Interieur verlichting

Peter_Octavia

Forumguru
Nog een foto van overdag.

Onderdeel:
TRAILER PARTS
Interieurlicht 12/24 volt 146x70 mm 10 led
Artikel nr: 71.3295

Ik heb hem bij ACR in Ulft vandaan. Omdat ik ook al het navigatie systeem liet inbouwen kreeg ik een speciaal prijsje.

Bijlagen

• Interieurlicht 4.jpg
    Interieurlicht 4.jpg
    48,9 KB · Weergaven: 246

Peter_Octavia

Forumguru
@an.neuman,

Kabel trekken is niet moeilijk. Was bij mijn met 5 minuten geklaard. Het is mijn gelukt met een stevige stroomkabel. Het lukte in een keer. Zal wel geluk zijn geweest.

Het interieur licht zit zelf met 4 parkers vast in de hemelbekleding. Om iets meer houvast te krijgen heb achter een hemelbekleding een hardboardplaatje met dubbelzijdig tape geplaatst waar de parkers weer in terecht komen.

De hemelbekleding is trouwens zeer goed te snijden. Uiteraard wel met een scherp stanley mesje.

Grt.

Peter

Hoe groot is je hardboard hout? Ik heb een brillenhouder in mijn hemel zitten moet ik deze verwijderen en hoe doe ik dit?

Peter_Octavia

Forumguru
Brillenkoker zit inderdaad gewoon geklikt.

De stukjes hardboard zijn bij mijn ca. 40x100 mm. Maat is ook niet echt belangrijk.
Moet natuurlijk wel door het gat passen.

Grt.

Peter

Noord26

Forumguru
Een offerte van de dealer om een extra interieur verlichting achter aan te brengen was €180,-

Alleen het verlichtslampje kost 39,95.

Beetje afzetterij in mijn optiek..

Peter_Octavia

Forumguru
Dat is inderdaad fors aan de prijs.

Prijs van de unit klopt wel. Kreeg hetzelfde bedrag te horen van mijn dealer.
Rekenen ze met 2 uur montage tijd. Het kan zeker in 1 uur. Ik was zelfs binnen die tijd klaar.

Nadeel van de originele unit is dat deze alleen op basis van klemming kan worden gemonteerd.

freli

Lid
Peter_octavia: Ik lees dat u zelf de interieurverlichting achter heeft geplaatst. Ik had gelezen dat dit met gordijnairbags zeer lastig is, maar het is u gelukt. Heeft u orginele lichtunit gebruikt en dimt deze ook?

Peter_Octavia

Forumguru
@freli,

Ik heb niet een originele interieur verlichting gebruikt. Zie hiervoor mijn post #42 (even naar boven scrollen).

De ledverlichting dimt trouwens netjes met de voorkant mee. Enigste nadeel zou kunnen zijn dat deze unit niet apart aan en uit kan worden gezet.

Snap even niet waarom de gordijnairbags een belemmering zouden kunnen zijn voor de montage van een verlichtingsunit. Bij andere uitvoeringen kan het toch ook?

Grt.

Peter

Noord26

Forumguru
Je zou er geld mee kunnen verdienen met leveren en inbouwen van die verlichting. Ik neem aan dat je wel tegen een dealer kunt concurreren die €180,- daarvoor vraagt..

Waar woon je ergens?

:grin:

Peter_Octavia

Forumguru
@noord26,

Denk dat ik het wel kan fixen voor € 175,00 :winkie::winkie:

Maar zonder gekheid. Ik ben best bereid om mensen hiermee te helpen. Dus zou zeggen meld u allen aan. Mocht je echt interesse hebben wil wel eens kijken wat mijn verlichting unit moet gaan kosten. Deze bouw ik dan wel in. Geen originele. Deze kun je moeilijker vastzetten is mijn beleving.

Ik heb het malletje om de sparing in de hemelbekleding mee uit te snijden nog maar even bewaard.

Ik woon trouwens in Didam en beschik over een carport als werkplaats.

Grt.

Peter

Heb de betreffende unit bij mijn lokale automaterialen toko gekocht. Kostte me € 31,18
@Peter_Octavia: zou je de mal niet kunnen inscannen en online zetten?
Alhoewel het goed is voor het inrijden van de nieuwe Faab, Didam ligt net effe te ver van waar mijn huis slaapt.... ;)

Peter_Octavia

Forumguru
Het malletje is niet zo heel spannend hoor. Er is voldoende overlap. Ik heb eerst even een stuk karton gepakt en daar een sparing in gesneden om te passen en vervolgens deze gebruikt als mal voor in de hemel bekleding.

Ik heb ook nog even navraag gedaan en kan het interieurlicht (led) incl. inbouwen aanbieden voor € 60,00. (incl. klein materiaal en uiteraard koffie/thee)
Hoef er tenslotte niet schatrijk van te worden. Inbouwen is hoogstens een uur werk.

Ik hoor het wel.

Grt.

2 weken geleden naar Peter_octavia geweest heeft het ledlampje zeer netjes ingebouwd, en lekkere koffie. ziet er super uit en een veel licht op de achterbank heerlijk voor de vakantie

Buell

Lid
Goeieavond,

Ik heb zojuist dezelfde interieurverlichting aangeschaft, kunt u me kort uitleggen hoe je deze aansluit?

Mvg

Querdo

Peter_Octavia

Forumguru
Hallo Querdo,

Ik heb de verlichting aangesloten op de voorste verlichting.

Draadje er naar toe trekken en even op de juiste plekken vast solderen.
Zit een soort printplaat achter de unit met leeslampjes en interieurlicht.

Grt.

Peter

Buell

Lid
Goeiedag Peter,

Ik lees dat je het ook wilt inbouwen voor een x bedrag, nu heb ik al de lamp (zelfde als u) dus als u het inwilt bouwen voor 20 euro wil ik bij deze een afspraak maken.
Ik kom zelf uit V'schoten dus hoor graag uw reactie.

Mvg
Querdo

Bovenaan Onderaan