Jesko's Octavia VRS !

Herperduin

Forumguru
Mooie dag om even snel te wassen. Krijg het niet goed op de foto maar het is geen super dikke foam maar blijft wel goed hangen op auto. Werkt ook perfect met mijn handels wijze (en die is volgens mij niet helemaal conform instructies). Eerst spuit ik altijd ergste vuil er met hoge(re) druk reiniger af, laat even drogen en dan foam ik auto volledig. Even in laten trekken en daarna weer afspuiten en dan meeste vuil wel er af of heel eenvoudig nog met spons te verwijderen. Als ik veel tijd heb dan ga ik nog eens met spons, carshampoo en twee emmers aan de slag en anders laat ik hem grotendeels opdrogen en gebruik ik grote fleecedoek van de Action (ideaal ding).
Vandaag niet veel tijd dus de “simpele methode” gekozen maar alsnog schoon zat. Niveau van @JeSko ga ík nooit halen maar verschil mag er ook zijn hè ;)

d68554e0-bfc6-43d7-bb8a-a4af1f00b5a0.jpeg

Bijlagen

• 11172141-3838-4c19-bf2a-5ccfc603f913.jpeg
    11172141-3838-4c19-bf2a-5ccfc603f913.jpeg
    340,2 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Donateur
Afhankelijk van de vervuiling is er niet veel mis met je methode.
Bijv bij saharazand of heel veel viezigheid, kún je ervoor kiezen om eerst met weinig druk (tuinslang) viezigheid af te spuiten en dán te foamen. Zand is zó scherp, dan je krasjes zou kunnen krijgen als je direct met hogedrukspuit doet.
Normaliter doe ik foam op droge auto (als niet extreem vies) en spuit dan af met HD.
Daarna nog een keer foam (want kan 2x met volle fles) en dan weer afspuiten.

Rooky-mistake: bij eerste keer foamen direct de spons erover. Idee is dat de viezigheid los komt en dat je die wegspoelt, alvorens je met een schone spons aan de haal gaat met sop uit emmer 1, die je héél regelmatig leegknijpt buiten de emmers, vervolgens vol laten zuigen in 2e emmer met schoon water en weer buiten de emmers uitknijpt, voordat je hem weer onderdompelt in emmer 1.

Dan velgen met non-ferro inspuiten en eventueel met APC wat rare plekjes behandelen.
Dan velgen stuk voor stuk met borstel en kwast schoonmaken en afspoelen.
En dán met 2 emmer methode op een redelijk schone auto met het handje.

Wat écht fijn is, vind ik, is om een blinkend schone auto rondom (ook en vooral) de velgen te behandelen met Gyeon Wet Coat (lees goed gebruiksaanwijzing). Hierdoor kan ik relatief simpel nog 3/4 x ff langs de wasbox rijden om voor euro of 3 de auto weer snel en redelijk schoon te krijgen .

Niet écht schoon schoon, maar het laat hem direct weer shinen.

Bovenaan Onderaan