Je smartphone scherm op de Columbus inclusief bediening

RogerS

Forumguru
Dat klopt. Maar ik zet op mijn telefoon een VPN connectie naar huis op en dan ziet de ziggo app dat ik van huis uit kijk. Omdat ik de nieuwe premium carkit heb met Wifi heb ik op de telefoon gewoon een wifi connectie. De ziggo app werkt alleen via de Wifi verbinding.
En omdat ik via de 3g verbinding van de carkit kijk heb ik nagenoeg overal goede ontvangst. Ik ben dus niet afhankelijk van Ziggo hotspots. Deze feature heb ikzelf uitgezet bij Ziggo

• Leuk
Waarderingen: CDK

Kiswum

Forumguru
Haha, geweldig!
Ik heb helaas eren autoradio met Android 2.3 hierdoor kan ik de KPN app niet installeren om hetzelfde te doen

Kiswum

Forumguru
@Roger, inmiddels kan ik ook overal tv kijken via mobiel middels een VPN connectie. Ik moet nog wel checken of de app inmiddels op oudere Androids draait.

CDK

Forumguru
ik snap er echt geen fluit van hoe je het doet, maar mooi dat het werkt! zal met een iPhone dan ook wel niet kunnen denk ik? VPN zegt me ook niets eerlijk gezegd...

RogerS

Forumguru
ik snap er echt geen fluit van hoe je het doet, maar mooi dat het werkt! zal met een iPhone dan ook wel niet kunnen denk ik? VPN zegt me ook niets eerlijk gezegd...
VPN staat voor Virtual Private Network. Middels deze techniek kun je een apparaat, dat verbonden is met internet, een virtuele "tunnel" creëren naar je eigen thuisnetwerk. Voor het apparaat lijkt het dan alsof deze in het thuisnetwerk zit. Je kunt dan andere apparaten in het thuisnetwerk eenvoudig benaderen en je maakt verbinding met internet via je eigen thuisnetwerk.
De Ziggo TV applicatie controleert of je telefoon dan wel tablet verbonden is met het internet via een internet verbinding van Ziggo zelf. Anders weigert deze om live tv beelden weer te geven. Door nu een VPN connectie naar je thuisnetwerk op te zetten, fop je de ziggo applicatie. Deze ziet dan een internetverbinding van Ziggo. De data pakketjes voor de live TV gaan dus eerst naar je thuisnetwerk waarna deze dan via de VPN connectie naar je apparaat gaan. En omweg dus met een kleine vertraging maar het werkt.

Zo heb ik van de zomer in zuid-frankrijk live naar het 8 uur journaal gekeken met de Ziggo app. (Zorg dat je een grote roaming bundel hebt als je dit ook wilt uitproberen!)

O ja de Ziggo app heeft wel nog een extra check. De app controleert wel of je via WiFi verbonden bent. Een VPN connectie naar huis direct via de 3G/4G mobiele verbinding werkt niet. Vandaar dat de nieuwe WiFi hotspot in de auto voor mij een uitkomst bood...

Als apple ook applicaties toestaat om een VPN connectie op te zetten zou het op de iPhone ook moeten werken.

CDK

Forumguru
dankje voor de toelichting, met iOS 7 is er idd iets mogelijk met VPN las ik.... alleen heb ik geen Ziggo maar KPN, maar daar zal het dan ook wel mee moeten werken?

Kiswum

Forumguru
Bij KPN kun je via VPN ook een verbinding opzetten. Ik weet niet wat de minimale IOS versie moet zijn, maar bij Android is dat versie 4.x. Helaas heeft mijn autoradio versie 2.3, waardoor ik wel opnames in kan plannen, maar geen live tv kan bekijken :(
Op mijn telefoon kan ik gewoon via mijn data-abonnement van T-mobile live tv bekijken, er wordt niet gekeken of je via Wi-Fi tv kijkt, maar dat is wel aan te raden. Er ging ongeveer 15MB data af na 30sec. tv. Ik had afgelopen dinsdag de troonrede dus live tv kunnen kijken op mijn mobiel via het Wi-Fi op het werk :) Mijn pc overnemen kan overigens ook als ik zou willen, je zit virtueel namelijk op hetzelfde netwerk.

• Leuk

CDK

Forumguru
ik ben echt een digibeet op dit gebied, moet me dringend eens gaan inlezen, na 28/9 hoop ik weer wat tijd over te hebben ;)

Kiswum

Forumguru
Ik zal het je wel laten zien op de meeting hoe het werkt, als je interesse/tijd hebt natuurlijk :)

• Leuk

RogerS

Forumguru
Tja helaas kan ik niet naar de meeting komen anders had ik de WiFi hotspot wel gedemonstreerd.

Overigens streaming video vreet in je data bundel.... In de drie weken vakantie in Frankrijk heb ik toch zo'n 1.5 Gigabyte aan roaming data gegenereerd...

andrehj

Forumguru
@RogerS Jammer dat je niet komt. Ik heb trouwens nog wel een vraagje over je hotspot: Zit hierin een volledige router met DHCP server etc? Zodat alle devices die zich op de hotspot aanmelden samen in een netwerkje komen en daarin ook elkaar kunnen benaderen?
En als er dan geen rsap telefoon aangemeld is, is het wifi netwerk dan wel bereikbaar, maar zonder internet?
Ik zit een namelijk te denken aan een mediaserver op basis van een Raspberry Pi met XBMC, en dan is zo'n netwerkje wel erg handig.

RogerS

Forumguru
Ik heb trouwens nog wel een vraagje over je hotspot: Zit hierin een volledige router met DHCP server etc? Ja, dat moet wel omdat ik al 3 devices tegelijkertijd aangemeld heb gehad.
En als er dan geen rsap telefoon aangemeld is, is het wifi netwerk dan wel bereikbaar, maar zonder internet? Helaas nog niet getest. Vandaag heb ik geen tijd meer om te testen.

Bovenaan Onderaan