instapverlichting en kantelen rechterspiegel RS

Jpoers

Lid
laten ze (de vrouwen) maar niet te hard horen hoor dat zij voornamelijk spiegels in puin rijden.

ik bevestig die regel ook helaas, heb in mijn autocarriere 2 schades gereden, 2 maal een buitenspiegel (binnen is nog moeilijker
grin.gif
)

Eerste keer was onervarenheid, dacht dat ik kleiner was maar dat viel vies tegen. (spiegel klapte om en terug, oude type spiegels, en vervolgens was het glas alleen kapot, 15 euro voor een nieuwe
grin.gif
)
Tweede keer moest ik uitwijken voor een onverwachtse stuurbeweging van een tegenmoet komende lesauto. Reed dus met mijn rechterspiegel tegen een paaltje aan. De instructeur heeft trouwens keurig de schade betaald. In zijn geval rond de 270 euro, aangezien er een volledige nieuwe in kleur meegespoten spiegel op moest.

Had ik niet uitgeweken denk ik dat de neuzen aardig in mekaar hadden gezetten dus viel achteraf heel erg mee.
 

Pim

Lid
Nou ja, het verklaart wel waarom een typische vrouwenauto als de Lupo/Arosa als enige zowel links en rechts dit kleine spiegeltje hebben
 

JettaFreak

Actief lid
Ben vanmiddag bijna aangereden door een vrouw met Lupo. Die kon niet in de spiegeltjes kijken omdat de auto compleet beslagen was van binnen. Ik zat schuin achter haar en ging inhalen. Geen richting aangeven en gaan..... wat een stom w**f.

Groet,


JettaFreak
 
Je kan je O2 bij de dealer aan de laptop "leggen" om
e.e.a. naar je persoonlijke wens in te stellen.
Dus ook de instelling v/h kantelen van je rechter buitenspiegel.

Zeg maar net als in de F1 .....
super.gif


Veel plezier ermee
cool.gif


ZOctavia
 

Deje

Lid
Als je ten minste el. verstelbare stoelen hebt.....
Anders zul je het kantelen toch handmatig moeten doen!
 

MMM

Lid
Even voor de weet .... de meeste auto worden standaard al voorzien van allerlei mogelijkheden, maar deze worden niet geactiveerd op de goedkopere modellen. Zodra je gaat betalen zetten ze softwarematig de schakelaar om. Het gaat zelfs zoveel dat bij sommige merken deze info bij dealers wordt weg gehouden.

Persoonlijk mee gemaakt met een climat control in mijn vorige auto. Had eerst een standaard airco waarmee je alleen door een draaiknop de koeling kon regelen. Ander frontje er op waar "toevallig" net een contactje meer op dat wat via het stekkertje de sensor activeerde en voila, climate control.

En de comming home verlichting? idem dito! Werkte allemaal dankzij een illigaal progje van een slim japannerje.

M.a.w., we worden gewoon genept. (... ik blijf netjes hè)
 

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: MMM</font><hr />

M.a.w., we worden gewoon genept. (... ik blijf netjes hè)

[/ QUOTE ]

Dat is nou goeie marketing en slim produceren.
 
Qua productie is dit wel de goedkoopste manier.
Hoe meer standaard in de productie is hoe sneller en goedkoper het gaat.
Die kabels kosten bijna niks, vandaar dat ze het zo doen.
Maar wel jammer dat je dus een hoop moet betalen voor alleen een plastic knopje of frontje, als je de optie wel wilt.
 
Nouja genept... Zo werkt dat inderdaad met de marketing en engineering. Je laat mensen ervoor betalen die het willen. En mensen die het niet willen betalen het niet. Als ze het standaard zouden maken zou iedereen een hogere prijs gaan betalen, tja en dan vooral bij de Skoda gaat men zich uit de markt prijzen. Hetzelfde geldt ook een beetje voor software: staat ook op een goedkoop cd'rommetje en met een softwarekey kun je het activeren... Zou je ook kunnen zeggen: het zit er al in. En zo geldt het tegenwoordig voor veel zaken. Het is dus gewoon "betaal voor wat je gebruikt". Of het er dan al "niet geactiveerd" in zit, dat is aan de fabrikant.
 

MMM

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: mavlo77</font><hr />

Nouja genept... Zo werkt dat inderdaad met de marketing en engineering. Je laat mensen ervoor betalen die het willen. En mensen die het niet willen betalen het niet. Als ze het standaard zouden maken zou iedereen een hogere prijs gaan betalen, tja en dan vooral bij de Skoda gaat men zich uit de markt prijzen.

[/ QUOTE ]

Die hogere prijs is dus niet nodig, want het zit er toch al allemaal in. Ze kunnen juist marktaandeel pakken door een veel completere auto als standaard aan te bieden! Gewoon één model aanbieden, de elegance en slechts een paar dingen die echt veel meer kosten, zoals lichtmetalen velgen of DSG, als optie aanbieden.
 

ad5000

Actief lid
Maar kantelen doen ze dus niet bij het inschakelen van de achteruit? Echt irritant dat dit alleen kan bij de optie stoelverstelling...

ehh dus niet... volgens het boekje moet de rechterspiegel kunnen kantelen bij het inschakelen van de achteruit als de draaiknop van de spiegelbediening in de stand 'R' staat. Hij keert weer terug in de rijstand als de snelheid boven de 15km/h komt of de speigelverstelling vanuit de 'R' stand gehaald wordt.

Met de optie elektrische stoelverstelling wordt tevens de instelling van de spiegels opgeslagen (als deze bij de tweede of derde berijder anders is).

Het e.e.a. staat in het boekje van mijn BE dus is niet RS afhankelijk. Ik krijg alleen vrijdag mijn auto pas dus kan ik het nog niet controleren.
 

MaKo

Lid
ehh dus niet... volgens het boekje moet de rechterspiegel kunnen kantelen bij het inschakelen van de achteruit als de draaiknop van de spiegelbediening in de stand 'R' staat. Hij keert weer terug in de rijstand als de snelheid boven de 15km/h komt of de speigelverstelling vanuit de 'R' stand gehaald wordt.

Met de optie elektrische stoelverstelling wordt tevens de instelling van de spiegels opgeslagen (als deze bij de tweede of derde berijder anders is).

Het e.e.a. staat in het boekje van mijn BE dus is niet RS afhankelijk. Ik krijg alleen vrijdag mijn auto pas dus kan ik het nog niet controleren.

Dit staat ook in mijn boekje. Ook kan ik het via MaxiDOT instellen, maar er gebeurt niets... Iemand inmiddels het toch aan de praat gekregen, zonder de elektrische stoelverstelling?!
 

Bakkertje

Forumguru
Dat gaat helaas niet werken. Alleen als je elektrisch vestelbare stoelen hebt, hebben de spiegels "geheugen" en dat is nodig om de oorspronkelijke situatie weer terug te krijgen. Ik stel de spiegels wel eens met de hand bij om te kunnen kijken bij het inparkeren en dat werkt ook prima..
 
RS instapverlichting onder de spiegel

Mijn RS (2008) heeft ook geen instapverlichting onder de spiegel, Mijn vorige O2 combi Business Edition had dit wel. Nu heb ik bij mijn dealer eens gevraagd wat er nodig is om deze verlichting wel te krijgen. Hij vertelde mij dat de instapverlichting gekoppeld is met de motoren van de raambediening en dat daar verschillende types van zijn (dealer in Oldenzaal Huiskes-Kokkeler). De aanpassing op mijn RS zou dat gauw euro 600 bedragen. Ik vond het een vreemd verhaal maar goed ik heb er helemaal geen verstand van al heb ik wel een paar draadjes op het Duitse forum gelezen dat het zou gaan om de soort lamphouder in de spiegel met 2 of 3 kabels. Heb echter nooit een bevestiging gezien dat deze ombouw ook daadwerkelijk heeft gewerkt. Mijn vragen:
- heeft iemand een RS voorzien van instapverlichting onder de spiegels?
- heeft iemand dit al eens eerder gevraagd aan zijn dealer en wat was zijn antwoord?
 

Ralph

Lid
Heb een RS uit juni 2009 en heb wel instapverlichting. Heb deze zelfs al vervangen door LED verlichting, helemaal geweldig! Heb overigens wel automatisch dimmende binnen en buitenspiegels.

PS.: Chippen is zeker een aanrader, je auto veranderd van snelle auto naar een beest!!
 
Bovenaan Onderaan