Vanmorgen de demo weer ingeleverd na 2 dagen sturen.
Even een hele korte review:
Algehele indruk na 200 km sturen: goed.
Stuurt lekker, schakelt boterzacht, onder de 100 heerlijk stil, boven de 120/130 wat meer windgeruis bij de bovenzijde van de 2 voorportieren. Had op dat moment overigens geen muziek aanstaan.
Vermogen 125 PK is prima toereikend, je merkt dat de turbo z’n werk goed doet. Ook op de snelweg even terug van 6 naar 5 en indien nodig naar 4 om even te versnellen is geen belemmering om goed mee te komen.
Verbruik: korte ritjes: 1:11 bij zeer pittig rijden en op de snelweg met gemak 1:14/15. Stoelen zitten goed, bediening vanuit de cockpit is op alle fronten logisch.
1 dingetje vind ik iets minder maar dat wist ik al, de achterbank heeft een verdeling in 2 volwaardige plaatsen en het midden een wat smallere zit, daarin moeten we nog even een modus vinden voor de 3 apen achterin waarvan de jongste een eigen zetel heeft. In m’n huidige Prius Wagon zijn dat 3 identieke maten van zittingen.
Ander puntje wat nog openstaat is hoe de bevestiging zal zijn van het bagagerek. Dat zal tegen de C-stijl zijn, maar dat betekent dat de achterste zitrij, met de mega veel beenruimte, wat naar voren moet. Dit rek laten we even openstaan tot er meer bekend is over de bevestiging van het rek.
All-over gezien een goed gevoel, was weer even wennen met de lage instap vanmorgen in de Prius en het loeien van de CVT, maar goed, daar heb ik al 8 jaar meegereden en alles went, tot je een paar dagen in iets anders gaat rijden.
So far, so good, op naar half oktober…