Ik gebruikte in mijn vorige auto's met de 1.8TSI en de 1.4TSI ook vrijwel nooit de S, maar nu wil ik echt niet andersMaar goed ik heb in alle eerlijkheid ook geen 1.0 die snel begint te bokken bij lagere toeren
Die 1.0 heb ik ook niet en de eerste versnelling gaat al heel snel over in de 2 waarna er echt doorgetrokken wordt. Bij nat weer wil hij nog wel eens bokken tot en met de S3, maar dan moet ik wel echt mijn best doen.In S blijft hij bij mij echt onnodig hoog in de toeren hangen, vooral in deellast trekt hij dan te ver door in 1 versnelling. Maar goed ik heb in alle eerlijkheid ook geen 1.0 die snel begint te bokken bij lagere toeren
Herkenbaar...ik had een tijdje terug een Golf 1.0 DSG als leenauto en ik was echt verrast door het gedreun en gebrom wat je bij de D-stand krijgt. In S is het stukken beter te doen, maar ik begrijp echt niet waarom je zo'n onplezierige ervaring als acceptabel zou kunnen vinden als fabrikant. Qua uitstoot is het ook niet eens zuiniger omdat je blok niet lekker loopt. In mijn eigen Octavia heb ik hem nooit in S staan, hooguit wanneer ik een uitvoegstrook bij de snelweg pak en graag wil dat hij eerder terug schakelt. Maar die Golf/1.0 DSG combinatie is echt 3x niets.Ook mij Golf 1.0 is niet te doen in D. Ik rijd alleen maar in S, en dat heeft niet met "sportief rijden" te maken.
Kan ook. Leest hetzelfde. Wat de fabrikant ervan maakt, moet hij weten - maakt voor het begrip geen rrrrr... uit, toch?En nu we toch bezig zijn: 'tsi' schrijf je in hoofdletters