Ik ben niet overtuigdDe prehistorische dieseltjes hadden ook indirecte inspuiting (inspuiting in de luchtinlaat/voorkamer).
Wat het verschil betreft: diesel is natuurlijk een andere brandstof dan benzine, én het verbrandingsproces haalt een hogere temperatuur (bij een hogere druk in de cilinder). Dat kan allemaal net het essentiele verschil maken.
Interessant filmpje, volgens mij had ik die ooit al eens gezien, maar ik was em uit het oog verloren.
@ertromp : Over de invloed van de olie, zijn er dan olietypes waarin speciale dopes zitten die ervoor zorgen dat het inlaatkanaal minder vervuilt? Ik vraag me dit serieus af. Misschien dat ik er ooit nog wel een mailtje aan Castrol aan waag.
Interessant filmpje, volgens mij had ik die ooit al eens gezien, maar ik was em uit het oog verloren.
@ertromp : Over de invloed van de olie, zijn er dan olietypes waarin speciale dopes zitten die ervoor zorgen dat het inlaatkanaal minder vervuilt? Ik vraag me dit serieus af. Misschien dat ik er ooit nog wel een mailtje aan Castrol aan waag.
Dat vermoeden heb ik ook Waar gaat dat verschil in zittenIk ben eigenlijk wel benieuwd naar het prijsverschil tussen Celtemp en Hans Sloot. Zie namelijk dezelfde apparatuur aan de motorkap hangen?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het prijsverschil tussen Celtemp (€125) en Hans Sloot (€200). Zie namelijk dezelfde apparatuur aan de motorkap hangen? Vanwaar dit tamelijk grote verschil?