Je volgende auto..

Octavia32

Forumguru
Beetle of porsche duhh....
Dan is een scirocco een betere vergelijking.

Hoe dan ook geen vervelende keuze..
:rolleyes:

Bakkertje

Forumguru
Het is zeker wishful thinking inderdaad zo'n 911..
Maareeuh, een Boxter is best betaalbaar (in de aanschaf dan hè): http://www.gaspedaal.nl/Porsche/Boxster/?srt=pr

Het enige nadeel is dat er geen 3 kinderen in een Porsche passen, maar anders..
Nee zonder gekheid. Het is een wensenlijst en met de huidige km stand van de beetle (123.000) blijft ie nog een jaartje of 8 bij ons voordat ie de 150.000 heeft bereikt, wie weet is een Porsche dan ook echt interessant..

auriga

Forumguru
De Golf GTE lijkt me wel wat als ie in een variant uitvoering komt. Alleen jammer dat ie zo hopeloos overprijsd is. Misschien gaat Skoda die techniek nog overnemen in een Octavia E-RS of iets dergelijks

Freakin

Actief lid
vandaag wezen kijken naar een golf 6 uit 2010 met 160pk... aiiiii... wat een mooie bak! Alleen nog geen geld voor...

Ligt het trouwens aan mij of zijn die 2e hands autos tegenwoordig reteduur? Is er een tekort op de occasionmarkt ofzo?

dimi74

Banned
Volgende auto komt wwaarschijnlijk wel weer bij Skoda vandaan

1 SuperbII
2 OC III
3 Nieuwe Fabia Combi

Canon-Eye

Forumguru
Alles overziende, maar uiteindelijk zeer afhankelijk van het feitelijke budget op dat moment, ziet mijn huidige semi-shortlijstje er als volgt uit
  1. Rapid Spaceback (liefst DSG), of weer een Fabia combi
  2. Citroën C3 of C4 dan wel Renault Clio of Mégane Estate
  3. VW Polo of (als 't financieel kan...) misschien een Tiguan
Dit lijstje uit post #4 is inmiddels achterhaald, want: de Rapid Spaceback kent geen dakrails (wil ik graag voor het sneller opladen van de kajak) en zowel deze als de Fabia combi komen v.w.b. maximaal trekgewicht niet verder dan 1100 kilo, bij een zeer matige kogeldruk van 50kg. En aangezien wij inmiddels een caravan hebben gekocht (wat ik in dec. 2013 nog niet wist), zal daar bij de keuze rekening mee moeten worden gehouden...

Vandaar een herziene voorlopige shortlist met dezelfde kanttekening qua budget:
  1. niet al te oude gebruikte Yeti 1.2 Tsi (bij voorkeur met DSG)
  2. idem Octavia
  3. of toch weer die Tiguan...

Bovenaan Onderaan