Is mijn auto al gechipt?

LT83

Forumguru
In S blijft hij bij mij echt onnodig hoog in de toeren hangen, vooral in deellast trekt hij dan te ver door in 1 versnelling. Maar goed ik heb in alle eerlijkheid ook geen 1.0 die snel begint te bokken bij lagere toeren ;)
 

Timmer

Forumguru
Je kan ook eens informeren bij de erkende tuners of zij de wagen (via VIN) in hun bestand hebben. Zo ja, dan weet je ook wat er gebeurd is.
 

Spector

Forumguru
In S blijft hij bij mij echt onnodig hoog in de toeren hangen, vooral in deellast trekt hij dan te ver door in 1 versnelling. Maar goed ik heb in alle eerlijkheid ook geen 1.0 die snel begint te bokken bij lagere toeren ;)
Die 1.0 heb ik ook niet :D en de eerste versnelling gaat al heel snel over in de 2 waarna er echt doorgetrokken wordt. Bij nat weer wil hij nog wel eens bokken tot en met de S3, maar dan moet ik wel echt mijn best doen.
 

Joh@n

Forumguru
Ook mij Golf 1.0 is niet te doen in D. Ik rijd alleen maar in S, en dat heeft niet met "sportief rijden" te maken.
Herkenbaar...ik had een tijdje terug een Golf 1.0 DSG als leenauto en ik was echt verrast door het gedreun en gebrom wat je bij de D-stand krijgt. In S is het stukken beter te doen, maar ik begrijp echt niet waarom je zo'n onplezierige ervaring als acceptabel zou kunnen vinden als fabrikant. Qua uitstoot is het ook niet eens zuiniger omdat je blok niet lekker loopt. In mijn eigen Octavia heb ik hem nooit in S staan, hooguit wanneer ik een uitvoegstrook bij de snelweg pak en graag wil dat hij eerder terug schakelt. Maar die Golf/1.0 DSG combinatie is echt 3x niets.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ach wat geeft dat nou. Wat heb je er feitelijk gezien voor last van. Het topic zelf is al ruimschoots uitgekauwd inmiddels. Gaat het om het topic over iemands auto, dan vind ik het wat anders. Voor mij is het geen vraag wat hinderlijker is; af en toe even een uitstapje in zo'n topic als dit of dat eeuwige gezeur over off topic ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Hoezo? Dat is toch helemaal geen Nederlands dat aan dergelijk voorwaarden behoort te voldoen? Ik schrijf het met kleine letters. Als het nou om een spelfout ging.
 

Canon-Eye

Forumguru
En nu we toch bezig zijn: 'tsi' schrijf je in hoofdletters :)
Kan ook. Leest hetzelfde. Wat de fabrikant ervan maakt, moet hij weten - maakt voor het begrip geen rrrrr... uit, toch?

Er vinden op fora - los van typefouten en eigenwijze autocorrectie - veel meer en veel structurelere taal- en spellingverkrachtingen plaats. Je daaraan ergeren helpt niet, verbeteren is ook zinloos.
De meesten, vele HBO'ers en academici daaronder begrepen, hebben immers geen flauw idee wat er dan fout was.
Met dank aan het taalonderwijs van de laatste 30-40 jaar of zo... :pardon:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Daaraan erger ik me al lang niet meer. Onbegonnen werk. Mij zal men er zelden op betrappen, maar ik word er in voorkomend geval graag op aangesproken. Maar nu dwalen we wel erg ver af ;)
 

LT83

Forumguru
In ieder geval minder snel. Ik heb een tijdje geleden eens met een jongen staan praten die van een GolfR naar een C43 is gegaan en die vertelde mij dat. Automaat is wel; iets soepeler, maar niet zo extreem rap. Hij had overigens ook problemen met zn bak; bij vol doortrekken in de 1e versnelling wilde hij niet naar de 2 indien hij boven de 5500 rpm kwam
 

leon-cupra

Forumguru
Wat is rap en traag hé.
Op mijn weg naar het werk heb ik veel straten met voorrang van rechts, wat betekent veel net-niet stoppen en terug vertrekken. Ik vond met de DSG dat de bak het niet altijd verstond. Als je bij het vertrekken weinig gas gaf, ging hij niet vooruit, gaf je teveel, werd hij bruut. Gulden middenweg vinden was zeer moeilijk. Nu heb ik in de mx5 terug een handbal en dan heb je het probleem niet meer. Mss bij de volgende terug een automaat maja ...
 

leon-cupra

Forumguru
Regelmatig flippers gebruikt ... niet echt enorm enthousiast over. Leuk bij een springtje maar op een boerenbaantje ... neen ... ligt mss aan mij maar ik moest telkens zien in welke Vitesse de bak stond terwijl je net je ogen op de baan wilt. Op de duur zette ik hem terug in automatisch.
 

leon-cupra

Forumguru
Kan je ook evengoed naar de schakelindicator kijken.
Gaat hem eerder over recht stukje, je hebt een paar keer opgeschakeld, je moet terug schakelen voor een scherp bochtje en dan was het van "zat ik nu in derde of vierde of vijfde , ...". Als je je dan vergist en vb twee vitessen terugschakelt en je belandt hierdoor in 1st .... niet goed :nono:
Bij een manuele bak mij hierin nog nooit vergist, is een automatisme. Met de flippers moet je het onthouden maar je wilt net geconcentreerd op de baan letten ... twee dingen ... een man ... :arghh:
;)
 

leon-cupra

Forumguru
Uiteraard bij dergelijke ritjes is de radio uit of op stil maar dan nog ... je wilt je niet vergissen van vitesse met zo een wagen.
En de tijd om rustig te luisteren naar de motor is er meestal ook dan niet. (Je wilt toch ergens de limieten opzoeken , eerste keer met de dsg was dat bijna een schuiver in de gracht :arghh:)
 

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield , jouw stijl van sportief rijden zal anders zijn dan de mijne.
Ik rij hier veel op boerenwegentjes, dan was het tegen 130-140 erdoor "vlammen" met de RS. Nu doen we dat met de MX5 nog steeds maar deze geeft hierin zoveel meer vertrouwen ...
En die uitschuiver was een combinatie van dsg nog niet gewoon en het gas te diep indrukken op het verkeerde moment(was grotendeels mijn eigen fout, maar wel vrij zeker van, met een handbak zou ik deze uitschuiver niet gemaakt hebben). Had toen de RS nog maar net.
 
Bovenaan Onderaan