Interesse tot koop van de Kodiaq?!

harry

Senior Member
Tsja dan koop je hem toch gewoon privé !!!?

Had 'm liever via de zaak, maar daar is een duidelijke grens gesteld qua lease bedrag. Privé kopen betekent ook privé onderhouden, niet handig in mijn geval.

Maar ach, mocht de kodiaq niet gaan dan wordt het een octaaf met alles er op en eraan... Ook niet verkeerd

marang73

Forumguru
Luxeprobleem

Moet zeggen dat ik nu wel een offerte heb voor een lekker aangeklede Tiguan dat qua leaseprijs ook gunstig is.

Frenk21

Forumguru
Tsja dan koop je hem toch gewoon privé !!!?
Dat is voor mij wel de bedoeling i.p.v. mijn superb. (De O3 rs moet nog een jaartje).
Maar waarom zou ik voor een kodiaq gaan als die al even duur of duurder is dan een Tiguan. De Seat is al geen optie ivm te weinig trekgewicht voor de sleurhut:pieker:.
Misschien dan toch maar wachten op de nieuwe Yeti:thumbsdown:

Frenk21

Forumguru
Niet echt nodig. Wel makkelijk met mijn surfspullen:D.
Maar als de prijs gelijk is, zal de restwaarde van de vw toch wat hoger liggen.

harry

Senior Member
Is het zeker dan dat we voor de kerst prijzen gaan krijgen? Tis meer in lijn der verwachting dat het uitgesteld wordt tot midden januari

Frenk21

Forumguru
Laten we gewoon ophouden met hopen en wachten tot maart:tegek:. Misschien stellen ze de leveringen ook wel uit;)
Toch maar eens verder kijken denk ik.(of mijn superb blijven rijden)

marang73

Forumguru
Tja ook denk eerder 1/2 januari .... Skoda zei vandaag op Twitter:

"We zijn druk bezig met de laatste onderhandelingen om de Nederlandse prijs optimaal te maken. ^JV"

marang73

Forumguru
Leuke acties ..... gaat in Nederland niet gebeuren zeker als de onderhandelingen met Skoda nu al zo moeizaam verlopen.

slappeklets

Nieuw lid
Om de tijd te doden totdat de Nederlandse prijzen eindelijk bekend gemaakt worden, de prijzen uit Belgie, Duitsland, Spanje en Frankrijk van de Kodiaq, Superb, Ateca en Tiguan naast elkaar gelegd.

Kodiaq kost in de meeste landen evenveel als de Superb (Frankrijk is Superb stuk goedkoper)
Kodiaq is gemiddeld over alle landen 800 euro goedkoper dan de Tiguan
Kodiaq is gemiddeld 4300 euro duurder dan de Ateca
Superb is gemiddeld ongeveer 800 euro goedkoper dan Tiguan

Zie hier het dilemma voor de importeur in Nederland. In Nederland is de Superb bijna 800 euro duurder dan de Tiguan. Oftewel in vergelijking met omringende landen is de Tiguan erg scherp geprijsd in Nederland. De Kodiaq op hetzelfde prijsniveau als de Superb plaatsen (800 boven Tiguan), zal de verkopen geen goed doen. De Kodiaq op hetzelfde prijsniveau als omringende landen (800 euro onder Tiguan) plaatsen gaat iemand veel marge kosten. Discussie zal nu waarschijnlijk zijn wie die marge in gaat leveren.

johnboy

Donateur
Ik heb vandaag Skoda Nederland via Twitter gevraagd of er een introductieactie komt en stel dat je eind december er 1 bestelt deze in maart inderdaad wordt geleverd. Beide vragen zijn intern uitgezet...

marang73

Forumguru
Leveren in maart gaat niet gebeuren ... geloof ik niks van. Introductieactie geloof ik ook niet gezien het moeizame verloop van de onderhandelingen ... geen marge meer over.

johnboy

Donateur
Gevoel heb ik ook, reactie Skoda kan mij wellicht helpen om in de laatste week toch een Tiguan of een Ateca te kopen...

marang73

Forumguru
Was vandaag bij de Peugeotdealer voor de 3008. Levertijd was nu verdubbeld zei de verkoper. Ik vroeg dus: hoe lang nu? 8 weken .... haha is toch supersnel ... was in het begin 4 weken.

3008 wordt hem sowieso niet tegen weinig ruimte op de achterbank.

marang73

Forumguru
Ik heb vandaag Skoda Nederland via Twitter gevraagd of er een introductieactie komt en stel dat je eind december er 1 bestelt deze in maart inderdaad wordt geleverd. Beide vragen zijn intern uitgezet...

Zag je vraag voorbij komen. Hem heb geliked kan ik het mooi volgen.

Bovenaan Onderaan