Interesse tot koop van de Kodiaq?!

marang73

Forumguru
Zondag naar Essen om de Kodiaq te bewonderen. Morgen nog maar eens naar de Volkswagen dealer gaan om naar de Tiguan te bekijken. Hoop over 2 weken de knoop te kunnen doorhakken.

EdK

Forumguru
Ga nouvolgende week naar de VW dealer anders hoef je niet meer naar de Kodiaq te kijken omdat zo'n gladde VW verkoper je die Tiguan al heeft aangesmeert.....

• Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
Positief nieuws voor de potentiële TSI-kopers: Ik las gisteren in de AMS dat de 180 PK 2.0 TSI-motor in de Kodiak weer een distributieriem heeft.
Nu nog even wachten (hopen) totdat deze motor i.c.m. een nieuwe 7-traps DSG (met natte koppelingen) met de facelift ook in de S3 komt. Dat wordt dan wel een heel interessante combi.

• Leuk

Frenk21

Forumguru
Skoda.nl is weer gewijzigd. Er staat nu dat de prijzen medio december komen:mad::nono:.
Eerst oktober, toen november, nu december, dus volgend jaar zullen we wel iets weten.

EdK

Forumguru
Dus aankomende of die week er op weten we dus de prijzen tot op de cent.

Nu weten we de prijzen al globaal aan de hand van de prijzen in omliggende landen......

Één ding is voor mij al zeker bekend mbt de prijzen........ TE DUUR privé gebruik voor mij......

CDK

Forumguru
Vandaag de Kodiaq in Essen op de Motor Show in het wild gezien en uiteraard ook even proefgezeten :jaja:
De 5 zitter is redelijk ruim, ruimte op de achterbank zit denk ik tussen Octavia 3 en S3 in. De 7 zitter daarentegen heeft als nadeel dat de middelste bank minder ver naar achteren geschoven kan worden waardoor de beenruimte op de 2e zitrij beduidend minder is. De 2 achterste stoelen daar kunnen alleen de allerkleinsten zitten en zijn eigenlijk daar zelfs niet geschikt voor. De voorstoelen zitten voortreffelijk, lijken enigszins op een mix van de Audi schaalstoelen en sportstoelen die in een Golf te vinden zijn. Ze zijn alleen en stuk ruimer als bij VW. Waar ik in een Golf niet eens in die stoelen pas zit ik in de Kodiaq zeer comfortabel. Ook de in en uitstap is een verademing voor een lang mens van rond de 40 ;)
Qua looks van buiten vind ik het echt wel een nette en zelfs dikke verschijning. Zitmeubilair zoals gezegd een dikke voldoende, het dashboard daarentegen vind ik saai en er erg goedkoop uit zien. De materialen in een luxe uitgevoerde Superb 3 zien er beter uit en voelen beter aan. Daardoor ziet de Kodiaq er van binnen wat 'cheap' uit wat niet het geval is. Qua prijs zijn de 2 namelijk vergelijkbaar. Optie is om wat aftermarket leder over het dash en de glimmende en besmettelijke plastic delen heen te laten trekken, maar daar zal wel voor in de buidel getast moeten worden vrees ik.
Al met al een mooie en nette auto, alleen jammer dat er op het interieur bespaard is.

EdK

Forumguru
alleen jammer dat er op het interieur bespaard is.
Tsja laat dat nou net speciaal voor jou gedaan te zijn !!
Kun je in iedergeval nu ook wat aan binnenzijde pimpen zodat je er zelf van kunt genieten.
Voorheen pimpte je alles maar aan buitenzijde maar zat je in de kou op een krukkie te kwijlen om het te zien en te horen..

Maarrrr lees ik nu tussen de letters door dat het toch wel heel raar moet lopen wil je niet in een Kodiaq gaan rijden binnen afzienbare tijd...??

• Leuk

CDK

Forumguru
@EdK ik ben er echt nog niet uit, ik wordt heen en weer geslingerd door emoties. De Kodiaq vind ik een stoere auto up to date met technische snufjes snufjes van deze tijd. Ik ben een beetje een gadget man, dus ben gevoelig voor die snufjes....., maar....., ik wil niet inleveren in motorvermogen, dus dat betekend een stage 3 / stage 4 tuning nodig en dan komt de betrouwbaarheid van het blok om de hoek kijken. Die betrouwbaarheid heeft gevoelsmatig bij mij een flinke deuk opgelopen. Veel VAG 4 pitters verbruiken bijna meer olie als benzine en het laatste wat ik wil is als je er al een nieuwe Citigo aan €uro's ingestoken hebt qua tuning om binnen de 5 jaar een complete motorrevisie aan m'n broek te krijgen..... Dat in gedachten hebbende zou me kunnen weerhouden van de aanschaf.
Bovendien is de downsizing van 8 naar 6 cilinders van m'n werkpaard me ook nog dagelijks een gemis. Moeilijke keuze!!

EdK

Forumguru
ik wil niet inleveren in motorvermogen, dus dat betekend een stage 3 / stage 4 tuning nodig en dan komt de betrouwbaarheid van het blok om de hoek kijken.
Tsja maar je jeugd is voorbij en je bent papa met papa verantwoordingen en dan lijkt de Kodiaq hierdoor een mooie vervanger....
En weet wat mooie is van ouder worden ??? Op bepaald moment kom je in de 2e jeugd terecht en zijn de koters het huis uit of bijna en kun je je weer helemaal uitleven met old timers met V8 motoren etc.... :pieker::jaja::jaja::D

marang73

Forumguru
Vandaag de Kodiaq in Essen op de Motor Show in het wild gezien en uiteraard ook even proefgezeten :jaja:
De 5 zitter is redelijk ruim, ruimte op de achterbank zit denk ik tussen Octavia 3 en S3 in. De 7 zitter daarentegen heeft als nadeel dat de middelste bank minder ver naar achteren geschoven kan worden waardoor de beenruimte op de 2e zitrij beduidend minder is. De 2 achterste stoelen daar kunnen alleen de allerkleinsten zitten en zijn eigenlijk daar zelfs niet geschikt voor. De voorstoelen zitten voortreffelijk, lijken enigszins op een mix van de Audi schaalstoelen en sportstoelen die in een Golf te vinden zijn. Ze zijn alleen en stuk ruimer als bij VW. Waar ik in een Golf niet eens in die stoelen pas zit ik in de Kodiaq zeer comfortabel. Ook de in en uitstap is een verademing voor een lang mens van rond de 40 ;)
Qua looks van buiten vind ik het echt wel een nette en zelfs dikke verschijning. Zitmeubilair zoals gezegd een dikke voldoende, het dashboard daarentegen vind ik saai en er erg goedkoop uit zien. De materialen in een luxe uitgevoerde Superb 3 zien er beter uit en voelen beter aan. Daardoor ziet de Kodiaq er van binnen wat 'cheap' uit wat niet het geval is. Qua prijs zijn de 2 namelijk vergelijkbaar. Optie is om wat aftermarket leder over het dash en de glimmende en besmettelijke plastic delen heen te laten trekken, maar daar zal wel voor in de buidel getast moeten worden vrees ik.
Al met al een mooie en nette auto, alleen jammer dat er op het interieur bespaard is.

Gisteren ook in Essen geweest.

In grote lijnen mee eens. Ik vond de ruimte op de 2e rij tegenvaller voor zo'n grote auto (ivm 3 kids). Zeker als ik dat vergelijk met mijn huidige Zafira. Er stond verderop een nieuwe Peugeot 3008 ... die had naar mijn idee meer ruimte op de achterbank.

I.d.d. mooie dikke verschijning, nog dikker dan op de foto's. Dashboard wel saai maar wat wil je met iets uit de VAG stal, afwerking vond ik zelf wel mooi zeker als ik dat vergelijk met mijn Opel Zafira.

• Leuk

marang73

Forumguru
Ik vind die Peugeot 3008 wat vreemd geplaatst qua model. Begint bij 29.000 (in de buurt van de Kodiaq). Gaat je die een beetje aankleden krijg je gewoon Kodiaq prijzen. Straks komt er ook nog een 5008. Die gaat qua prijs toch dik boven de Kodiaq zitten?

Frenk21

Forumguru
Ik vind die Peugeot 3008 wat vreemd geplaatst qua model. Begint bij 29.000 (in de buurt van de Kodiaq). Gaat je die een beetje aankleden krijg je gewoon Kodiaq prijzen. Straks komt er ook nog een 5008. Die gaat qua prijs toch dik boven de Kodiaq zitten?
Die gaat €2000,- meer kosten dan de 3008. Dus inderdaad dik boven de Kodiaq. De 3008 kost met 1.6 motor en wat opties ook al boven de 42.000 uit.

CDK

Forumguru
Wat me in de de Kodiaq wel erg aanspreekt is het makkelijke in en uitstappen......., ben tenslotte ook geen 18 meer zoals @EdK in post #178 me al duidelijk probeerde te maken :)

VanRoyal

Forumguru
Ik overweeg om een Kodiaq te kopen en lurk hier al een tijdje stilletjes mee. Ik kwam net deze extreem uitgebreide review tegen, die ik jullie niet wilde onthouden:

.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan