Vandaag ben ik samen met vrouw en buurman/vriend bij Pon Mobiel geweest om een testrit te doen in een 2.0TDI CR 170PK en een 1.8TSI 160PK. Voor mij is het duidelijk, de 1.8TSI is een super fijne auto. Minder koppel, maar daar merk je bijna niks van en een heerlijke stille motor. In z'n 4 kun je met gemak nog 150 rijden zonder dat je hem echt hoort.
Zijn er nog negatieve puntjes? Jawel:
-de hoofdruimte achterin voor lange mensen is beperkt.
-van ons zouden de spiegels wel wat verder dicht mogen klappen, of iets verder van de auto af mogen staan, zodat ze iets verder dicht kunnen klappen
-De ramen zijn wat kleiner dan in de Octavia, waardoor we denken dat het veel moeilijker zal zijn om uit de auto te komen in het geval je in het water terecht mocht komen (wat je natuurlijk nooit hoopt mee te maken).
-en als laatste moesten we wennen aan het uitstappen. De eerste keer stoot je je hoofd omdat de bovenkant van het portier een stuk lager zit dan die in de Octavia of Fabia.
Iets anders: in alle brochures wordt steeds de rode versie getoont, maar deze zie ik nergens bij de dealers. Ze hebben hem wel bij Pon in Leusden, maar hij was er nu niet. Ze gingen nog voor me kijken waar deze wel was. Mochten we de rode in het echt toch niet mooi vinden, dan is de Mokka bruine ook een hele mooie kleur (vind ik).