instapverlichting en kantelen rechterspiegel RS

RSTDI

Actief lid
Re: instapverlichting en kantelen rechterspiegel R

Ik zal de dealer morgen eens bellen mijn auto is binnen en ik heb namelijk automatisch dimmende buiten spiegel genomen in mijn RS TDI.
Hier de link naar een ombouw en vrij schakelen met OBD. instap verlichting

</font><blockquote><font class="small">Citaat: maf</font><hr />

@Mickie: ik ben benieuwd wat het geworden is....

[/ QUOTE ]

Zoals beloofd heb ik het gisteren even bekeken en als ik mijn auto van afstand open dan is onze kerstboom er niets bij:

1) koplampen gaan branden (10 seconden)
2) binnenverlichting 2x
3) instapverlichting (lichten onder de spiegels)

Wel moet ik er misschien even bij vermelden dan ik automatisch dimmende spiegels heb!

maf

Lid
ik denk toch dat het te maken heeft met die autodimmende buitenspiegels... ik heb alles qua documentatie nagelopen maar kan niets vinden verder.
Dus tenzij een andere RS rijder zonder die dimmende spiegels mij het tegendeel bewijst ga ik ervan uit dat de mijne geen instapverlichting heeft....
frown.gif

Frankie

Actief lid
Maar het is toch eigenlijk wel belachelijk, niet ?! Dat iemand met een RS, inderdaad toch een duurdere versie, dat niet heeft. Ik spit meestal een optie lijst HEEL goed door, maar hier zou ik ook van balen zeg. Vind die lantaarntjes onder de spiegels juist zo leuk.. Had dit al eerder gelezen in een post, maar t blijft me verbazen. Snap trouwens ook niet wat de combi met dimmende buitenspiegels er nu wel invloed op kan hebben. Ik heb normale spiegels maar wel weer instapverlichting. Gekke auto fabrikanten...
smirk.gif

maf

Lid
Raar he... maar Frankie, als jij die instapverlichting ziet, op welke stand staat jouw verlichtingschakelaar (dwz. automatisch of permanent aan)?

Jpoers

Lid
407.gif
ik heb het allemaal niet, heb zelfs twee verschillend gevormde spiegels. Das pas raar van de autofabrikanten.

Exciter

Administrator
Ja bij de Octy 1 had je ook al twee verschillende spiegels. Je kon dan een zogenaamd TAXI uitvoering vragen, dan had je twee de zefde.... Raaar

Ralph

Lid
Ik heb een elegance uitvoering van de 2.0 TDI en heb inderdaad ook gewoon instapverlichting in mijn spiegels zitten. Deze gaan tegelijkertijd aan met de coming/leaving home verlichting. Ik heb overigens geen aut. dimmende spiegels buiten of electrische stoelverwarming cq instelling.

Greggy

Actief lid
Maar kantelen doen ze dus niet bij het inschakelen van de achteruit? Echt irritant dat dit alleen kan bij de optie stoelverstelling...

maf

Lid
Ik rijd dadelijk naar de dealer om winterbanden te halen, zal ik ze dat ook eens voorleggen. Het antwoord zal ik uiteraard hier plaatsen... wordt vervolgd!

maf

Lid
het is duidelijk... de RS heeft standaard GEEN instapverlichting. De spiegel heeft, van onderaf gezien, geen uitsparing in het "gestreepte" gedeelte, wat bv de Elegance wel heeft. In hoeverre dimmende spiegels hier nog verschil in maakt wist de dealer niet 1,2,3 te vertellen.
Dus....

JettaFreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

ik heb het allemaal niet, heb zelfs twee verschillend gevormde spiegels. Das pas raar van de autofabrikanten.

[/ QUOTE ]

Volgens mij verschillen de spiegels van de O2 onderling ook, maakt de spiegel rechts, vanaf de bestuurder gezien, een schuinere hoek dan links. Zou kunnen zijn ivm andere kijkhoek?

Groet,

JettaFreak

maf

Lid
@greggy: yep, verkoper bevestigde dat de functie van het kantelen van de rechterspiegel alleen mogelijk is icm elektrische verstelbare stoelen...

Frankie

Actief lid

Raar he... maar Frankie, als jij die instapverlichting ziet, op welke stand staat jouw verlichtingschakelaar (dwz. automatisch of permanent aan)?

[/ QUOTE ]

Die van mij staat altijd op permanent aan !!

Frankie

Actief lid

407.gif

[/ QUOTE ]

Da's eigenlijk begonnen met een oudere versie van de Mercedes E-klasse in eind '90 jaren geloof ik. Maar bij die auto's was de spiegel niet alleen smaller, maar ook hoger. Redenering was dat je aan de rechter zijde, hier in Europa, meer diepte nodig had (ivm fietspaden etc) en links de normale breedte voor het overige verkeer. De spiegel op mijn vorige Golf4 was, dezelfde als op jouw Fabia, was alleen korter... Heb de logica daarvan ook nooit begrepen...
crazy.gif

@greggy: yep, verkoper bevestigde dat de functie van het kantelen van de rechterspiegel alleen mogelijk is icm elektrische verstelbare stoelen...

[/ QUOTE ]

Zei ik je toch!?
smirk.gif

Greggy

Actief lid
Just check'in...
cool.gif

Wel irritant dat het alleen de rechterspiegel is... Als je nou es links file-inparkeerd? Zonde dat er zo moeilijk wordt gedaan over dit soort ieniemienie gimmicks. Geeft een lekker gevoel van luxe en kost nop.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

407.gif

[/ QUOTE ]

Da's eigenlijk begonnen met een oudere versie van de Mercedes E-klasse in eind '90 jaren geloof ik. Maar bij die auto's was de spiegel niet alleen smaller, maar ook hoger. Redenering was dat je aan de rechter zijde, hier in Europa, meer diepte nodig had (ivm fietspaden etc) en links de normale breedte voor het overige verkeer. De spiegel op mijn vorige Golf4 was, dezelfde als op jouw Fabia, was alleen korter... Heb de logica daarvan ook nooit begrepen...
crazy.gif

[/ QUOTE ]

Dat de rechtse buitenspiegel soms kleiner is heeft te maken met het feit dat er ook vrouwen in jullie auto kunnen gaan rijden en er zo dus namelijk minder rechtse buitenspiegels kapot gaan, iets wat kleiner is is namelijk moeilijker te raken.
473.gif

Maar daar heeft het wel mee te maken, alleen geldt het niet alleen voor vrouwen natuurlijk.

Bovenaan Onderaan