Cordoba
Forumguru
Thanks!
Overigens kan ik je bij deze al melden dat je pas met 410pk/530nm mee komt in een auto die 300/400kg lichter is op benzine
Ook niet als je wat karton gebruikt om de aerodynamische vorm te verbeteren?
Thanks!
Overigens kan ik je bij deze al melden dat je pas met 410pk/530nm mee komt in een auto die 300/400kg lichter is op benzine
Had ff een belletje naar RWS gedaanHadden ze de snelweg even speciaal voor jullie afgezet?
En dat was exact het punt wat ik wilde maken.Kort hierna moet ik stevig in de ankers bij dik 235 en terwel zit meneer Leon Cupra achtermij die hetzelfde moet doen maar wat blijkt..... ik kan mijn A6 met bijna een dikke 2 ton aan gewicht op dergelijke snelheden echt gruwelijk veel harder remmen als deze meneer in zijn Cupra instaat blijkt te zijn ondanks hij maar 1300+ kg weegt. Hij moest zelfs finaal naar de middelste baan toe uitwijken om mijn achterbumper er niet af te rijden..... als je daarbij dan ook nog eens bedenkt dat ik nog maar remde op ongeveer 60% van mijn remkracht. Kortom meneer Cupra vond het wel leuk om Peekaatjes te hebben maar laat vervolgens wel zijn stock remmen (gok ik) gewoon intact zonder deze aan te passen.
En daar regende en sneeuwde het niet ? Want ik reed vandaag 70 km/u op de snelwegNet op de terugweg van Den Haag naar huis toe onderweg een paar mooie sprintjes gehad met een Seat Leon Cupra (nieuwe type). Deze was ook dik getuned aangezien het van 100 naar 200 gelijk op ging. Boven de 200 liep ik zelfs dik in, dan zie je toch dat 6 t.o.v. 4 cylinders een prima voordeel krijgen.
Kort hierna moet ik stevig in de ankers bij dik 235 en terwel zit meneer Leon Cupra achtermij die hetzelfde moet doen maar wat blijkt..... ik kan mijn A6 met bijna een dikke 2 ton aan gewicht op dergelijke snelheden echt gruwelijk veel harder remmen als deze meneer in zijn Cupra instaat blijkt te zijn ondanks hij maar 1300+ kg weegt. Hij moest zelfs finaal naar de middelste baan toe uitwijken om mijn achterbumper er niet af te rijden..... als je daarbij dan ook nog eens bedenkt dat ik nog maar remde op ongeveer 60% van mijn remkracht. Kortom meneer Cupra vond het wel leuk om Peekaatjes te hebben maar laat vervolgens wel zijn stock remmen (gok ik) gewoon intact zonder deze aan te passen.
@MarcoO2 Hard rijden is leuk en enorm ver door trekken tot dik boven 250+ nog veel leuker wanneer je dit in luttele seconden kunt doen maar je moet het idd ook stil kunnen zetten en daar heeft deze Leon Cupra net vanavond ook kennis mee moeten maken dat het niet alleen om vermogen draait.
Tsja. Belgische snelwegen. Nuff said...En daar regende en sneeuwde het niet ? Want ik reed vandaag 70 km/u op de snelweg
En daar regende en sneeuwde het niet ? Want ik reed vandaag 70 km/u op de snelweg
Ik kwam de snelweg niet eens op.
En hoezo moest je ineens zo in de ankers dan.
Nu worden mijn remmen binnen een maand vervangen. (Cadeau van de oudjes)
Bij mij merk ik ook wel dat het niet altijd genoeg is
Had hij toevallig ook een sleurhut bij??
Dat is jouw interpretatie, ja.Kwam iemand naar links zonder te kijken
Dat is jouw interpretatie, ja.
Misschien had hij wel gekeken op een moment dat jij nog flink ver weg was en niet verwacht of onderkend dat je met een snelheidsverschil van op zichzelf al rond het toegestane maximum dichterbij kwam...
Voertuigen die wél gerechtigd zijn om zich eventueel met zulke snelheden over Nederlandse snelwegen voort te bewegen, voeren daarbij extra optische signalen zoals blauwe zwaailichten, links-rechts afwisselend knipperend grootlicht.
Is de veronderstelling juist dat jouw auto deze voorzieningen niet heeft? Dan moet je ook niet raar opkijken dat een voorligger zo'n snelheidsverschil niet verwacht.
Ben in NL überhaupt al blij dat je boven de 120 komt met de drukte van tegenwoordig. Ben ook wel benieuwd waar dit geweest, aangezien er wordt gesproken over droog en schoon wegdek. Heel NL staat in sneeuw of natte sneeuw.ff serieus, met de huidige winderige / winterse omstandigheden sporten met 235km/h tussen de spits en het tijdstip dat je dit gepost op een Nederlandse snelweg?