Interieur verlichting

@Traffic leader ...
Ik heb gordijn-airbags. De spiegels en handgrepen heb ik ... maar de verlichting achter moet nog te voorschijn komen ;)

Wik

Lid
Hoi.
Er zit tussen het hemeltje en het dak voldoende ruimte om een draadje naar het voorlicht te trekken.
Stukje ijzerdraad om eerst de route te maken en dan draadje mee trekken.

Wik

MIsschien wel handig om te melden of er een beetje plaats is tussen het dak en de hemel om een draad te trekken , of is dat een krappe plaats ?

Wik

Lid
Nee, heb nog geen foto's gemaakt.
maar zoveel is er niet verandert/aangepast hoor.
Alleen een gaatje gezaagd in het hemeltje en een draadje getrokken naar het voorlichtje.
Wik

@Wik: heb je geen foto's gemaakt van al de veranderingen?

Peter_Octavia

Forumguru
@Wik,

Heb je misschien wel een foto van hoe het nu is geworden?

Ben dit zelf ook van plan om te doen. Wou echter de originele binnen achterverlichting gaan inbouwen. Zou deze dan ook niet beter passen denk je?

Alvast bedankt.

Grt

Peter

Gerke

Forumguru
@ Monteurtje,

Bij de Greenline is deze te verkrijgen door de optie van gordijn-airbags te bestellen.
Je 'krijgt' dan uiteraard de airbags, de verlichting achter, spiegels in de zonnekleppen en handgrepen rondom.

Die verlichting achter heb ik niet, maar wel de rest, is dat dan een nieuwe optie?

Sorry, verkeerd gelezen.
Er staat bij dat je leeslampjes krijgt ipv verlichting achter, heb even de verschillende folders gepakt op zolder.
In de eerste folder staat niets geschreven over de grepen, spiegels en leeslampjes en daarom vond ik deze optie teveel kosten.

Gerke

Forumguru
Wou echter de originele binnen achterverlichting gaan inbouwen. Zou deze dan ook niet beter passen denk je?

Nagevraagd, bij diverse dealers, de greenline heeft niet genoeg ruimte om originele verlichting achterin te plaatsen wanneer je de optie met gordijnairbags etc hebt. Het kan dus helaas niet.

Wik

Lid
Even kijken of het lukt om fotootjes te plaatsen van mijn geplaatste achterin interieurlicht.

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Het is dus een zelfde module als die voorin zit, maar ik moest er wel 3 stukjes (rondjes) afzagen ivm de hoogte.
En het draadje doortrekken naar het voorlichtje is geen probleem, hooguit wat gepruts. :-)

groet Wik

jan49

Actief lid
Heel mooi zit er in het plafond iest waardoor je het midden weet of moet je het uit meten

gr jan

Monteurtje

Forumguru
Dat heb je er inderdaad netjes in gemaakt. Als die er af fabriek in zou zitten, zat die volgens mij iets verder naar voren. Misschien zit die dan ook vast met 2 schroefjes. Zal eens kijken bij een Fabia die dat heeft. Waarschijnlijk zitten dan de gaatjes al achter de hemelbekleding. Maar daar heb jij niks meer aan.

jan49

Actief lid
Misschien ik wel want dan weet ik dat het er zet want dan kan ik ook verlichting er in maken

gr jan

Peter_Octavia

Forumguru
@Wik,

Mooi gedaan. Ziet er goed uit. Bedankt voor de foto's.

Geen last van doorzakken van de hemelbekleding?

Ik ga er ook mee aan de slag.

Morgen de auto ophalen en dan kijk ik nog even in de showroom of daar een auto staat met verlichting achterin.

Grt.

Peter

Wik

Lid
Hoi Allen.
Dank voor de leuke reacties.

nee ik heb geen last van doorzakken, de hemelbekleding is stug genoeg.
Alleen ook weer ietsje te zacht om de unit lekker te laten klemmen, ik denk dat ik later wel wat lijm moet gaa gebruiken.
maar tot nu toe blijft het gioed zitten.

Het midden heb ik beetje uitgemeten, het zal vast niet exact in het midden zijn. :-)

De plek heb ik zo gekozen dat het precies boven het kinderzitje uitkwam.

En dat er (misschien) een aansluitpunt zou kunnen zitten voor een achterlicht, wist ik niet, ben ik dus ook niet tegengekomen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en het zelf inbouwen.

Groet
Wik

namleop

Actief lid
Dat is mooi gedaan Wik, ziet er erg netjes uit.
Hoe heb je de verbinding gemaakt met het lampje voor? De draadjes daar gesplitst of alleen het de geschakelde draad gepakt?

Wik

Lid
Hoi namleop.
Ik heb de draadjes gesplitst, dat was het handigste voor mij en er zit ruimte genoeg voorin om dat te doen.
Ik heb geen zonnebrilvakje. :-)

Wik

Peter_Octavia

Forumguru
Hallo,

Vandaag gelijk aan het knutselen geslagen. Bedrijf waar vandaag mijn navigatie is ingebouwd gevraagd of hij iets wist. Kwam hij aanzetten met een interieurlicht 12/24 volt 146 x 70 m - 10 led. Deze gelijk meegenomen.

Inbouwdiepte is eigenlijk te verwaarlozen. Dus past altijd. Stanley mes in het de hemel gezet en toen kon ik niet meer terug. Draadje naar de voorkant gelegd. Aangesloten op de middelste verlichting en klaar was deze jongen. Resultaat is perfect als zeg ik het zelf. Zie de foto's en oordeel zelf.

Grt.

Bijlagen

• Interieurlicht 2.jpg
    Interieurlicht 2.jpg
    51,3 KB · Weergaven: 207
  • Interieurlicht 1.jpg
    Interieurlicht 1.jpg
    51,2 KB · Weergaven: 205
Bovenaan Onderaan