JockJam's Audi A6 Avant 4G

B.Stuurder

Forumguru
Wat hij wil weet ik niet maar ik had geschreven waarom niet ineens een RS 6 kopen met wat je al allemaal hebt uitgegeven zit je al bijna aan die prijs
Vergeet niet de voldoening die je hebt van een auto die je zelf modificeert. Ik kan een RS kopen, maar als ik mijn wagen laat tunen zit er net zoveel of misschien iets meer power in en is hij helemaal zoals ik wil, door middel van mijn inspanning. Dan mag ie zelfs iets duurder zijn dan een RS af fabriek ;)
 

JockJam

Senior Member
Vergeet niet de voldoening die je hebt van een auto die je zelf modificeert. Ik kan een RS kopen, maar als ik mijn wagen laat tunen zit er net zoveel of misschien iets meer power in en is hij helemaal zoals ik wil, door middel van mijn inspanning. Dan mag ie zelfs iets duurder zijn dan een RS af fabriek ;)
Ik snap je punt maar vergeet niet het verschil in de prijzen als je Skoda RS prijzen gaat vergelijken met Audi RS prijzen. :thumbsup:

Alleen al de optie prijs die op mijn A6 zit koop je al een dikke nieuwe full option Octavia RS van....
 

B.Stuurder

Forumguru
Nou dat waag ik te betwijfelen en daarnaast zijn de runningcosts van een RS6 wel van een andere orde.
Dat is iets wat mij altijd heeft tegengehouden om leuke auto's voor de fun er bij te nemen. Het kost zo vreselijk veel geld, dat heb ik in elk geval niet over.... Misschien als ik vrijgezel zou zijn, maar dan zou ik een hoop andere dingen missen die ik nu wel heb....
 

vleier

Forumguru
Dat is iets wat mij altijd heeft tegengehouden om leuke auto's voor de fun er bij te nemen. Het kost zo vreselijk veel geld, dat heb ik in elk geval niet over.... Misschien als ik vrijgezel zou zijn, maar dan zou ik een hoop andere dingen missen die ik nu wel heb....

Er zijn zat leuke autos die niet al te duur zijn in onderhoud maar wel goed te combineren met een gezin.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik snap je punt maar vergeet niet het verschil in de prijzen als je Skoda RS prijzen gaat vergelijken met Audi RS prijzen. :thumbsup:

Alleen al de optie prijs die op mijn A6 zit koop je al een dikke nieuwe full option Octavia RS van....
Ja @JockJam Ik weet dat je in een dure auto rijdt, maar dat is niet mijn punt. Een goede vriend van mij heeft een Gallardo, dat is ook leuk en veel duurder dan mijn auto, maar het is hem gegund. Ik heb voldoening van mijn goedkope autotje, in mijn persoonlijke geval nog meer als wanneer ik een af fabriek dure wagen zou hebben. Kwestie van wat je belangrijk vind. Had ik duur willen rijden, dan had ik geen Octavia genomen maar een dikke A4 2.0TFSI. Maar dat wil ik dus niet.
 

JockJam

Senior Member
Begint nu een topic te worden "kijk mij eens in een dikke dure Audi rijden" of komt het omdat ik de platte tekst verkeerd interpreteer?
Nee ten verre van zelfs.....
Ik wilde daarmee het verschil aanduiden tussen RS en RS op een eerdere reactie. Heeft niets te maken met kijk mij of wat dan ook!!

Ik respecteer iedereens auto en wat hij of zij eraan doet. Ik ben net als andere een grote liefhebber met enorm veel entusiasme voor auto's. 6 jaar geleden reed ik ook nog in mijn Seat Leon FR TDI en daarvoor mijn VW Golf 5 2.0 TDI
 

Rosinfield

† In Memoriam
Alles heeft zijn prijs. Wanneer je je niet om geld hoeft te bekommeren, is een premium merk uiteraard prima. Anders kun je beter simply clever zijn.
Overigens ontdekte ik laatst dat je heel makkelijk heel dikke audi's kunt kopen voor niet veel meer dan de prijs van een nieuwe Fabia. Met de nodige dienstjaren en kms. Alleen moet je dan ook nog de niet geringe kosten kunnen opbrengen welke verbonden zijn aan het rijden met zo'n apparaat
 
Laatst bewerkt:

JockJam

Senior Member
Beetje frappant lijstje. Prijs verschil tussen die drie is enorm.
RS6 P van 180.000 euro voor in het weekend omdat anders te duur wordt voor doorweeks, ik snap iets niet waarschijnlijk.
Valt toch mee. De RS6 zou ik nooit nieuw halen maar jong gebruikt en dan zit hij met een beetje mazzel in een beetje dezelfde prijsklasse als een nieuwe Full Option RS5 / RS3 Sedan
 

JockJam

Senior Member
Alles heeft zijn prijs. Wanneer je je niet om geld hoeft te bekommeren, is een premium merk uiteraard prima. Anders kun je beter simple clever zijn.
Overigens ontdekte ik laatst dat je heel makkelijk heel dikke audi's kunt kopen voor niet veel meer dan de prijs van een nieuwe Fabia. Met de nodige dienstjaren en kms. Alleen moet je dan ook nog de niet geringe kosten kunnen opbrengen welke verbonden zijn aan het rijden met zo'n apparaat
Sterker nog als ik geen Audi meer zou kunnen rijden door de kosten zou de nieuwe SuperB 4x4 L&K direct de opvolger zijn.
 

Schippersss

Forumguru
Valt toch mee. De RS6 zou ik nooit nieuw halen maar jong gebruikt en dan zit hij met een beetje mazzel in een beetje dezelfde prijsklasse als een nieuwe Full Option RS5 / RS3 Sedan
En dan alleen voor in het weekend. Die paar meier voor benzine en kosten moeten er dan ook wel kunnen om hem als daily te gebruiken is mijn mening.
 

sitechris

Donateur
Nog ff over de Cupra, ik heb wel eens tegen een S6 (450 pk) gesprint en ik was nipt sneller. Kilootjes tellen dan idd wel door. Of dat boven de 250 km/h ook zo is weet ik niet, maar de Audi liep in de begrenzer :)

Mbt je tweede auto. Ga je voor iets leuks, dan zou ik niet direct de RS3 adviseren. Motorisch echt geniaal, maar qua stuurmansauto veel onderstuur en heel veel problemen met de remmen (http://www.autoblog.nl/nieuws/rs3-rem-issues-zoveel-eigenaren-meldden-zich-bij-ons-91359). Ik heb hem gereden en vond hem wel beetje tegenvallen als stuurmansauto (http://driveaholic.nl/rijtest-audi-rs3-2015/). Alleen een goede soundtrack en rechtuitperformance vind ik zelf net niet genoeg. De nieuwe A45 AMG (381 pk) schijnt stuk beter te rijden als ik verschillende autotests mag geloven. En klinkt ook bruut en is ook retesnel.

Wil je toch vijfcilinder Audi, dan zou ik voor de TT RS gaan. Wat minder onderstuur en ziet er imo beter uit.
 

JockJam

Senior Member
Nog ff over de Cupra, ik heb wel eens tegen een S6 (450 pk) gesprint en ik was nipt sneller. Kilootjes tellen dan idd wel door. Of dat boven de 250 km/h ook zo is weet ik niet, maar de Audi liep in de begrenzer :)

Mbt je tweede auto. Ga je voor iets leuks, dan zou ik niet direct de RS3 adviseren. Motorisch echt geniaal, maar qua stuurmansauto veel onderstuur en heel veel problemen met de remmen (http://www.autoblog.nl/nieuws/rs3-rem-issues-zoveel-eigenaren-meldden-zich-bij-ons-91359). Ik heb hem gereden en vond hem wel beetje tegenvallen als stuurmansauto (http://driveaholic.nl/rijtest-audi-rs3-2015/). Alleen een goede soundtrack en rechtuitperformance vind ik zelf net niet genoeg. De nieuwe A45 AMG (381 pk) schijnt stuk beter te rijden als ik verschillende autotests mag geloven. En klinkt ook bruut en is ook retesnel.

Wil je toch vijfcilinder Audi, dan zou ik voor de TT RS gaan. Wat minder onderstuur en ziet er imo beter uit.

Vergis je niet dat 8 cylinder motoren boven de 200 flink hadder blijven door sleuren dan een 4 cylinder motor. Helemaal wanneer dit bergop gaat. Dat zie ik bijvoorbeeld ook met een maatje van me die prima mee komt met mij boven de 200. Echter als we stijl de berg opgaan loop ik met gemak weg door het cylinder- en vooral ook koppel (900nm) voordeel.

Tegen die tijd zijn de remproblemen al opgelost en ja ik ben op de hoogte van dit issue dus daar letten we natuurlijk op. Overigens heb ik het niet over de huidige RS3 maar over de nieuwe RS3 Sedan (400pk) die er nog aan komt. Deze sprint stock al in 3,7 sec 0-100. Dat is even snel als de RS6 (560pk). Reken maar met de nieuwe techniek ala S3 motor die daarop zit dat je daar bij JD zo richting de 550pk/650nm gaat komen. Dit i.c.m. het relatief lage gewicht maakt dit wel een ultieme monster op de weg. Ook het onderstuur verhaal is zo als opgelost wat ik hoor. Wellicht dat ik hem dan ook verlaag en verbreed waardoor het weg gedrag nog eens een flinke slag verbeterd wordt. Hopelijk kunnen we dat binnenkort eens testen als hij op de weg verschijnd.
 
Bovenaan Onderaan