Ipod besturing op de Octavia 2014

Wesly

Senior Member
Cyanogen, bloatware ....... ? Laten we Apple dan gewoon lekker de standaard maken aub.

Vroeger was ik echt een Windows freak. Tot laat in de nacht systeempjes installeren en maar zoeken naar de juiste drivers, en maar zoeken naar firmware updates. Totdat ik 7 jaar geleden mijn eerste iMac kocht, mensen probeer het nu maar gewoon eens. Er gaat een wereld voor je open en je houd bakken met tijd over :)

Wesly

Senior Member
Ja....en je moet bakken met geld uitgeven. Sorry, maar zolang die afgekloven bak dubbel zo duur is als mijn windhoos laptoppie mogen ze hem mooi houden.

Ach, weetje. Je doet er wel drie keer zo lang mee, de iMac waar ik het over had van 7 jaar oud gebruik ik namelijk nog steeds en is inmiddels nog twee keer sneller als de Windows 7 pc's van drie jaar oud welke ik op mijn werk gebruik.

Maareeh om weer even op het topic te komen. Ik heb de MDI ook en hij werkt perfect ;)

BaSsDruM

Senior Member
Om even on topic te gaan:
Sinds week 45 oid (meer info op skodacommunity.de én je dealer) is er geen MDI aansluiting meer bestelbaar en werkt een iPhone/iPod gewoon rechtstreeks met het lighting of Dock connector kabeltje in de USB connector!

intruder1400

Actief lid
Cyanogen, bloatware ....... ? Laten we Apple dan gewoon lekker de standaard maken aub.

Vroeger was ik echt een Windows freak. Tot laat in de nacht systeempjes installeren en maar zoeken naar de juiste drivers, en maar zoeken naar firmware updates. Totdat ik 7 jaar geleden mijn eerste iMac kocht, mensen probeer het nu maar gewoon eens. Er gaat een wereld voor je open en je houd bakken met tijd over :)
+1

Luke

Forumguru
Om even on topic te gaan:
Sinds week 45 oid (meer info op skodacommunity.de én je dealer) is er geen MDI aansluiting meer bestelbaar en werkt een iPhone/iPod gewoon rechtstreeks met het lighting of Dock connector kabeltje in de USB connector!

Aha? Gisteren naar het autosalon gegaan op de Heizel in Brussel. Bij de Octavia, Superb, Golf en Passat was het nog al MDI wat de klok sloeg om Apple producten aan te sluiten en te bedienen via stuur- dan wel infotainmentbediening.
Het systeem dat hierboven beschreven staat zou mooi zijn: 1USBaansluiting voor zowel Androidsmartphone als Appleproduct (mits adaptertje, dan).
Maar voor alle duidelijkheid; ik heb het niet gezien in geen enkel van de in het salon tentoongestelde wagens... :arghh:

Luke

Forumguru
Bovendien moet ik erbij vertellen dat in een Octavia 3 van een collega van me, de Ipod (nieuw model nano) niet werd gedetecteerd, heb het zelf geprobeeld. Hier was dus het MDI noodzakelijk (zoals aanwezig in mijn wagen). De Octavia was van November 2013 als ik me niet vergis.

Luke

Forumguru
Voor de volledigheid enkele foto's. Werkt alleszins perfect in de Octavia 2 en ben van plan het ook in de Octavia 3 te bestellen - indien het inderdaad nog leverbaar is.

Bijlagen

• MDI met Ipod1.jpg
    MDI met Ipod1.jpg
    75,9 KB · Weergaven: 78
  • MDI met Ipod (2)2.jpg
    MDI met Ipod (2)2.jpg
    102,1 KB · Weergaven: 72

Sparkie

Forumguru
Volgens mij heb ik nog een kabeltje liggen om de Applemeuk te verbinden met de MDI.
Voor 10 euro plus verzendkosten kan ik hem wel naar je opsturen. PM me maar als je interesse hebt.

luckyluke

Nieuw lid
Mijn Octavia is in week 50 van 2013 gebouwd, speciaal 2 weken uitgesteld op aanraden van de verkoper om de upgrade van de USB aansluiting op de Columbus te krijgen waardoor die MDI niet meer nodig is voor een iphone.

Ondertussen heb ik de wagen en sluit ik mijn iphone via de standaard Apple kabel aan op de USB aansluiting van de Columbus en krijg ik toegang tot alle muziek op dezelfde manier als bijvoorbeeld bij een SD kaartje.
Muziek over bluetooth werkt ook nog altijd. Dat gebruik ik soms als ik muziek afspeel van bijvoorbeeld TuneIn Radio.

• Leuk
Waarderingen: Maik

LMutsaers

Nieuw lid
En laad hij ook op als hij aan het kabeltje hangt?
WErken playlists etc ook? dat is namelijk waarom ik graag de MDI connectie wil hebben, niet alleen toegang tot de ipod maar ook de playlists via de radio bedienen. (en opladen natuurlijk ook terwijl hij speelt).

Ik heb een ipod classic van 160 Gb met 134 Gb aan muziek (16000 tracks).. ik wil niet via volgende folder nar de middelste heoven klikken zeg maar.

luckyluke

Nieuw lid
Laadt op en je kan er ook playlists mee afspelen (tevens keuze per Album/Artiest/...).
Het enige verschil met een SD kaart, dat ik tot hiertoe heb gemerkt, is dat je niet door de album art kunt swipen.
De album art wordt wel netjes afgebeeld bij het nummer dat speelt.
IMG_3593.JPG

O3-Rider

Senior Member
Mijn Octavia is in week 50 van 2013 gebouwd, speciaal 2 weken uitgesteld op aanraden van de verkoper om de upgrade van de USB aansluiting op de Columbus te krijgen waardoor die MDI niet meer nodig is voor een iphone.

Ondertussen heb ik de wagen en sluit ik mijn iphone via de standaard Apple kabel aan op de USB aansluiting van de Columbus en krijg ik toegang tot alle muziek op dezelfde manier als bijvoorbeeld bij een SD kaartje.
Muziek over bluetooth werkt ook nog altijd. Dat gebruik ik soms als ik muziek afspeel van bijvoorbeeld TuneIn Radio.

Mooi mazzel, hier week 48, ipod met apple kabel.....laadt alleen op verder gebeurt er helemaal niets. Beetje jammer.

Pollewop

Forumguru
Mooi mazzel, hier week 48, ipod met apple kabel.....laadt alleen op verder gebeurt er helemaal niets. Beetje jammer.

Nou, misschien een héél klein beetje jammer dan, want met een MDI kabeltje heb je exact dezelfde functies tot je beschikking... en met een mooi kort MDI kabeltje heb je geen last van een veel te lange, witte Apple kabel die je weg moet werken...

Bovenaan Onderaan