Je smartphone scherm op de Columbus inclusief bediening

Traktor

Nieuw lid
Goedemiddag

Ik was benieuwd of iemand al z'n aansluiting heeft.
En kan hij dan ook alleen het scherm van mijn telefoon laten zien terwijl ik gewoon de FM RADIO laat horen.
Of is dat niet mogelijk?

Oja het gaat om een Columbus bij een octavia III

RogerS

Forumguru
Dat kan maar helaas niet met 1 apparaat. Wat je voor een Android toestel nodig hebt (onder de aanname dat dit toestel een MHL-interface heeft o.a. Samsung S3 en S4 hebben dat):
  1. MHL - HDMI adapter
  2. HDMI - RGB of composite video convertor
  3. Multimedia kit met video ingang die je op de RNS-510 kunt aanlsuiten zoiets als dit: http://www.navinc.nl/webshop/multimedia-interface-rns510rns810-p-1956.html
Of weet iemand een multimedia kit die je op de RNS-510 kunt aansluiten met een HDMI input?????

O ja bediening van het Android toestel zit er dan nog steeds niet in....

Michiel2011

Nieuw lid
Dat kan maar helaas niet met 1 apparaat. Wat je voor een Android toestel nodig hebt (onder de aanname dat dit toestel een MHL-interface heeft o.a. Samsung S3 en S4 hebben dat):
  1. MHL - HDMI adapter
  2. HDMI - RGB of composite video convertor
  3. Multimedia kit met video ingang die je op de RNS-510 kunt aanlsuiten zoiets als dit: http://www.navinc.nl/webshop/multimedia-interface-rns510rns810-p-1956.html
Of weet iemand een multimedia kit die je op de RNS-510 kunt aansluiten met een HDMI input?????

O ja bediening van het Android toestel zit er dan nog steeds niet in....

Zoiets had ik ook in mm hoofd.

Alleen mijn telefoon heeft geen MHL, maar SlimPort. Ook daar adapters voor.
Verder zou een HDMI Android stick wellicht ook kunnen werken om zo draadloos te streamen.

Het grootste euvel blijft de verbinding naar de column is zelf. Dat maakt deze constructie gelijk een dure grap.

Michiel2011

Nieuw lid
Dan lijkt een losse 7 inch tablet inderdaad een beter idee qua kosten. Zag er vandaag een van 60 euro. Maar eerlijk gezegd, met een al aanwezige 8 inch Columbus, wordt dit wel wat overdreven en ziet er niet mooi uit.

Darkside

Forumguru
VW gaat vanaf juli Mirorlink ondersteunen.
komt iig in de nieuwe polo en de golf. En daarmee kan je vanaf je Navi ook je smartphone en een aantal apps bedienen.
Mirrorlink wordt door bijna alle Android versies 4.1 ondersteund geloof ik. En de nieuwe specificaties moeten het ook mogelijk maken om zonder USB kabel je telefoon aan je navi te koppelen.

Dit geldt dan voor vw voor de nieuwe generatie Discovery Systemen.
Of Skoda dit ook krijgt voor de amundsen en de columbus weet ik niet.

Joske

Forumguru
de discover pro van VW is het equivalent van de MIB Columbus, dus ik zou verwachten dat dit op de Columbus ook zou moeten werken.

Darkside

Forumguru
Ja. Maar VW levert ook een mogelijkheid voor googlemaps op de discover pro.
En die is ook niet beschikbaar voor de columbus.

Michiel2011

Nieuw lid
VW gaat vanaf juli Mirorlink ondersteunen.
komt iig in de nieuwe polo en de golf. En daarmee kan je vanaf je Navi ook je smartphone en een aantal apps bedienen.
Mirrorlink wordt door bijna alle Android versies 4.1 ondersteund geloof ik. En de nieuwe specificaties moeten het ook mogelijk maken om zonder USB kabel je telefoon aan je navi te koppelen.

Dit geldt dan voor vw voor de nieuwe generatie Discovery Systemen.
Of Skoda dit ook krijgt voor de amundsen en de columbus weet ik niet.
Dat is mooi nieuws. Alleen wordt mijn auto in juni geleverd :(. Enig idee of het puur om een software upgrade gaat?

Bovenaan Onderaan