E70 geen adresboek in de JVC krijg. Moet je daar zelf iets handmatig voor doen?

EdK

Forumguru
Sinds kort heb ik ook een KW-NX7000 ipv de columbus en over het algemeen vind ik het een fijn toestel. Het front(je) neem ik eigenlijk altijd mee. Het enige wat ik "jammer" vind is dat je nergens in kunt stellen dat hij automatisch het front kantelt om het front los te halen als je je contact uitzet. Verder ben ik nog even aan het zoeken naar de, voor mij, juiste instellingen qua geluid..

1 probleempje heb ik met het toestel en dat is dat ik vanut mijn Nokia E70 geen adresboek in de JVC krijg. Moet je daar zelf iets handmatig voor doen?

Staat je adresboek toevallig op de geheugenkaart van je tel. toestel ?
Bij mij namelijk in geheugen van het toestel zelf en dan ziet hij het zonder problemen
Maar meestal werk ik met de laatst gebelde personen ! Dit zoekt sneller dan je gehele adresboek doorzoeken !

wat betreft het automatisch kantellen als je je contact uitzet , dit zit er niet op dus zoek niet verder !

Ik heb ook een JVC besteld en ben blij te horen dat de ervaringen overwegend positief zijn. Heb wel getwijfeld mbt afneembare front, maar begrijp dat dit niet zo'n probleem is en natuurlijk kun je beter sjouwen dan een gesloopte auto na diestal.

Bakkertje

Forumguru
Staat je adresboek toevallig op de geheugenkaart van je tel. toestel ?
Bij mij namelijk in geheugen van het toestel zelf en dan ziet hij het zonder problemen
Maar meestal werk ik met de laatst gebelde personen ! Dit zoekt sneller dan je gehele adresboek doorzoeken !

wat betreft het automatisch kantellen als je je contact uitzet , dit zit er niet op dus zoek niet verder !

Het staat grotendeels in het geheugen van de telefoon inderdaad en niet op de SIM. Ik zal eens proberen alles in het geheugen te plaatsen en kijken of ie het dan wel doet. Kan het nog iets met het type toestel te maken hebben? (de remote SIM access had ik al aangezet in de telefoon)

Het kantelen zit er inderdaad niet in (had ik bij JVC nagevraagd) maar het lijkt me wel een handige optie. Dus wie weet, misschien in een volgende firmware versie..

nomad

Senior Member
en er staan weer 2 rns510 te koop op marktplaats... 250 euro en 300 euro met code.... You do the wiskunde.

Bakkertje

Forumguru
Hmmm.. de Nokia E70 van mijn werkgever kan wel connecten met de JVC, maar kan geen aanvullende info tonen (geen operator info, telefoonnummers enz..). Met de Samsung van het vrouwtje werkt dat wel. Ik heb even JVC gebelt en geleerd dat het niet gaat werken. Ik werd verwezen naar een lijst met toestellen die het niet volledig doen icm de JVC. Link: http://www.jvc.co.jp/english/car/bluetooth/2007.html
Dit is een lijst van 2007 en in de lijst staan ook een aantal toestellen uit de N serie van Nokia die het ook beperkt doen. Ik denk dat het met de symbian versies te maken heeft in deze toestellen..

Ik moet nog wel een keer de firmware update-en van 1.1.6 naar 1.2.6, wellicht dat dat nog helpt. Het bellen werkt in ieder geval perfect. Met de samsung is het nog veel mooier, dan krijg je ook de naam van de beller (mits bekend natuurlijk) in het scherm te zien. Tijd voor een nieuwe GSM van de baas...

nomad

Senior Member
En het was niet de vraag of het ging het gebeuren, maar wanneer... anyway, ik was vanacht ook aan de beurt. Ruit ingeslagen, alarm is afgegaan, Columbus zit er nog in. Een alarm schrikt dus wel af ! Vandaag de videobeelden maar eens terugkijken of er iemand te herkennen valt.

Maarten

Forumguru
Balen!
Maar geluk bij een ongeluk dat je columbus ernog in zat!
Ik begrijp dat je camera's hebt hangen? Hopen dat het een beetje goede kwaliteit beeld is!

De politie zal de beelden wel willen hebben! Ik zou in ieder geval zeker aangifte doen!

nomad

Senior Member
Balen!
Maar geluk bij een ongeluk dat je columbus ernog in zat!
Ik begrijp dat je camera's hebt hangen? Hopen dat het een beetje goede kwaliteit beeld is!

De politie zal de beelden wel willen hebben! Ik zou in ieder geval zeker aangifte doen!

Dat heb ik uiteraard al gedaan. We zullen zien of ze langs komen voor de beelden. Mocht ik zelf iemand herkennen, dan regel ik het zelf wel even. :mad:

Bovenaan Onderaan