Je volgende auto..

turboturbo

Forumguru
Op zich nog dik tevreden met de Fabia (hatchback), behalve dat die toch vaak te klein is voor ons, het is behelpen af en toe.

De kleine kan haar beentjes niet goed kwijt (trapt in de leuning van de voorstoel)
Onze nu enige dochter wil vast nog wel eens een broertje of zusje, en voor 2 dagen uit logeren zit de halve achterbank vol met kinderbedje, matras, tas, etc. (wat ik allemaal liever achterin de auto wil hebben, die meteen al vol is dankzij de buggy)

De opvolger moet dus zeker groter worden.

1) De 'verstandige' keus: Toyota Prius van de eerdere generaties (puur vanwege het zuinig /relatief goedkoop een benzine auto kunnen rijden en weinig onderhoudsgeneuzel qua turbo/roetfilter/distributie etc)
2) Octavia I of II Combi
3) BMW 5 of 6 serie (van rond bj 2000)

En als ik in de WW kom in 2015, dan gaat de Fabia de deur uit en komt er niets voor in de plek :stop:

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Over circa 1,5 jaar wil ik ook zeker een opvolger van de Octavia op de oprit hebben staan. Momenteel denk ik aan de volgende opties;

1. Audi S4 avant, 3.0tfsi (compressor) 2009-2011, echt een geweldige auto om te zien en met chippie supersnel. De ruimte en runningcosts zijn dan weer wat minder. Als hij enigszins binnen mijn budget valt (wordt waarschijnlijk importeren) moet dit hem eigenlijk wel worden. Om mij tegen mijzelf te beschermen en de Octavia nog even te kunnen houden ga ik nog maar niet proefrijden ;)

2. BMW 335i touring 2008-2011, altijd al een keer een BMW 6 in lijn willen rijden met RWD. Toch staat het imago mij eigenlijk erg tegen. Met chip vrijwel net zo snel als de S4 en veel goedkoper in aanschaf, maar naar mijn mening ook minder mooi.

3. Octavia RS combi 2010-2012, waarschijnlijk de meest verstandige keuze, echter wel erg veel gelijkenis met de huidige RS, om het een beetje spannend te houden misschien een JD stage 4 erop.

Het moet dus een station worden en wat extra paardjes dan standaard zijn gewenst.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Wij hebben het er hier wel eens over gehad om een 15-jaar oude Volvo (zo'n vierkant groot hok puur voor de ruimte en betrouwbaarheid ivm aankomende kleine) te rijden en dan daarnaast zo'n speelgoed autootje. Denk aan een Honda S2000 cabrio oid.

hemi24

Forumguru
Ondanks het merkenbeleid van de firma, ga ik toch flink zeuren of het toch niet een Skoda (O3C) mag worden, aangezien het me toch maar niet wil lukken om verliefd te worden op de Ford... :pieker:

Andere keuzemogelijkheden zouden VW of Audi zijn:
  • Golf is domweg een No-Go als je eenmaal in een Octavia hebt gezeten (of kan iemand mij vertellen waar dat extra geld is weggewerkt?!?);
  • A3 (Sportback) biedt te weinig ruimte voor te veel geld.

michelover

Forumguru
Voorlopig nog geen behoefte om een nieuwe auto te kopen maar heb wel een top drie:

1 - Octavia III RS
2 - Golf GTI
3 - Seat Leon Cupra R

Maar als ik zo de mogelijk nieuwe modellen van Skoda zie in verschillende autobladen kan het ook zomaar zijn dat het toch weer een Superb wordt of de Octavia coupe als die ooit komt.

Sparkie

Forumguru
Ik ben altijd gecharmeerd geweest van Franse auto's. Mijn lijstje voor over twee jaar als ik de O2 in moet leveren:

Met stip op 1: Citroen Grand C4 Picasso
2. Peugeot 508 SW
3. Renault Megane Estate

Bakkertje

Forumguru
Over 50 dkm (dat is over 10 maanden) mag ik de sleutels van mijn trouwe Superb inleveren. De kans is groot dat het er dan 1 wordt uit het volgende rijtje:

1 O3C Elegance Business met in ieder geval electrisch verstelbare stoelen, Panodak, Lane assist, DAB, maar dan nog de vraag 1.6 (meest voordelig), 1.6 met DSG (want dat is toch wel erg fijn) of toch die 2.0 (gewoon omdat het kan en lekker vlot is maar wel netto 80 euro/maand duurder).
2 MPV achtige (wel zo handig voor onze 3 kids die dan 4, 6 en 9 zijn) dan wordt het wellicht een Zafira Tourer, maar dan moet je ad blue tanken naast diesel.. (waar blijft die MPV van Skoda!?) De C4 grand picasso moet ik eerst in het echt zien, op plaatjes vind ik het niet overtuigend
3 Weer een Superb, maar dan een combi (nu een HB) dan zoals @west rain met een Kenwood toestel en andere luidsprekers
4 De nieuwe Passat die vermoedelijk in 2014 komt, maar die zal stukken duurder zijn dan een gelijk uitgeruste Skoda..

Maar goed eerst nog maar eens lekker verder tuffen in de Superb en dat bevalt nog steeds iedere dag prima!

Bakkertje

Forumguru
of twee citigo's

LOL, dat zou inderdaad wel een leuke zijn inderdaad, zou nog passen in m'n leasebudget ook ;)
In mijn geval wordt de keuze bepaald door:
1. ruimte
2. trekvermogen (die sleurhut a 1500 kg moet ook mee kunnen, anders was een 14% O3C een optie)
3. kosten, we blijven wel zuuuuuunig, dus max 20% bijtelling en hij mag niet meer dan 250 euro per maand netto kosten

Met die variabelen vallen er best veel auto's af en blijft Skoda op de een of andere manier altijd boven aan de rationele keus lijst staan. En zelfs dat is niet helemaal waar, eigenlijk zou dat de Zafira Tourer zijn :pieker:
Maar dat is een Opel ...

E

Ex-lid 2926

Ik hoop dat mijn O2 TDI gelijktijdig met mij met pensioen gaat. Dan hoef ik geen diesel meer. Zou ik op dit moment weer een keuze moeten maken dan zou ik toch weer op zoek gaan naar een jonge gebruikte O2 TDI, bij voorkeur weer een hatchback. En op het lijstje zou ook wel eens een jong gebruikte Opel Astra of Hyundai i30 kunnen voorkomen. Maar een Renault Megane dci of een Citroen C4 HDI zou het mij ook wel kunnen doen.
Als de auto maar comfortabel en zuinig rijdt, lekker zit en mijn caravan mag trekken.

peterrapid

Forumguru
Mijn top 3 :

Met stip op 1 Audi A7 met de 3.0TDI en die gaat het binnen 4 jaar ook worden met bijna zekerheid
2 Nieuwe Superb
3 Audi A6

Bakkertje

Forumguru
hmm, aangezien de opvolger van de Superb reeds gekozen is (het is toch een Passat geworden), heb ik vrouwlief maar eens gevraagd voor welke sleutels ze die van haar Beetle om zou ruilen.

Met stip op nummer 1: Porsche 911 (boxter zou ook nog mogen, maar liever een echte 911)
2: VW Scirocco
3: Cross polo

Bovenaan Onderaan