Jesko's Octavia VRS !

leon-cupra

Forumguru
Als je het pedaal zachtjes indrukt is het logisch dat je geen gripverlies hebt. Duw maar eens een stuk dieper bij het optrekken vanuit stilstand. ;)
Is het een andere turbo mss? Of gewoon de software aangepast?

Heb je al eens uitgerekend wat de jaarlijkse taks is op de vRS? In de tijd dat ik een vRS had was dat echt belachelijk goedkoop voor dergelijk vermogen. Zal nu wel een stukje meer zijn zeker?
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Wegentaks is 490 euro per jaar :) 50 euro minder dan onze Mazda, en dat komt doordat deze een eco stand heeft, lol. Dat heeft m'n maatje gedaan, vanuit stilstand effe stevig erop en hij haakte meteen in, geen wheelspin, geen gehop, niks. Dat was half gas en dan schiet ie al echt als een kogel weg, in België en überhaupt in verkeer is meer gas met zoiets echt niet nodig, dan hang je de hooligan uit, het is nu al een fijn lijntje tussen vlot en te vlot ;)

Turbo is ofwel aangepast of het is een hybride, daar praatte hij van toen ik hem in de zomer sprak op een meeting, moet ik nog eens juist vragen. We hebben veel besproken want er is heel veel gedaan aan de auto, teveel om op te noemen :D
 

DiVini76

Forumguru
Proficiat met je droombolide @JeSko!!
Zo te lezen een bomvolle vRS en net zoals velen hier, erg benieuwd naar de eerste foto's.

Heel veel plezier en vooral veilige km's er mee gewenst!
 

leon-cupra

Forumguru
Andere turbo of een hele goede set up kan mss idd de wheelspin/hop minimaliseren. Verschiet er toch van.
Mag je binnenkort eens komen demonstreren. Zetten we hem ineens eens naast de Taycan ;)
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ja hij is haarfijn afgesteld door progressive tuning, die zit over veel Europa met 5 shops en hij heeft wereldrecords op zijn naam staan met o.a. een Golf 7 gti en de snelste Leon Cupra ter wereld. Dat afstellen en aanpassen alleen al kost een arm en een been. Taycan trekt sneller op maar deze VRS haalt 285, dat haalt een Taycan niet ;) maar met goede acceleratie ben je zowiezo meer mee, die Porsche zet zich wellicht meteen vast en knalt weg, maar hij heeft niet de lekkere sound die mijne heeft :D

@DaVini76

Thanks man! Komt vast goed ^^
 

leon-cupra

Forumguru
Dan begin ik het wel te snappen dat je er minder of geen last van hebt. Maar toch wel een sterk staaltje vakwerk betreft afstellen.

Maakt mij eigenlijk absoluut niet uit wie de snelste is … sinds de tesla rij ik als een “ouwe bal” :pardon:
Geluid, weet je dat ik dat nog nooit gemist heb in de Tesla. En op vandaag, de moderne benzinewagens maken amper nog “lawaai”. Zaterdag nog eens een mooie trip gedaan met de Passat. Als je rustig rijdt hoor je amper iets. Maar in jouw vRS zal het uiteraard wel anders zijn. Dik uitlaatgeluid is uiteraard wel “lekker” (ben nog steeds wel een liefhebber daarvan).
 

JeSko

Forumguru
Ja snap ik wel @leon-cupra , EV is rustgevend, dat is zelfs in een hybride al het geval dusja :D gelukkig kan ik de kleppen compleet toe zetten, kleppen toe en het is bijna een naaimachine, hoor je niets van, kleppen kunnen op 4 standen, dicht, een tikkie open, half open en compleet open. Leuk die keuze :D
 

leon-cupra

Forumguru
Is enorm handig zo een kleppensysteem. Toe bij de buren , straat verder open :D
Je gaat wel merken dat niet iedereen daar fan van is … met de M2 … pff hoop boze blikken.
 

JeSko

Forumguru
@gehaktbal

Ja das altijd afwachten natuurlijk, doorgaans zijn dit betrouwbare blokken en de DSG's ook, het schijnt dat de high power DSG's wel betrouwbaar zijn. Als dat niet is of er gebeurt toch wat heb ik de middelen om het op te lossen. Een auto kopen is toch altijd een al dan niet berekend risico.

@leon-cupra

Die blikken ben ik al gewoon met de Mazda :D deze kan stiller zijn, kan* :D
 

Kanerr

Forumguru
Ik zat al te wachten, heh geen bericht van Jef! Maar meteen een topic! Gefeliciteerd kerl, ga je veel plezier aan beleven :D

Skoda is altijd wel goed..
 

JeSko

Forumguru
Thanks maatje @Kanerr , ook voor het advies weer! Ja ik heb er ook niks slecht met gehad. Grappige is dat ook de kids mega content zijn dat papa terug een Skoda heeft haha :D zal wel zen redenen hebben.
 

leon-cupra

Forumguru
Facebook bericht van je maat toevallig tegen gekomen met te zoeken naar “forged carbon”.
Gaat de vRS zo blijven of komen er nog aanpassingen? Is nu ook al wel in “jesko-stijl”.
 

leon-cupra

Forumguru
Alleen … die zak geld op zolder nog vinden … dat gaat wat langer duren dan al de paperassen in orde brengen.:pardon:;)
 

Fmoon

Forumguru
Leuk om te lezen. Ikzelf de RS uit 2014 weg gegaan omdat ik toe was aan wat anders en ene ander koopt iets vergelijkbaars en je bent mega enthousiast lees ik! Mocht je de bougies willen vervangen met de tijd, ik heb nog een nieuw setje ervan liggen die je nu ook erin hebt, mag je zo van me hebben.
 
Bovenaan Onderaan