Kan je ook evengoed naar de schakelindicator kijken.
Gaat hem eerder over recht stukje, je hebt een paar keer opgeschakeld, je moet terug schakelen voor een scherp bochtje en dan was het van "zat ik nu in derde of vierde of vijfde , ...". Als je je dan vergist en vb twee vitessen terugschakelt en je belandt hierdoor in 1st .... niet goed
Bij een manuele bak mij hierin nog nooit vergist, is een automatisme. Met de flippers moet je het onthouden maar je wilt net geconcentreerd op de baan letten ... twee dingen ... een man ...
Pure onkunde dus...hahahaha. mooi bij die Mazda Miata blijven jij
Snelheid ging natuurlijk over de schakeltijd zelf. Sommige versier van de DSG hebben zeker nukken met wegrijden en terugschakelen (juiste verzet kiezen), dat ga ik niet ontkennen hoor (daarom was de C43 automaat ook mede soepeler te noemen.
Een getunede DSG is vliegensvliu, maar hoe sneller de schaleltijden worden hoe meer je gaat "knabbelen" aan het comfort van schakelen. Die 2 gaan hand in hand, een goede tuner heeft hier ook zeker oog voor.