Ingeruild

Mark

Banned
Misschien kunnen we een nieuwe onderdeel toevoegen aan het forum: Ex Skoda rijders en hun ervaringen? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van Mark met de Dacia. Trouwens een goed betoog EDK ben het helemaal met je eens.
Het forum blijf ik hier wel volgen.
Als ik met de wagen een tijdje heb gereden zal ik hier wel een review'tje neerzetten.

Desperado

Forumguru
Niet al te positief gaan reviewen he.
Straks willen alle SKodarijders je volgen en dat is slecht voor de Skoda-economie :smiley29:

Mark

Banned
Nou, 1 pluspunt tegenover de Roomster heb ik al wel ondekt.
Hij is veel, maar dan ook veel stiller tijdens het rijden. :D
Echt een vergelijk maken met de Roomster en de Dacia word moeilijk.
De Dacia is langer, breder en hoger en het rijden is helemaal anders.

Jeje

Lid
het gaat niet om respect voor een ander of voor de keus die een ander maakt, maar ik zou dat geld liever in een 2e hands auto van een ander merk steken als in een nieuwe dacia, dus kom niet met gel****r over respect. Het gaat er gewoon om dat ik weinig op heb met Dacia. Net als trouwens met de oudere skoda's (vloeken in de kerk:1884:) Vanaf het moment dat VW zich ermee ging bemoeien is de kwaliteit met sprongen vooruit gegaan. Dit kan niemand betwisten denk ik. En van Renault heb ik ook geen hoge (kwaliteits)pet op dus......

Gieliovd

Forumguru
Nou, nou, nou heren... houd het ff vriendelijk.

We waren er wel over uit dat iedereen elkaar's keuze moet "respecteren" ook al is dit een raar woord.

Ik heb ook al eerder betoogd, je kunt het niet echt vergelijken want een Dacia Logan MCV is een heel ander ding.

Je verwacht hier ook geen tiptop interieurafwerking etc... het is ANDERS!

Maar JeJe, als je wel wat zegt... zeg dan wel wat. Voor de rest vind ik het wel prima :)

van_der_P

Senior Member
En van Renault heb ik ook geen hoge (kwaliteits)pet op dus......

Het punt is dat ieder merk weleens een miskleun maakt. Waar zijn de G- motoren van volkswagen ? Betekend dat dat Volkswagen geen motoren maken kan?
Onlangs nog bij Fiat met die voorveren van de Slilo. Dan gaat de fabriek/importeur er ook nog op een onhandige manier mee om, en de vooroordelen zijn niet van de lucht. Terwijl Fiat de laatste jaren toch op de goede weg is.
Bij Renault was de de geavanceerdheid van met namen de Laguna wat hoog gegrepen. Dat gebeurt. Is het daarom een slecht merk.
Waarom krijgt Skoda niet de nieuwste techniek. Omdat als het mislukt dat slecht is voor het nog broze imago van Skoda.

Jeje

Lid
ik wil me verder ook niet mengen in deze discussie, de een vindt dit, de ander dat, ieder zijn/haar voorkeur. Ik gaf alleen mijn mening, (daar is een forum toch voor?) zonder iemand op zijn/haar keuze aan te vallen. Je moet je mening kunnen geven toch? zonder gelijk aangevallen te worden. Als de discussie gaat over ieders favoriete kleur kun je wel gewoon zeggen dat zwart saai is en blauw geweldig etc etc.zonder daarover gelijk op de barricade te gaan staan :545:dan hoor je niemand. Als je niet tegen kritiek op jouw mening kan moet je deze dingen niet gaan lezen.

Fabia

† In Memoriam
Het gaat helemaal niet over kritiek krijgen, ik vond de reactie nogal kort door de bocht en een beetje bot. Zeker gezien zijn uitleg waarom de Roomster is ingeruild tegen de Dacia. Lees dan eerst het hele verhaal voordat je reageert.

EdK

Forumguru
ik wil me verder ook niet mengen in deze discussie, de een vindt dit, de ander dat, ieder zijn/haar voorkeur. Ik gaf alleen mijn mening, (daar is een forum toch voor?) zonder iemand op zijn/haar keuze aan te vallen. Je moet je mening kunnen geven toch? zonder gelijk aangevallen te worden. Als de discussie gaat over ieders favoriete kleur kun je wel gewoon zeggen dat zwart saai is en blauw geweldig etc etc.zonder daarover gelijk op de barricade te gaan staan :545:dan hoor je niemand. Als je niet tegen kritiek op jouw mening kan moet je deze dingen niet gaan lezen.

Heren volgens mij had ik het al neergezet in dit topic maar nogmaals een copy hiervan !!

Voor een ieder is een keuze maken voor een auto een EIGEN afweging !!
En daar kan een ander een andere mening over hebben, maar uiteindelijk is dat jouw mening dan !!
Als in dit geval Mark zijn keuze is gevallen op de Dacia vanwege afwegingen waar hij mee te maken heeft dan hebben wij die te respecteren !!
Dat we een andere mening hebben hierover is dus onze afweging van feiten die wij laten meewegen in de aanschaf van een wagen !
Kennis van mij rijdt ook een Dacia en moet zeggen dat het een veel auto is voor minimaal aan euro's en als je dan een stukje luxe en veiligheid ( lees minder ) op de koop toe neemt dan heb je er geen verkeerde wagen aan !!
Krijg tevens de indruk dat Mark een rustige rijder is dus dat op zijn dakkie krijgen zal bij hem wel meevallen !! Heeft ie alleen nog het gevaar van derde die een ongeluk kunnen veroorzaken !!
Wel Mark vind jammer dat je van het forum gaat verdwijnen, maar wens je veel rijplezier met je nieuwe wagen !! En ik hoop dat hij aan de verwachtingen gaat voldoen die je er aan stelt !! En indien het tegenvalt, affijn misschien zien we je dan wel weer hier terug komen !!

Boet

Actief lid
Ik heb tijdens de RAI in de Dacia gezeten. Het zitcomfort vond ik persoonlijk maar zo-zo, maar de kofferruimte was zó groot dat ik een gps nodig had om er weer uit te komen!;)

Dusse..veel plezier met het Roemeense ruimtewonder...denk ik nog even met weemoed terug aan de Dacia waar ik dertig jaar geleden in zat...in Roemenië...wát een wereld van verschil zeg!:)

Gieliovd

Forumguru
Heb je dat nu tegen mij?
Hier ga ik je even tegenspreken.
De afwerking (en dan heb ik het enkel en alleen over de afwerking) is foutloos, dit geld zowel voor binnen als buiten.
Ja, ok dat mag best. Maar je snapt wat ik bedoeld, het is geen hoogstand materiaal en het is simpeler opgebouwd. Ik bedoel niet dat de randen allemaal even scherm zijn en de panelen 4 cm kieren hebben.
Ik heb tijdens de RAI in de Dacia gezeten. Het zitcomfort vond ik persoonlijk maar zo-zo, maar de kofferruimte was zó groot dat ik een gps nodig had om er weer uit te komen!;)

Groot he! Ik stond er ook van te kijken... zo'n klap ruimte. Matrasje erin en je kunt ermee camperen :)

van_der_P

Senior Member
Heb je dat nu tegen mij?

Ja, ok dat mag best. Maar je snapt wat ik bedoeld, het is geen hoogstand materiaal en het is simpeler opgebouwd. Ik bedoel niet dat de randen allemaal even scherm zijn en de panelen 4 cm kieren hebben.

Wat wil je, de auto kost in NL ongeveer 9000 euro. Haal daar eens de BTW en BPM vanaf hou je ongeveer 5600 euro over. De winst van de dealer, importeur en de fabriek. Het arbeidsloon van de mensen die die Dacia in elkaar schroeven. Wat er dan over blijft kun je uitgeven aan spullen voor die auto van te maken. Dan is het logisch dat je daar niet eerste klas spullen voor kunt kopen. Ik vind het knap dat men het voor elkaar krijgt.

EdK

Forumguru
Tja het is precies hetzelfde als ik een Bahco bij de Gamma koop of een van goede kwaliteit bij een speciaalzaak !! Die van de gamma kwaliteit kan met 5 keer gebruiken al een speling hebben van hier tot tokio , maar die van de speciaalzaak gaat je levenlang mee !! moraal: iedere waar is naar zijn geld !!

peperskoda

Forumguru
Tja het is precies hetzelfde als ik een Bahco bij de Gamma koop of een van goede kwaliteit bij een speciaalzaak !! Die van de gamma kwaliteit kan met 5 keer gebruiken al een speling hebben van hier tot tokio , maar die van de speciaalzaak gaat je levenlang mee !! moraal: iedere waar is naar zijn geld !!

Je verhaal gaat hier niet helemaal op. Zo'n Gamma bahco is gemaakt van "fout" materiaal en dat kun je van Dacia niet zeggen. Ze hebben wel bespaard op de uitvoering van het materiaal(ook softlak voor bijvoorbeeld het dashbaord kost een klauw geld)maar niet op de kwaliteit. Verder kom je bij Dacia maar weinig frivoliteiten tegen in het ontwerp, het is cru gezegd gewoon een doos op wielen en die zijn goedkoop te produceren juist omdat er dus geen apartigheden in verwerkt worden. Op dit moment kan nog niemand je vertellen hoe lang een Dacia mee gaat, wat ik tot nu toe heb gezien van gebruikers is dat het een vergaand storingsvrije auto is(ondanks dat Renault er bemoeienis mee heeft, knap van die Roemenen vind je ook niet) dus de voortekenen zijn goed.

Bovenaan Onderaan